Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vreemde geknetter bij gas geven. (filmpje inbegrepen)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2015 om 19:44 #17270518
Hoi Opelrijders!
Een aantal weken terug had de ANWB mij weer geholpen om de auto (astra, gtc, 2005) te kunnen starten. De accu bleek bijna dood te zijn. Nadat de ANWB mij geholpen had met het starten van de auto viel me direct al een vreemde geknetter op tijdens een stukje snelweg.
Dat rare geknetter hoor je alleen als ik op de snelweg rij op zn 5e versnelling. Elke keer als ik de gas wat intrap dan hoor je dat geknetter/Gekraak. Als ik de gas loslaat dan hoor je het niet. Op de andere versnellingen hoor ik het geluid niet. Er zit inmiddels een nieuwe accu in. Daar ligt het in ieder geval niet aan.
Het geluid lijkt ergens bij de dashboard uit te komen.[youtube:1nfwszlj]http://www.youtube.com/watch?v=c3oZVQlNrMk[/youtube:1nfwszlj]
Hieronder een filmpje waar ik het geluid heb opgenomen. Het geluid hoor je alleen als ik op de gaspedaal trap en op de 5e versnelling.
Weet iemand wat dit kan zijn?
alvast bedankt voor jullie reacties!
12 februari 2015 om 08:59 #18272961Je hoort inderdaad een geluid maar waar het geluid vandaan komt is moeilijk te zeggen.
12 februari 2015 om 09:14 #18272962ik hoor niks van geknetter
12 februari 2015 om 11:34 #18272963vandaag bij de garage geweest. Vanochtend nog dat vreemde geknetter gehad, monteur is een stukje mee gaan rijden. En wat denk je? Het geluid was opeens verdwenen :swear . Natuurlijk heb ik dat weer.
Het geluid klinkt als een kortsluiting geluid. Wat de garage ook niet begrijpt is waarom het geluid alleen hoorbaar is bij het gasgeven op de 5e versnelling.
Nu is het geluid weg. Even afwachten en kijken of het weer terug komt. Wordt vervolgt.
12 februari 2015 om 16:45 #18272964Wat veel voorkomt is de spanrol van de multiriem. Die kun je snel uitsluiten door even de riem los te halen. (Die hoef je niet altijd te horen met rijden, maar vaak onder belasting kunnen ze lawaai maken)
Trek dan ook gelijk even de kap van de distributie los want het komt heel veel voor dat de distributieriem verkeerd gesteld is.12 februari 2015 om 19:09 #18272965Heel toevallig wordt mijn auto in okt 10 jaar. Dan moet de distributie riem vervangen worden. Zou slijtage in de riem zo een geknetter kunnen maken?
12 februari 2015 om 21:14 #18272966Jazeker kan dat.
Toevallig gisteren nog gehad. De auto stond in de boeken voor een nieuwe distributie set en een kleine beurt.Voor de kleine beurt heb ik de auto maar warm gereden zodat de olie er wat sneller uit is.
Tijdens het warm rijden merkte ik een ratelend geluid, tussen de 2500/3500 toeren. Klonk alsof het dashboard lag te rammelen.Toen ik begon met het demonteren van de multiriem merkte ik al dat de spanrol wat bijgeluid had, tevens wat speling op het lager.
En toen ik de kap van de distributie los nam zag ik al helemaal wat de resonantie veroorzaakte. De riem hing zeer slap.
Geluk dat die nooit een tand versprongen is geweest. :vertagEen waterpomp kan ook nog zon geknetter veroorzaken. Ook soms dat je helemaal niets hoort, en soms weer wel.
Pas als de boel los is kun je overal aan voelen, en dan weet je het snel genoeg :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.