Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vreemde foutmelding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2011 om 20:48 #17236740
Ik kamp sinds kort met een vreemde foutmelding in de Vectra.
Tijdens het rijden (voornamelijk met het starten van de motor) krijg ik in het display een auto met een bahco er door heen.
Ik merk niets anders aan het rijgedrag van de auto, echter is de auto wel heel schokkerig bij gas geven en gas lossen.Het rare nu is dat de foutcode niet in het ECU bewaard wordt.
Ik meende dat ik een keer heb kunnen achter halen wat het precies was en dat was een P1105 Fuel Trim To Lean/Rich o.i.d. Maar ik kan het euvel niet herhalen en het duikt dan ook soms op, het schokken is altijd.Ik heb van vanmiddag een tweetal captures gemaakt van de lambda volgens mij klopt daar al het een en ander niet.
22 juni 2011 om 20:58 #17869098Die bahco is toch gewoon de melding voor een inspectiebeurt??
Is een manier om eruit te krijgen maar die weet ik niet uit m’n hoofd.22 juni 2011 om 21:06 #17869099die bahco geeft ook storingen weer.
ik ben bezig met een C 3,2 V6, deze geeft de bahco weer ivm storing overslaan
willem
22 juni 2011 om 21:08 #17869100@Edvries wrote:
Die bahco is toch gewoon de melding voor een inspectiebeurt??
Is een manier om eruit te krijgen maar die weet ik niet uit m’n hoofd.Nee, niet die melding.
Bij mij komt er dan INSP met een oliespuit en een auto te staan.
De Bahco met auto teken is echt een fout melding, alleen in een heel breed aspect van inlaat-injectie tot de uitlaat.
Vandaar ook gelijk wat meet waardes erbij.22 juni 2011 om 21:08 #17869101kan je de foutcode zelf niet uitlezen dan??
desnoods gaan rijden tot het lampje brand en dan direct met draaiende motor gaan uitlezen..
Willem
23 juni 2011 om 00:01 #17869102als ik zo de waardes zie van die lambda´s.. zit er of 1 kapotte sensor in of er is een kat kapot.. lijkt alsof de 2e lambda mee doet varieren..
23 juni 2011 om 08:59 #17869103@CarloAstra wrote:
als ik zo de waardes zie van die lambda´s.. zit er of 1 kapotte sensor in of er is een kat kapot.. lijkt alsof de 2e lambda mee doet varieren..
Dat gevoel heb ik dus ook, aangezien de lambda sonde aparte waardes aan geven.
Valt een kapotte lambda door te meten?Enige symptoom wat ik op dit moment merk:
Benzine verbruik ligt hoger dan normaal, schokken met gas geven en gas los laten.
Ik heb OP-COM in de auto liggen en zal vanavond de laptop ook meenemen en dan even cruisen om te kijken of ik de fout melding weer kan nabootsen.6 juli 2011 om 19:59 #17869104Eindelijk iets kunnen peilen toen er een foutmelding op dook.
Echter de fout melding die ik nu heb begrijp ik zelf niets van.P1482 – Fan Control 2 Circuit Malfunction
(06) – PresentP1481 – Fan Control 1 Circuit Malfunction
(06) – Not presentIn de motor sectie en dan nog deze foutmelding:
B3974 – Driver Door Select Switch Window Lifter Circuit Open or High Voltage
(05) – PresentHeeft iemand enig idee over de fan circuit, is dit iets serieus?
Want dit baard mij toch het nodige zorgen.7 juli 2011 om 22:09 #17869105Iemand ervaring met bovenstaande foutmelding?
9 juli 2011 om 17:42 #17869106Die eerste 2 kan door slechte massa komen..
die laatste ook.
ik had die eerste 2 (van de koelventilatoren ook in de Vectra-C 3.2 V6 geheugen staan. gewist, niks meer aan het handje.
Effe over de lambda’s:
– de 1e moet schommelen,
– de 2e moet vrij constant blijven.schommelt de 2e = kat verrot
staat de 1e stil is dat meestal de lambda sonde.Willem
1 september 2011 om 20:02 #17869107volgens mij moet het zo zijn dan lambda 1 tijdens draaiende motor elke seconde tussen de 100 en 900mv springt, je ziet dan ook steeds lean-rich-lean-rich.
lambda moet constant op 450mv blijven staan, en in jouw plaatjes staat ie dat niet..
ik zou daar eens beginnen (even een met een goeie gebruikt omwisselen?)
2 september 2011 om 22:02 #17869108als de 2e lambda een fout geeft ga dan maar eerder van een kapotte kat uit als van een kapotte lambda.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.