vreemd probleempje

Forumindex Forums Techniek Cih vreemd probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236095
    wingersv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik heb sinds kort een vreemd probleempje met m’n 2.4.
      af en toe tijdens het rijden valt de motor ineens uit, en dan laat ik de koppeling een keer opkomen en dan slaat die ook zonder problemen weer aan. ik merk verder geen problemen. dit is sinds ik een nieuwe brandstofpomp onder de auto heb gekregen. de oude had niet genoeg druk meer, nadat de tank was droog gereden omdat de meter niet de juiste waarde doorgaf (meter stond nog net boven een kwart). de motor loopt trouwens wel heel erg laag stationair, dus weet niet of de afstelling er ook iets mee te maken kan hebben?

      heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? want dit is toch niet prettig rijden.

      #17862305
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        ;)ik denk dat je zelf al het antwoord heb gegeven, je injectoren zullen wel dicht geslipt zitten

        #17862306
        wingersv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          die heb ik btw ultrasoon gereinigd. maar ik merk er verder niks aan tijdens het rijden, het is maar af en toe dat die uit valt. dan zou ik er toch constant last van moeten hebben als de injectoren dicht zitten?

          #17862307
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Hoeveel toeren loopt hij dan stationair?

            Werkt je stappenmotor van de stationairregeling nog wel goed?

            #17862308
            wingersv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              als de auto choke stopt dan loopt die rond de 500 toeren en soms zakt die terug naar de 100 toeren als ik de koppeling in trap tijdens het remmen. hoe ziet zo’n stappenmotor er uit? en hoe kan je dat controleren?

              dit is voor mij de 1e injectiemotor dus is allemaal nieuw voor mij haha.

              #17862309
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                500 omw/min is echt te laag.

                Dit moet naar de 800 omw/min.

                Let op: niet de aanslag van je gasklep gaan verstellen!!

                Het stationair toerental kun je aanpassen door de schuin-geplaatste stelschroef met borgmoer te verdraaien bij de ingang van het spruitstuk.

                De stappenmotor is geplaatst in de slang naar het inlaatspruitstuk. Deze zorgt voor een constant stationair toerental. Dus als je stationair langzaam de koppeling laat opkomen, zorgt deze ervoor dat er een beetje “gas” gegeven wordt. Ook bij koude motor zorgt deze voor een iets hoger stationair toerental.

                #17862310
                wingersv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  het te laag stationair lopen is opgelost, de stelschroef bleek weg te zijn. daar zit nu een nieuwe schroef in.
                  ik weet inmiddels ook waar de stappenmotor zit, en die blijkt het gewoon te doen. de slangen die daar aan zaten waren lek en zogen dus valse lucht aan.
                  het uitvallen is waarschijnlijk ook opgelost, de stekkers die op de bobine zitten waren groen van de corosie. dat is nu goed schoon gemaakt en heb er even nieuwe stekkers aan gemaakt.

                  ik ga het nu maar even afwachten of die het goed blijft doen :)

                  bedankt voor de reacties :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.