Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vreemd probleem… na weken testen nog geen conclussie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2013 om 10:24 #17258429
Hallo.. beste mensen…
ik zit op dit moment met mijn handen op mijn hoofd..
ik heb een Mv6 3.0 uit 1997..
ik heb koelvloeistof in de olie.. en kan niet gevonden krijgen wat het is..
bij de dealer geweest om telaten afpersen.. bleek er niks aan de hand tezijn..
koppaking testen meerdere malen uitgevoerd alles in orde motor loopt als een zonnetje net zo pittig
geen olie verbruikt.. geen walmen uit de pijp..
echt heb ik ontdekt.. dat deze lek zijn maar voor doet waneer het er zin in heeft
olie afgetapt gehad..nieuwe er in en rijden.. niks aan de hand… alles gecontroleert..
vervolgens kwam ik smorgens bij de auto olie peilen.. 2 liter erbij..
koelvloeistof dus..
en die was bij de olie gelopen…
het zelfde her haalt.. rijden kwam terug olie peil tehoog
en blauwe rook.. olie via de carter ontluchting de inlaat in..
dus ben ik gaan schroeven..is er iemand met tips of advies..??
heb tot nu toe alles uit elkaar liggen tot op de olie koeler..
zou dit het probleem kunnen zijn.. heb overigens zovaak koelvloeistof bij gevuld dat ik niet kan zien of er olie in de koelvloeistof zitMvg Daniel Verhagen
9 juni 2013 om 11:53 #18151304Ja de interne oliekoeler geeft veel vaker deze problemen.
9 juni 2013 om 11:59 #18151305Warmtewisselaar is denk ik jou grote probleem
9 juni 2013 om 12:50 #18151306@teungts wrote:
Warmtewisselaar is denk ik jou grote probleem
+1 idd de warmte wisselaar. 3 weg klep kan ook nog, maar dan zou je t moeten zien op de grond.
9 juni 2013 om 16:23 #18151307Olie in de koelvloeistof, en andersom
Koppakking door aan de Bakzijde
Deze Lekt van Koelkanaal naar olieretour kanaal..
Komt vaker voor.
bij de warmte wisselaar zal dit niet ”mogen” veroorzaken daar de oliedruk knap hoger als de Koelvloeistof druk.
Willem
9 juni 2013 om 16:28 #18151308nou heb gekeken en heb geen olie in de koelvloeistof :hmmz koel systeem is brandschoon
haha vaag he… juist zou er olie in de het koelsysteem moeten komen gezien de olie druk indeed hoger is
9 juni 2013 om 16:59 #18151309Olie retour is de Retour lopende olie welke door de Zwaartekracht (dus niet onder druk), vanaf de cilinderkoppen terug loopt het oliecarter in.
Dat verkaart waarom er geen olie in de koelvloestof zit, en wel koelvloeistof in de olie, Testmethode heb ik al gegeven via PB..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.