Vreemd probleem met koelsysteem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Vreemd probleem met koelsysteem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275072
    telka043
      Lid sinds:
      26 March 2015

      Hallo,
      Vorig zomer is er gewoon kraanwater in mijn koelsysteem gekomen. We zouden deze doorspoelen. Nooit meer om gedacht totdat de ijzel van de eerste week januari in trad. Slangen en radiateur bevroren. Motor laten draaien en antivries toegevoegd. Nu het volgende probleem.
      De temperatuurmeter gaat omhoog tot boven de 90gr. Zakt dan weer terug tot 70gr en vervolgens weer naar 85gr. De ene keer wordt de kachel wel warm en de andere keer niet warm te krijgen. Ook wordt de onderstaande radiateurslang niet warm en wordt de radiator tot de helft warm. De onderste helft niet. Weet even niet waar te zoeken. Thermostaat, waterpomp, ijs in de radiator? Dit laatste lijkt me toch niet meer. Ook wil de temperatuur wel ver boven de 100gr stijgen met – 6 buiten slaat de fan dan aan. Iemand een idee??

      #18308327
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Radiator verstopt waarschijnelijk.
        Kraanwater in je koelsysteem is een grote no-no. Zorgt voor oxidatie (roest vorming) binnen de koeltrajecten van je blok.

        Sent from my SM-P900 using Tapatalk

        #18308328
        telka043
          Lid sinds:
          26 March 2015

          Alles is toen gespoeld met soda.

          #18308329
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            Soda gaat echt niet helpen als de radiator verstopt raakt door roest vorming.
            Ik denk dat jij sowiezo je radiator en thermostaat aan het vervangen komt.

            (Of heeft iemand anders een andere mening?)

            Sent from my SM-P900 using Tapatalk

            #18308330
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dat vermoeden heb ik ook.

              Mensen onderschatten het nut van GOEDE!! Koelvloeistof.

              De meeste verstoppingen in het koelsysteem ontstaan door Corrosie, zo ook het doorrotten van de cilinderkoppakking, deze gaat hierdoor lekken, dat is dure kosten.

              Koelvloeistof iedere 3jaar verversen kan nooit kwaad.

              Ik krijg hier vaak zat auto’s met roestwater of koelvloeistof zwarter dan motorolie van een Diesel na 30.000km in het koelvloeistofvaatje

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.