Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vreemd "lager" geluid motor 2.5 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 17:48 #17229392
Beste mensen,
Vanaf maandagmorgen hoor ik een vreemd geluid zodra ik de motor start van mijn vectra B 2.5 v6. Het is lastig te omschrijven, maar lijkt het meest op een soort van “versleten lager” geluid , stationair en een tikje zingend bij optrekken en lijkt afkomstig nabij de distributieriem. Het ratelt ook wel een beetje. Na zo’n 10 minuten rijden valt het weg en hoor je niks meer. Qua rijden merk je verder ook niets. Maar het komt wel steeds terug na het starten. Dus gerust ben ik er niet op. Mijn vaste garage ligt in Limburg (uurtje rijden vanuit nijmegen waar ik woon), en daar kom ik vrijdag pas in de buurt.
Iemand enig idee?
Thx!
7 december 2010 om 17:56 #17770823als je de koppeling in trapt . . . is het geluid dan erger?
ik dacht bij de crossa van mn vriendin ook dat het bij de distri riem af kwam,
maar daarbij bleek het het druklager te zijn van de bak . . . toch even aan de andere kant :PRammeltjes blijken altijd lastig te lokaliseren
er zitten ook zo ontzettend veel lagers in een auto7 december 2010 om 18:09 #17770824Nee, dan hoor ik geen verschil. Ik kwam net terug van het werk en heb ‘m nu weer even gestart en nu hoor ik niets. Lijkt dus alleen bij koude motor hoorbaar.
Wat ik wel vergat te melden, gisteren tussen de middag op het werk de auto koud gestart en toen hoorde ik voor het eerst ook heel even een ploffend geluid voordat hij echt op gang kwam, leek vanuit de uitlaat te komen. Vond ik ook al raar. Is wel niet meer teruggekomen.
Ben wel al wat strooiwagens tegen gekomen van de week, zou die viezigheid daarvan ergens mee te maken kunnen hebben? Zal wel niet.
7 december 2010 om 18:12 #17770825nee strooizout zal het niet zijn.
ik heb overigens wel gisteren in de wasbox ook even goed de onderkant afgespoten met de hogedruk spuit
even alle pekel er onderuit.dan kan het ook niet gaan roesten en rotten :P
7 december 2010 om 20:31 #17770826Multiriem los halen en dan even starten KOUD, kijken of het er dan is.
Motor niet te lang zonder multiriem laten draaien, waterpomp loopt dan niet mee.
heb van de week een V6 geopereerd deze had ook een eng geluid, bleek de multiriem spanner.
Willem
7 december 2010 om 20:56 #17770827Bedankt voor de reactie heren.
Ik ben verder niet echt technisch onderlegd dus dat wordt toch een garage in de buurt zoeken ben ik bang, het lijkt mij iig niet verstandig om hier te lang mee door te rijden…
Grtz
7 december 2010 om 21:37 #17770828AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja geluiden kunnen altijd van hele rare kanten komen. Heb het zelf ook gehad, hoorde een schurend geluid linksvoor. En ook echt alleen maar linksvoor! Bleek het rechter wiellager te zijn. Het geluid drong via de bak door naar de linkerkant, heel vreemd
10 december 2010 om 18:51 #17770829Zo…vandaag toch maar even langs de lokale Opel Dealer gereden. Geluid was wel al minder hoorbaar maar de plaatselijke dokter van Opel Bulters Nijmegen was vrij snel ter plaatse met de stethoscoop om goed te kunnen luisteren. Nu ben ik dus een een offerte rijker (armer moet ik eigenlijk zeggen) van Euro 538,- voor het vervangen van de multiriem incl. spanner en een reactie/motorsteun. Iets meer dan een uurtje werk volgens hun planning. Ik kan daar pas rond de jaarwisseling terecht voor reparatie gezien de drukte en een paar zieke werknemers, maar zolang wil ik liever niet wachten. Hier moet ik geen maand meer mee rondrijden lijkt me. Morgen mijn vertrouwd adres maar eens bellen in Limburg, eens kijken wat zij ervan zeggen.
Cheers,
HK
10 december 2010 om 19:54 #17770830Spanner Compleet kost rond de 100 a 120 euro, riem 20 euri, werk een uurtje, haha, kom op een 200 ongeveer..
Willem
10 december 2010 om 20:10 #17770831Tsja…het staat er toch echt. Ik kwam hier laatst ergens een lnik tegen met onderdeelprijzen, wilde ik al even checken maar kon hem zo gauw niet meer vinden.
Die steun komt er nog bij, en nog wat onderdelen maar vond het ook behoorlijk aan de prijs ja.
10 december 2010 om 20:12 #1777083210 december 2010 om 20:13 #17770833Dat was em ja! Thx!!
28 december 2010 om 19:20 #17770834Nou, twee weken geleden de auto laten fixen bij Opel Mestrom in Groesbeek, vlak bij Nijmegen. Hier kon ik wel snel terecht. De monteur daar reed zelf in een i500 zo bleek, dus dat gaf wel vertrouwen. Vriendelijk bedrijf ook, alles werd keurig overlegd. Uiteindelijk dus de multiriem vervangen incl. spanrol zoals verwacht. Motorsteun en waterpomp kon ik nog een jaartje laten zitten tot de volgende grote beurt, directe vervanging bleek niet nodig en dan moet de distributieset toch vervangen worden.
Fijne jaarwisseling allen!
Grtz HK
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.