Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vreemd kachel probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2015 om 17:59 #17271500
Ik heb een raar probleem bij men Astra F Cabrio X18XE 16V (met airco maar wel defect). De kachel die wordt soms niet warm. 9 van de 10 keer werkt men kachel perfect en wordt deze lekker warm, maar deze ochtend werd hij weer niet warm. De motor zelf is op bedrijfstemperatuur en duid mooi een 92°C aan. Als ik lang stil staat dan loopt de temperatuur op richting 100°C en dan springt de koelvin aan en daalt de temperatuur weer mooi richting 90°C. Echter is mijn kachel dan wel ijs en ijs koud :D. Als ik de wagen dan parkeer en beetje later verder rijdt dan werkt de kachel weer perfect….. (zonder dat ik ergens ben aan geweest) kan dit met de thermostaat te maken hebben? Zit de kachel achter de thermostaat aan gesloten?? Ik dacht dat de thermostaat misschien blijft hangen en de kachel daardoor geen warm water krijgt. Een verstropping zou ik raar vinden omdat de kachel meestal gewoon wel werkt. Hebben jullie misschien tips?
15 april 2015 om 18:13 #18281351De termostaat gaat open staan bij een bepaalde vastgestelde temperatuur en deze zit aan je motorblok..
Heb je onder je auto soms een plasje of dat je koelvloeistof lekt?? En ruik je koelvloeistof in de auto als je de kachel aanzet?? Als dat laatste het geval is is je kachelradiateurtje kapot maar pin me er niet op vast.. Er lopen 2 slangen ( toe en afvoer) van je motor/koeling naar het schudbord van de auto en die zitten op je kachel aan gesloten… Check de staat hiervan of er scheurtjes of een lek zit..15 april 2015 om 18:20 #18281352Nope geen lekken te zien en mijn koelwater blijft netjes op pijl.Ik vind het vreemd dat hij het maar hééééél soms heeft. Ik kom nergens aan (zelfs niet aan de knop om de temperatuur te veranderen) en nadat de motor is afgekoeld werkt de kachel weer zoals het moet. warm/koud gaat perfect en de knop gaat ook niet stroef ofzo. Tis iets raar…
15 april 2015 om 19:03 #18281353Hmm dan ben ik ook op een dood spoor.. Hopelijk kan iemand anders jouw probleem wel verhelpen..
15 april 2015 om 20:08 #18281354Zit er niet toevallig een afsluitklep in? Deze zorgt ervoor dat er geen warme koelvloeistof naar je kachelradiateur gaat als je airco/kachel op koud staat.
16 april 2015 om 10:33 #18281355Ik heb zo’n probleem ooit gehad met mijn astra G met airco. Daar zat namelijk een driewegklep in. Wanneer je de verwarming op warm zet zou die klep moeten open gaan om maximaal warmte af te geven. Maar wanneer je de airco aanzet ging die klep dicht om maximaal kou te krijgen. Maar bij de Astra G was het een kwaal dat die kleppen gingen vast zitten. Daarom is een modificatie geweest na bouwjaar 2002 met alleen maar 2 rechte buisjes i.v.m. de driewegklep.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen door middel van op de groen klabel van mijn verwarming 12volt te zetten. Waardoor de klep gelukkig loskwam. Daarna had ik weer lekker warme verwarming. Heb meteen nadat de klep los was gekomen de groene kabel losgehaald van mijn verwarming paneel. Daarna nooit meer problemen mee gehad met de verwarming en of airco.
18 april 2015 om 18:43 #18281356Het was idd de driewegklep. Heb zelf eens een paar keer aan de vacuum gezogen en daardoor is ze weer los gekomen. Verwarming werkt weer zoals het hoort :)
18 april 2015 om 20:38 #18281357Goed om te horen dat het probleem is opgelost. :thumb Erg vervelend en kan zelf gevaarlijk zijn als je verwarming niet werkt vooral tijdens de winter periode. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.