vreemd geluid uit 1 van de 4 boxen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie vreemd geluid uit 1 van de 4 boxen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    harryastra

Heb in mijn corsa B voorin jvc boxen en achter in de hoedeplank 2 pioneer boxen, sinds enige tijd maakt 1 van de pioneer boxen een vreemd bijgeluid wat meegaat met de bas.

Het lijkt net of er iets op de luidspreker ligt wat dus trilt. Heb de hele box er al afgehad maar niets aparts gevonden. Weet iemand wat dit kan zijn?

Makko
      Deelnemer

Beweeg de speaker conus eens heen en weer…..gaat hij stroef of schuurt hij?

Je aansluiting controleren, of kabel dat hij niet tegen de conus aankomt.

Schroefjes los ergens?

harryastra

origineel gepost door Makko
          Beweeg de speaker conus eens heen en weer…..gaat hij stroef of schuurt hij?

Bedankt Makko, maar wat is de conus? De schaal met rubber aan de buitenste ring, die zorgt dat hij op en neer kan?

Deze heb ik gecontroleerd en kan vrij op en neer bewegen,

Ook zit de speaker muurvast op de hoedeplank en het geluid kan dus daar ook niet wegkomen.

Kabelaansluitingen heb ik ook gecontroleerd en zie ik ook niets vreemds aan.

Zat zelf te denken aan een breuk in een draad ofzo:wtf

Makko
          Deelnemer

De conus is het grote ronde vlak zelf.. soms heb je door vocht dat de spoel gaat roesten en gaat schuren in de magneet.

hier een plaatje

http://www.kennislink.nl/upload/216778_276_1227277478434-Luidspreker.jpg

Sluit die draad eens aan de andere speaker, als die ook kraakt dan is het de draad of radio uitgang.

Check je balans en fader even via de radio. kun ook mee testen.

harryastra

Oke Makko, bedankt voor je duidelijke uitleg:thumbup Tis nu al donker: zal morgen ff de draden omwisselen om te kijken of het aan de draden of de box ligt. (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb:hmmz):thumbup

Laat het wel ff weten als ik meer weet!

harryastra

Heb de draad omgedraaid, en het lag niet aan de draad. toen ik nog eens goed aan de box voelde, kwam ik er achter dat het stofkapje aan een kant had losgelaten en waarschijnlijk dat geluid veroorzaakte. heb het stofjapje er helemaal afgehaald en net weer vastgelijmd, zal morgen wel merken of het over is.

bedankt voor het meedenken Makko!

Vinci
                Deelnemer

Heerlijk om speakers te hebben waarbij dat kan heh! Zal de problemen wel verhelpen, heb ik wel vertrouwen in…
                  :thumbup

Wat voor materiaal is de conus eigenlijk? Plastic of papier?

Plastic is namelijk vaak polypropeen en dit is heel lastig goed te lijmen…

Maar goed, dit soort klachten zijn bij coaxiale luidsprekers vaak omdat er rommel in zit, die zijn namelijk nooit goed dicht en daarom bijzonder slecht geschikt voor op de hoedenplank… Tel daar de andere nadelen bij op en je zult begrijpen dat je coaxiale speakers beter op de plank in de winkel kan laten liggen…:vertag

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.