Vreemd geluid tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Tigra Vreemd geluid tijdens rijden

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    fanatictigra

Hallo allemaal,

Ik heb een Opel Tigra 1.4 uit 1995. Een tijdje terug reed mijn vriendin van haar werk naar huis en hoorde onderweg een heel raar en keihard geluid. Een paar dagen later hoorde ik hetzelfde geluid, het is net of de auto zijn tanden poetst maar dan vele malen harder. Overigens schakelden we geen van beide en stond de auto in zijn 2e en daarna 3e versnelling.

Is er iemand hier op het forum die mij kan vertellen wat dit geluid is? Wat dit geluid veroorzaakt en natuurlijk nog belangrijker, hoe ik het kan verhelpen?

2e-c14nz

welkom op het forum! misschien een idee om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic. Waar kwam het geluid vandaan? Als in, welke kant van de auto? Motorblok, rechter achterwiel ed.. Hoe is de staat van onderhoud van de auto? is het vanaf een bepaalde snelheid?

Gr

Dominic

stok onder je auto vast? king:

of zoals bij de meeste…. de tussendemper
          die verschoven is en tegen de auto aan komt.. ;)

fanatictigra

@ 2e-c14nz

Het geluid leek vanaf de voorkant van de auto te komen, maar het was zo had, dat ik dat niet eens goed kon horen. Maar ik ga er van uit dat het richting het motorblok vandaan kwam. Ik reed zelf zo’n 50 km per uur en mijn vriendin ook. Verder is de auto in goeie staat, hij heeft mij althans nooit laten staan en de auto is altijd goed onderhouden.

@ Dominic,

Een stok heb ik niet gezien haha, zou ook vrij toevallig zijn 2 keer in 1 week.
            Gebeurd het vaak dan dat de tussendemper verschuift?

Dominic

ja gebeurt vrij vaak jammer genoeg.. bij mij is het 1x zomaar gekomen en
              de andere keer omdat ik over iets heen reed wat net de onderkant raakte (een jerrycan)

zouden ook de kleppen kunnen zijn die tikken maar dat
              klinkt net iets anders als de uitlaat.. meestal bij de 2000 tot 3000
              dat je dat kunt horen..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.