Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vreemd geluid en nerveus gasgedrag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2015 om 20:07 #17274740
Ik heb een tweetal problemen met mijn astra h uit 2005 met z19dth motor.
Probleem 1
Bij de 1800 toeren maakt hij een vreemd geluid, het lijkt net een aanlopend geluid of een slechte lager al klink het wel alsof het iets is wat met een laag toerental draait (geen turbo lager oid). Overige kenmerken:
– Bij 2000 toeren is het geluid weer weg.
– Koppeling in of in zijn vrij maakt niet uit ==> versnellingsbak uitgesloten.
– Als ik de motor op 1800 hou met de koppeling in of in zijn vrij hoor je het geluid ook, het lijkt dus ook niet in de wiellagers/aandrijfassen etc te zitten.
– bij hogere belasting (bijvoorbeeld een aanhangwagen) hoor je het beter.
– Bij stilstand hoor ik het niet als ik de auto op 1800 toeren houdt (waarschijnlijk omdat er geen belasting is, al hoor ik het rijdend zijn vrij wel?) waardoor het lastig het probleem te lokaliseren.Iemand een idee waarin ik dit kan zoeken.
Probleem 2
De auto is erg nerveus op het gas, zodra ik het gaspedaal ook maar een mm indruk schokt de auto vooruit en bij gas los idem, dan schokt de auto ook waardoor het lastig is om soepel te kunnen rijden, de egr (tevens uitgeprogrammeerd), map sensor, gasklep heb ik schoongemaakt maar dit maakt geen verschil. Verder rijdt de auto gewoon soepel en zonder problemen.Kan iemand mij vooruit helpen met deze problemen?
30 december 2015 om 22:36 #18306191Het probleem van het nerveus gasgedrag heb ik gevonden, het schoonmaken van de brandstofdruksensor bleek te helpen.
Van het geluid heb ik even een opname gemaakt (geluid even wat harder zetten):
https://youtu.be/niM4z6EgV5c” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op 4 en 8 seconde kan je het geluid redelijk goed horen, deze opname is gemaakt tijdens het rijden. Het lijkt enigszins van de distributiekant af te komen (zover het hoorbaar is als de auto stil staat. Herkent iemand dit geluid? Het geluid is overigens ook van het één op het andere moment gekomen.
30 december 2015 om 22:42 #18306192Lijkt wel op het geluid van een airco pomp, heb je toevallig ECC waarbij de airco altijd aanstaat? zo ja zou ik die eens uitzetten en dan weer proberen.
30 december 2015 om 22:43 #18306193Bedankt voor de reactie, ik heb ecc maar hij geeft het geluid ook als ik de airo vanuit de boordcomputer uitzet (op de eco modus), ik heb tevens ook de distriebutiekap eraf gehad maar op het eerste oog is hier ook niets te zien.
20 januari 2016 om 20:13 #18306194hoi met johan
ik volg dit topic ook
heb ook zon geluid en kom er ook niet achter waar het zit
heb en een nieuwe disb er op met alles
en nog steedshoop hier nog wat info te krijgen
21 januari 2016 om 03:35 #18306195krik je voorwiel omhoog, zet em in ze versnelling en, laat iemand em op 1800 toeren houden, ga dan luisteren waar het geluid vandaan komt
21 januari 2016 om 20:11 #18306196bedankt voor de reactie
ik heb het al uit geprobeerd maar helaas niks kunnen ontdekken
het geluid is als een vreemd voor val dan is het er en dan weer niet
vandaar ik ook mijn dis heb vervangen uit zekerheid dat het niet daar weg lompt
pakking van gasklephuis wil ik nog vervangen verder zou ik het niet weten waar te zoeken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.