Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vreemd geluid bij het loslaten van de koppeling in de 1ste..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2012 om 12:39 #17250962
Beste forummers, ik ben nieuw hier dus stel ik me eerst voor:
Me is Ap uit den haag (geboren en getogen) en mag zich sinds een paar weken de nieuwe trotse eigenaar noemen van een Opel Astra Coupe 2.2 16V uit 2002 donkerblauw metallic! Helaas begint na de aankoop de auto al vreemde geluiden te laten horen: Op het moment dat ik de koppeling laat opkomen vanuit de eerste versnelling hoor ik een (schurend?) geluid die niet meer te horen is bij andere versnellingen, muv als de versnelling in zn achteruit staat want ook dan hoor ik het. Het vreemde eraan is ook dat het soms wel te horen is en soms weer niet, hierdoor is het lastig om de autogarage (waar de auto gekocht is) te laten zoeken naar het probleem omdat ze ervan overtuigd zijn dat er niets aan de hand is.
Ik heb een stukje geluid opgenomen met me telefoon waar je duidelijk kunt horen wat ik bedoel, luister maar eens goed op resp. 0:06, 0:11 en 0:15… Wie o wie kan mij helpen in de juiste richting te zoeken, ik zelf denk dat er iets met de koppelingsplaten aan de hand is maar goed dat zegt niks want ik ben nog maar een beginner…
open link voor het geluidsfragmentje: https://www.dropbox.com/s/ko28us0wiln6mjh/Spraak%20003.mp3?m” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 juli 2012 om 12:45 #18051586ik heb waarschijnlijk het zelfde slippende geluid bij me eerste en achteruit, maar geloof dat het inderdaad de koppeling is.
maat van me met z’n OPC1 heeft precies het zelfde als mij… beide zijn F23 bakken30 juli 2012 om 14:59 #18051587kan zijn dat er iets mis is met de voering van de koppelingplaten dat deze los komt van het ijzer als het schurend geluid weg gaat en daar een zwaar klappend geluid in de plaatst komt is de voering volledig losgekomen
kan ook wat anders zijn maar heb ongeveer het zelfde geluid gehad vooral in eerste rest bleek geen probleem bij een vorige auto en stond aan een rood licht en trok op en begon in eens heel zwaar te klappen in de auto bleek de voering losgekomen te zijn ( slecht hersteld door vorige eigenaar opnieuw voering opgelegd inplaats van volledige koppeling vervangen )7 augustus 2012 om 15:36 #18051588Dankjullie wel de reacties, nog andere mensen die geluisterd hebben naar het geluidsclipje?
Ik heb vandaag met een monteur (buurman) samen inde auto gezeten, en die gaf meteen aan dat de drukgroep, druklager en koppelingsplaten vervangen moeten worden.. wat zijn jullie meningen hierover?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.