Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vragen/mankementjes na aanschaf
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2015 om 14:20 #17271787
Hallo Opelrijders,
Na jaren in een duits/spaans auto te hebben gereden heb ik nu een Opel Astra H 1.9 DTI 100 Pk gekocht. (2006)
Ik ben er nog niet echt tevreden over.
Als onderstaande mankementen worden opgelost zal ik vast positiever worden.Na 4 weken in bezit zijn er wat mankement opgedoken.
Nu het wat warmer wordt (17 graden) begint de motor in te houden.
Na wat gegoogled te hebben lees ik dat veel mensen hier last van hebben.
De EGR en MAP sensor zijn schoongemaakt maar dit heeft niet geholpen.
Als ik de stekker van de EGR afhaal is het probleem weg.(wel een lampje op het dasboard natuurlijk)Ik wil nu zelf een afdekplaatje met gaatjes maken om de EGR deels af te sluiten.
Moet dit voor de EGR of achter de EGR klep.?
Weet iemand een adres waar de plaatjes eventueel te verkrijgen zijn?De EGR laten uitprogrammeren is mij te duur (245 euro voor alleen de EGR klep zonder tuning)
Mocht iemand een goedkoper adresje weten in het noorden des land dan hoor ik het graag.Ook verliest hij koelvloeistof (1 liter op 4000 km) er hangt zo nu en dan een drup onder de auto tpv de radiator.
Zou dit te stoppen zijn door een speciaal middeltje toe te voegen of toch de radiator vervangen?
(is dit zelf te doen ?)Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen
Toch ook nog positieve dingen te melden.
Wegligging van de auto is boven verwachting.
Motor is behoorlijk zuinig (1 op 18,7) gemeten aan de pomp.
Trekkracht en acceleratie naam mijn mening behoorlijk rap.7 mei 2015 om 17:28 #18283699Als je de stekker van de EGR afhaalt, is het probleem weg… Dan zou ik daar beginnen met zoeken. Ik heb mijn EGR ook afgedopt, opel heeft hier zelf “blinde” pakkingen voor. Daarmee sluit je de werking van de EGR af, en daarna heeft hij bij mij een nieuwe software erop gezet, degeen zonder EGR ondersteuning. Of dit ook bij jou kan, weet ik niet. (Ik heb een Astra uit 2004), Maar dit kostte mij ook de kop niet.
Koelvloeistof, lekker nieuw radiateurtje in. Heb vaker gelezen en gezien dat die dichtmiddeltjes van radiateuren ook door het hele systeem heen gaan. Dus ook in de kop belanden, en in de koelkanalen van het blok, en daar ook hun sporen nalaten. Dit wil je niet hebben dacht ik zo..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.