Vragen over Opel Vectra C (distributie, olie, motorlampje)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vragen over Opel Vectra C (distributie, olie, motorlampje)

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    James D.

@remutr wrote:

Hoe voelt het blok aan, is hij nog levendig?

Hij is onwijs levendig vooral als hij goed warm is.

James D.

@2000 wrote:

Maar als het olie check lampje gaat branden dan gooi je er 3 a 4 liter in? Her-check je dat dan ook met de peilstok? Als mijn oliechecklampje gaat branden volstaat een liter en kan ik weer vrij lang mee. Vlotter/sensor van (laag) oliepeil wel in orde? En het lijkt me dat als je er 4 liter bij moet gooien dat er bijna niets meer in zat? Wazig…..

Als mijn lampje gaat branden en ik check de peil bij een koude motor, dan geeft hij op de peil stok een 5mm olie aan. Bij elke liter wat ik erin gooi check ik de peil stok. Met de sensor is niets mis mee dat weet ik bijna zeker. Ben het echt in de gaten gaan houden na hoeveel km ik hem weer moest vullen. Kwam elke keer uit rond de 2200km.

James D.

Lektest kan dat bij elke willekeurige garage of kan ik dat het best bij de Opel dealer doen. Tevens is dat ook een prijzige handeling?

Opeltje17
          Deelnemer

@James D. wrote:

Lektest kan dat bij elke willekeurige garage of kan ik dat het best bij de Opel dealer doen. Tevens is dat ook een prijzige handeling?

Lek test kan gewoon in een universele garage, is niet veel of lastig werk dus zal niet zo gek duur zijn durf zo geen prijs te noemen.

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.