Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vragen over nieuwe Opel Corsa die ik wellicht wil kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2015 om 21:00 #17272403
Ik ben aan het kijken voor een andere auto, en de nieuwe Opel Corsa (die nu dus in de showroom staat) is bij mij in beeld. Ik heb daar echter nog een paar vragen over, en waar kan ik die beter stellen als op het Opel forum? Het Corsa gedeelte was wellicht niet helemaal nodig geweest omdat sommige dingen ook op andere auto’s zoals de Adam zitten.
Ik heb de mogelijkheid om het Advanced IntelliLinkpakket toe te voegen bij de Corsa. Onderdeel van dit pakket is een geïntegreerd navigatiesysteem wat werkt via Bright-on met een abonnement van 70 euro voor 3 jaar. Kun je na die 3 jaar weer een nieuw abonnement van 70 euro afsluiten of hoe zit dat precies? Dit systeem maakt gebruik van GPS en Internet (Wifi, 3G en 4G zullen het echter voornamelijk zijn onderweg). Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je als je een half uurtje gaat ‘sturen’ al de lader van je telefoon meenemen omdat de GPS de hele batterij van je telefoon al leeggegeten heeft omdat je anders niet thuis komt vanuit een onbekende plek? Of valt dat wel mee? En hoe zit het met het internet, en dan ook met internet in het buitenland? Verbruikt dit veel MB’s want het is algemeen bekend dat internetten in het buitenland duur is…. Verder heb je dan parkeersensoren voor- en achter. Zit er daarnaast ook nog een achteruitrijcamera op of is het ‘alleen’ de sensoren en de navigatie wat je bij dit pakket krijgt?
Is het mogelijk bij deze auto om er een sigarettenaansteker in te laten zetten zodat je bijvoorbeeld je TomTom onderweg zou kunnen opladen? TomTom kan ook een compressor zijn om de banden op te pompen die via de 12-Volts aansluiting werkt of iets anders wat een 12-Volts stekker heeft.
Gisteren heb ik een proefrit in een Business edition gemaakt als ik me niet vergis. Deze stoelen zaten echter totaal niet lekker. Kan het kloppen dat de stoelen in een Color Edition anders zijn (zitten beter naar mijn idee) en zitten deze betere stoelen ook in andere uitvoeringen van de Corsa zoals de Edition, Cosmo en/of OPC? De stoelen in de Business zaten gisteren nog slechter als de stoelen in mijn huidige Corsa van 2001.
Als laatste wil ik graag een aantal vragen stellen over hoe het zit met het brandstofverbruik tussen een halfautomaat (Easytronic) zoals Opel heeft en een volautomaat (zoals Suzuki en Mazda hebben) die ook in beeld is. De Opel dealer zei mij dat een halfautomaat Easytronic systeem zuiniger rijdt als een volautomaat systeem zoals Mazda en Suzuki hebben. Kan iemand dit bevestigen of is dit een verkooppraatje?
Daarnaast wil ik jullie de vraag stellen of een halfautomaat of een volautomaat robuuster is? Wat staat er relatief minder bij de garage met mankementen? Bij een halfautomaat merk je nog wel eens een ‘kickdown’ momentje, maar bij een volautomaat heb je dat helemaal niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.