Vragen over Easytronic (Corsa C)

Forumindex Forums Modellen Corsa Vragen over Easytronic (Corsa C)

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    johan31

Hallo,
      Zijn er mensen op dit forum een beetje bekend met Easytronic?
      Op mijn Corsa C (1.3 CDTI) zit dit en er blijft een lampje branden die aangeeft dat er een storing zou zijn.
      Nu heeft een forumlid zijn OPCom even aangesloten, maar kon geen verbinding krijgen.
      Voordat ik nu naar een dure dealer ga, informeer ik maar even op dit forum naar mogelijke herkenning.
      Voor wie gaat reageren, alvast enorm bedankt.
      Ik kom uit zuid-NL.

liviu2004
      Deelnemer

Come to me, I have tech2 and can read your errors for free. If tech2 cannnot connect, maybe the unit is faulty.

Corsa C has no Sensodrive but Electric Power Steering (EPS).

johan31

Sorry voor de verwarring. Ik bedoel de vraag m.b.t. Easytronic en niet sensodrive.

Opeltje17
          Deelnemer

Uitlezen.

liviu2004
            Deelnemer

Tomorrow I go to Maastricht. In the afternoon I can pass by Tilburg to give it try with tech2. Give me your address and phone number so I can sms with estimate arrival time. But I must tell you, I am not experienced with Easytronic.

liviu2004
              Deelnemer

Anybody else having other ideas about above Easytronic, johan31 did not reply to my offer.

johan31

Nu zijn we weer enkele weken verder en kan ik een update geven van het mysterieuze “easytronic-storing-lampje” probleem.

Dat lampje gaat sowieso pas branden nadat de motor op temperatuur was.
                  Nu het buiten wat kouder is, is me opgevallen dat het storing-lampje helemaal niet meer aangaat, als de buiten temperatuur ongeveer onder de 13 graden komt.

Het blijft dan ook een beetje een mysterie dat er een zogenaamde easytronic-probleem is, bij een buitentemperatuur boven de 13 graden.

Iemand nog een idee? Misschien ergens een temperatuur afhankelijke sensor?

Opeltje17
                  Deelnemer

Toch uitlaten lezen.

johan31

Dat sowieso.

Maar was eigenlijk benieuwd of iemand dit soort probleem al eerder heeft gehad.

Ik heb nog even op een site gekeken met specifieke easytronisc problemen (foutcodes) en dan lijkt me dat het foutcode P0110 Intake Air Temperature Signal CAN-Bus Malfunction zou kunnen zijn.

Opeltje17
                      Deelnemer

Kan zoveel wezen, er zijn ook diverse storingen die dezelfde symptomen kunnen veroorzaken.

Dus uitlezen is in deze de enige oplossing.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.