Ik ben opzoek naar mijn eerste auto, nu staat er hier in de buurt een opel corsa c gsi met net geen 2 ton op de teller te koop bij de opel dealer.
Nu vraag ik mij af wat het verbruik van deze corsa is.
En bij de garage waar wij altijd onze auto’s laten keuren zeggen ze dat het lastig sleutelen is aan deze motoren door de ruimte onder de motorkap, klopt dit of valt dit wel mee?
Ik wil de auto namelijk gewoon zelf onderhouden.
Zet deze qua verzekering op naam van e pa of ma… Is goedkoper.. Verzekeraars zijn niet echt blij met iemand die pas zijn rijbewijs heeft en gsitje wil rijden… Was in mijn geva. 70 euro per maand wa casco aan verzekering voor een corsa b gsi…
Basis onderhoud is wel te doen.. Maar denk dat het wel meevalt…. Als je een korte bak hebt kan deze opde snelweg op hoge toeren rijden en kan je verbruik best wel omhoog gaan.. Maar voorde rest zal het wel meevallen en hangt vaan samen met hoe hard jij je rechtervoet op de vloer stampt..
Je kunt ook kijken voor een corsa c 1.4 z14xe.. Die zijn volgens de verzekering geen sportieve modellen en zullen goedkoper zijn in verzekering en verbruik…