Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vragen over Astra Z16XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2013 om 18:13 #17255705
Heb nu sinds ruim drie weken een Astra G Z16XE uit 2001.
Nu heb ik een paar vragen over het rijgedrag van de Astra.
Had een 1600 8v dus dat is wel even wat anders al moet ik zeggen dat de 8v wel makkelijk rijdt
maar wel een stuk langzamer is.Maar goed de vragen: ik vind het rijgedrag van de Z16XE wel nerveus tov de 8v maar dat zal wennen zijn. Het stationair toerental is 700-750 is dit normaal want de andere Astra zat op 900 ongeveer.Wat wel lastig is optrekken of het toeren tal zakt heel erg en je rijdt een beetje schokkend weg of als je gas bij geeft dan krijg je het gevoel dat de wielen gaan slippen.
Het gas doseren gaat een beetje lastig.
Zag wel dat de wagen het laatste jaar maar heel weinig had gereden (1500-2000Km)
Kan dit dan vuil zijn?En kan het toerental niet naar bv 850 worden gezet met Op-com?Hoor graag van mensen die ook de Astra G Z16XE hebben.
Alvast bedankt voor de reactie25 februari 2013 om 19:14 #18111307Volgens mij zit het grootste verschil in het gaspedaal. Dit is bij de 8V een kabel aangedreven pedaal en bij de Z16xe een elektronisch gaspedaal.
De reactie wordt hierdoor ook totaal anders.
25 februari 2013 om 19:45 #18111308hangt ervan af welke 8v arjan, de Z16SE heeft ook een el. gaspedaal
25 februari 2013 om 20:22 #18111309Had precies hetzelfde gevoel als jou, toen ik van mijn X1.6SZR 8V over stapte naar mijn Z1.6XE SEII.
Mij viel bij de testrit ook al gelijk op dat de Z1.6XE veel meer vermogen had als de X1.6SZR. Logisch; 25 PK en 8 kleppen verschil. Ook vond ik dat hij een zenuwachtig rijgedrag had. Dat komt omdat er veel elektronisch geregeld is bij dit motor type.
Is een kwestie van wennen, geloof me. Als je hem goed bedient, en er over een tijdje aan gewend bent, rijdt het als een zonnetje.
26 februari 2013 om 18:14 #18111310Merk dat bij mij het meest opvalt als de motor koud is loopt hij stationair rond de 1000 toeren en heb je geen probleem
maar als hij dan warmer wordt of warm is dan is het met optrekken lastiger.
Denk dus zelf als het stationair toerental op 850-900 zou zitten dat dit probleem er niet zou zijn.
Wat is het toerental bij jullie?
Of toch een keer alles schoonmaken zoals elders beschreven.26 februari 2013 om 22:33 #18111311Hetzelfde, toerental is mooi.
allee reageerd de motor vrijwel niet op het eerste stukkie pedaal.
je moet even leren combineren met gas en koppeling, als je dat eenmaal doorhebt gaat het prima..
Willem
27 februari 2013 om 17:08 #18111312Gasklep ook maar even schoon gemaakt vandaag.
Dat ging prima dat gaat makkelijker dan bij de motor :D :D .
Maar eens kijken of dit helpt.28 februari 2013 om 17:37 #18111313Zag het toerental bij warme motor ongeveer 700-750 toeren.
Dit is dus wel af te stellen? maar dus via de software bij de dealer? en niet met tech 2 of opcom?
Welke prijs heeft zo iets bij de dealer?Alvast bedankt.
28 februari 2013 om 18:15 #18111314Ik zou zeggen ga even langs bij een opel specialist in de buurt :)? Die kan dat vast wel en zal stukken goedkoper zijn dan de dealer :D. Lang leve het internet.
Bij mijn bedrijf hetzelfde (wij zijn vw gespecialiseerd). Waar de dealer 5900 ex btw vraagt voor een motorswap (met kaal blok zonder turbo e.d.). Doen wij het voor 3500 :) Met motor met turbo e.d. :) (gaat wel om een touran 2008, dus motortjes zijn redelijk aan de prijzige kant).
Dus dan weet je wel wat de meeste mensen doen. Ik ben zelf van vw polo 1.6 8v met gaskabel, naar mijn astra met elec gas pedaal over gestapt. Dat was in het begin ook even wennen, want het duurt even voor hij echt pakt, zeker omdat dit een automaatje is! 750/800 toeren stationair is netjes hoor als hij goed warm is :). Hoe warmer de motor wordt, hoe minder toeren hij stationair gaat lopen. Dus dat zit wel snor. :) Net zoals Wim al aangaf :).
10 oktober 2013 om 18:04 #18111315Alweer een tijdje gereden met de astra .
Op de snelweg zuiniger dan de vorige astra maar in de stad meer verbruik.Maar nog altijd met optrekken of hij zakt naar 500 toeren en gaat stoten of 2000 toeren blijft
toch een moeilijk gaspedaal :hmmz (koppelings veren werken hier ook aan mee)
Toch nog eens kijken bij de dealer om het stationair toerental te laten afstellen naar 850-900.
weet bijna zeker dat ook het wegrijden beter gaat .lage toeren en dan die veren van de koppelings plaat
werken dan ook niet echt mee aan soepel wegrijden.Voor de rest prima wagen doet het in ieder geval tot nog toe elke dag netjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.