Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vragen over Astra 1.4 120 pk versnellingsbak
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 april 2018om 22:01 door Firezi.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2018 om 20:04 #18355388
Hallo allemaal.
Ik sta op het punt van Peugeot naar Opel over te stappen.
Nu is onze keus gevallen op de Astra 1.4. turbo Cosmo 120 pk bj 2012 6 versnellingen
Nu heb ik bij de dealer in de buurt 2 keuzes 1 waar een versnellingsbak revisie aan gebeurt is met 139.600 km.
En de andere met 83.000 km waar nog niets aan de versnellingsbak gedaan is, was ook niet nodig.
Zijn alle 2 dealer onderhouden, en erg netjes met 1 jaar Opel garantie.Nu is mijn vraag krijgen ze allemaal problemen met de versnellingsbak tot bj 2014 of is dit sporadisch.
En als er een revisie is uitgevoerd aan de versnellingsbak is dan het “zwakke”punt weg, m.a.w. kan hetzelfde probleem terug komen of is het dan opgelost.Dat is het belangrijkste punt van twijfel.
Ik heb mij nog niet voorgesteld e.d heb er haast bij, ben even autoloos en moet snel een andere auto hebben vandaar.
moet toch op mijn werk komen.Zijn er nog andere zaken waar op te letten bij deze auto.
Groetjes en alvast bedankt.
Rob.
24 april 2018 om 21:19 #18355391Wat ik weet komt het vaker wel voor als niet bij de M32 bak van Opel.
Door te weinig smering en lagers die stuk gaan.
Type in de zoekfunctie maar eens M32
Na revisatie… ligt het er aan komt het terug.
Is het met dezelfde lagers en onderdelen gedaan kan het terug komen.
Is hij verbeterd sterkere lagers end is de kans niet zo groot.
25 april 2018 om 07:06 #18355395ook naar na revisie blijft de mogelijkheid bestaan dat het weer gebeurd.
het is een een ontwerpfout van de olie toevoer naar de lagers deze zit in het huis van de versnellingsbak.
bij revisie wordt zover ik weet alleen de lagers vervangen, er wordt geen nieuw versnellingbak behuizing wordt niet vervangen.
dat er sterkere lagers zouden worden toegepast schijnt in twijfel worden getrokken door ECO torx een engelse website,
omdat de fabrikant van de versnellingbak maar 2 toeleveranciers gebruikte voor de lagers
halverwege 2012 is de behuizing en dan metname de olie toevoer naar de lagers aangepast, alleen is niet exact na te gaan wanneer de aangepaste bakken in omloop zijn gekomen de toeleverancier hebben eerst hun oude voorraden verstuurd, het is dus mogelijk dat een auto van 2012 al een aangepaste bak heeft en een auto van 2013 1 heeft van voor de modificatie, je kunt het alleen herkennen aan de behuizing die is bij de lagers anders vorm gegeven
25 april 2018 om 22:01 #18355415Mijn Astra J is bij 86000km gedaan (binnen de garantie), voor mij dus kosteloos.
De werkplaats chef vertelde mij dat na deze revisie de bak niet meer stuk loopt vanwege de sterkere lagers.
Wat je met deze info wil doen moet je zelf weten… Hier boven wordt ook een goed verhaal verteld.
Als je nu al geluiden hoort uit de bak en je hebt een jaar garantie op alles dan kun je de gok nemen en na een maand of 9 de wagen terugbrengen naar de garage met de mededeling dat de bak niet lekker schakelt en je vreemde geluiden hoort. Zo heb ik het ook gedaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.