Vragen over Ascona's B

Forumindex Forums Modellen Ascona Vragen over Ascona's B

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Martin 2.0S
    Deelnemer

Bedankt voor de tip. Mijn pa had ook al de suggestie om vooral in Duitsland te kijken. Daar zijn er waarschijnlijk veel meer verkocht :-)

Weet iemand hoe dat zit met een old-timer uit Duitsland halen? Invoerrechten? BPM????

De enige “invoerkosten” is het keuren of schouwen voor een nederlands kenteken. Vanwege de leeftijd van de B ascona’s is BPM of andere invoerrechten niet van toepassing.
      Je hebt wel APK nodig voor een kenteken.
      zie verder op RDW.nl

Anoniem

origineel gepost door Martin 2.0S

Bedankt voor de tip. Mijn pa had ook al de suggestie om vooral in Duitsland te kijken. Daar zijn er waarschijnlijk veel meer verkocht :-)

Weet iemand hoe dat zit met een old-timer uit Duitsland halen? Invoerrechten? BPM????

De enige “invoerkosten” is het keuren of schouwen voor een nederlands kenteken. Vanwege de leeftijd van de B ascona’s is BPM of andere invoerrechten niet van toepassing.
        Je hebt wel APK nodig voor een kenteken.
        zie verder op RDW.nl

bijna helemaal goed
        enkel dat stukje van dat je apk hebben moet
        voor n kenteken klopt niet

je kunt een auto altijd op kenteken krijgen
        zelfs al is die niet apk waardig

je kunt dus eigenlijk kiezen
        of kenteken keuring apk mag je dan bij elk apk station laten uitvoeren;)
        of kenteken keuring incl apk
        maar dan moet de auto uiteraard daar wel klaar voor zijn

wel is het zo
        zodra een auto op kentken komt
        dat hij een apk plicht heeft

of je moet hem zo snel mogelijk schorsen;);)

voor de rest klopt het wel dat je geen bpm meer betaald voor een auto die ouder is dan 25 jaar
        invoer kostten heb je ook niet

leuke site:

mobile.de

McLambo
        Deelnemer

Bedankt voor de tip Louwe. Praten we dan gewoon over een normale ‘keuring’ van 45 euro? Of is dit een speciale keuring voor ingevoerde auto’s?

Ook die site: mobile.de staan er wat op. Niet zo veel als ik verwacht had, maar toch enkele 10tallen

Op Marktplaats ben ik ook al een aantal interessante B Ascona’s tegengekomen:

http://link.marktplaats.nl/294482648
          Mooie wagen. 2.0S, dus goeie basis. Mooie kleur intereur (weet iemand in welke uitvoering dit standaard zat?). Is alleen een 4-deurs!

http://link.marktplaats.nl/274997032
          Heeeel mooie. Eigenlijk helemaal goed!. Alleen een sky-dak. Dat wil ik niet. en ook Beetje tuur!. Ook weer dat mooie beige interieur.

http://link.marktplaats.nl/288533017
          1.6S, dus zou goede as moeten hebben, maar 4-deurs :hmmz

http://link.marktplaats.nl/289357138
          Sja.. wel een 2-deurs, maar ziet er behoorlijk afgeragd uit

http://link.marktplaats.nl/290744669
          2.0S, ziet er wat wat afgeragd uit, en …4-deurs :thumbdown

http://link.marktplaats.nl/279719512
          4-deurs :(

http://link.marktplaats.nl/280886247
          Op zich interessant, intereur is zwart, maar dat kan altijd verander worden. Het is een 1.6N en ik had begrepen dat deze dan een ‘smalle’ as heeft.

http://link.marktplaats.nl/284479002
          Helemaal goed, maar is al een keer opgeknapt geweest, en daarom te duur voor mijn doel. (heeft ook roest aan de binnenkant achter)

Dus ja, ik zoek verder. Ik vraag me wel af waarom het merendeel van de ‘originele’ 4-deurs zijn. Misschien dat deze destijds vooral door gezinnen aangeschaft zijn, die er wat voorzichtiger mee omgingen als de 2-deurs rijders? :wtf

Anoniem

apk is inderdaad n gewone keuring
            kenteken keuring is dacht ik 6 tientjes

let op als je wel 1 invoert en op kenteken laat zetten
            even vragen of je een kentken kan krijgen wat bij de leeftijd van de auto past
            kost niets extra maar staat wel mooier

als je der niet specefiek naar vraagt krijg je gweoon n nieuw
            kenteken;)

en dat er nu meer 4 deurs te koop zijn

heeft volgens mij er ook mee te maken dat
            de meeste 2 deurs of plat zijn of al in handen van een liefhebber
            daar de 2 deurs al wat langer iets populairder zijn dan de 4 deurs;)

persoonlijk zou ik niet snel n 4 deurs kopen;)

McLambo
            Deelnemer

Gisteren een hele mooie gespot op marktplaats. Een gele. Ziet er nog volledig origineel uit, en in goede staat. Vraagprijs is ook niet abormaal.

1 probleem: er zit een open dakje in :(. Is het uberhaubt mogelijk om dat ongedaan te maken? Een 400r misschien in de toekomst, daar hoort natuurlijk geen open dakje in. :thumbdown

Anoniem

tjah het kan wel weer dicht
                maar das wel ff n klusje
                daar een dak plaat niet vlak is

het makkelijkst is om dat stuk plaat wat er weer in moet omdat uit een ander dak ta halen

of je zet het hele dak over
                is ook n optie maar nog veel meer werk
                of je zoekt nog wat langer door
                naar 1 zonder dakraam;)
                (zou ik doen)

McLambo
                Deelnemer

ok, dat kan ik dan beter doen inderdaad.

Als er verder nog iemand interesse heeft: http://link.marktplaats.nl/296207608
                  Heel mooi ding zo te zien.

Anoniem
                    McLambo
                    Deelnemer

De had ik al gezien ja. Maar ziet er imho behoorlijk afgetoeterd uit :(

Ach, misschien zet ik het nog wel ff in de ijskast tot volgend voorjaar. (twijfel twijfel)

Tiedo
                        fluks
                        Deelnemer

staat er een in giethoorn te koop op marktplaats een nieuwe

origineel gepost door mayhem
                          ff inbreken op dit topic (zelfde onderwerp, zodoende)

is er ergens nog een keienvanger ascona B te verkrijgen?

mm heeft m niet meer, arta niet meer…

Robbie1974
                          Deelnemer
                            McLambo
                            Deelnemer

Die had ik al gezien, maar helaas nog geen reactie gehad op mijn verzoek om een keer te komen kijken, of meer informatie. Ach, ik wacht rustig af…

McLambo
                              Deelnemer

Inmiddels reactie terug, dus wellicht binnenkort ff kijken.

Wat mij opvalt is dat de meeste harde en originele B’tjes die langs komen op verschillende sites een 1.9N motor hebben (75pk).

Valt er aan zo motor nog makkelijk iets te googelen/kietelen? Of is het beter er niets aan te doen en direct voor een ander blok kijken.
                                Hoe is het verder met de technische uitrusting van een 1.9N gesteld? (assen, remmen, ophanging) Is dit bestand tegen een 2.0, 2.2 of 2.4?

Het ombouw project mag best uitdagend zijn, maar als er echt een compleet ander onderstel onder moet, is het wellicht verstandig om verder te kijken.

zoals eerder aangegeven; het is mijn bedoeling om er eerst een tijdje in te rijden zoals ik hem koop, en dan info en onderdeeltjes verzamelen. Wellicht dat ik hem wel gelijk na aanschaf verlaag en een setje stoere wielen eronder zet.

McLambo
                                Deelnemer

Staat nu een knalblauwe op speurders, met een record cih2.0 met vijfbak. Schijnt maar een klein beetje roest op te zitten. Ding is alleen geschorst:

Geld hiervoor hetzelfde als voor een import uit het buitenland?? Dus kenteken aanvragen + keuren is rijden weer?

Ik zal straks eens wat foto’tjes uploaden van Ascona prullaria wat ik ondertussen op de kop heb getikt :-)

Een Kluwer sleutel handboek dat al zo’n 23 jaar in het plastic zit. Dillema: ik durf hem niet open te maken :wub

Boekje dat in het handschoenen kastje hoort te liggen:

Folder die hoogst waarschijnlijk bij de Opel dealer in de koffiekamer lag”

Met optielijst! :vertag

De machtige SR! :wors

En een leuke poster waar Opel probeerde auto’s aan de man te brengen bij Rijscholen: :thumbup

Achterkant toont een mooi doorzicht van een Ascona:

Misschien hier maar eens een lijstje voor vinden. Leuk voor op de hobby kamer!

Anoniem

ok ff weer wat andwoorden op de vragen

de assen van een 1.9 zijn identiek aan de standaard 2.0
                                    dus die voldoen

remmen zou ik wel wat gaan upgraden
                                    als je nog meer wilt b.v 2.2/2.4
                                    2.0 16v

schorsen is niet het zelfde als importeren

bij importeren moet er n nieuw kenteken aangevraagd worden + de kenteken keuring

schorsen is niets anders dan het even buiten gebruik stellen van een bestaand kenteken

dus dat kun je zo ongedaan maken
                                    en klaar
                                    kost verder ook niets

schorsen heeft als voordeel
                                    dat je geen belasting hoeft te betalen
                                    (indien van toepassing)
                                    maar ook hoef de auto niet gekeurd te zijn/worden;)

nadeel je mag er niet mee op de weg komen
                                    (t is volgens mij zelfs zo dat het kenteken vanaf een openbare weg niet zichtbaar mag zijn:o)

dus officieel mag je hem niet op je oprit hebben staan zodanig dat het kenteken leesbaar is;)

suc6 met je zoektocht

en ja die met die 16v op mplaats ziet er niet al te best uit
                                    maar dat kan schijn zijn

1 die er netjes uitziet kan wel veel rotter zijn;)

dat zoort dingen ontdek je enkel door te gaan kijken;)

McLambo
                                    Deelnemer

Thanks again louwe!

Ik heb nu een aantal opties en wil binnenkort gaan kijken. Eentje is in Landgraaf, en dat is 2,5 uur rijden, enkele reis! Ik probeer dus zo veel mogelijk info en foto’s los te peuteren van de eigenaar om een goed beeld te krijgen.

Dat ie geschorst is, betekend dat ik hem met de autobrancare moet ophalen, dus daar kan ik rustig een dagje voor uittrekken! :-)

McLambo
                                      Deelnemer

Het schiet nog niet op met het vinden van een plekje voor stalling (omgeving Ermelo anyone? :-) ), dus ik zit te denken om de auto de eerste tijd onder een hoes op de oprit te stallen.

Nu vond ik in een ander topic een link naar een belgisch bedrijf die hoezen maken van tyvek materiaal: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl.

Ik wil de graag weten of sommigen van jullie ook de Ascona onder een hoes hebben staan, en of dit afdoende is om roest te voorkomen?

McLambo
                                        Deelnemer

Eentje op Speurders gezien waar ik denk ik eens ga kijken: http://www.speurders.nl/overzicht/opel-ascona-55281412.html?q=55281412 :hmmz

Tiedo

link werkt helaas niet:thumbdown

McLambo
                                            Deelnemer

Link gefixed! :thumbup

Christian-tsx
                                              Deelnemer

ja mooi ding. goede basis lijkt mij. al is dat pas zeker te zeggen als je gaat kijken, en de bodem etc goed controleerd.

een schorsing is opgeheft bij het overschrijven op je naam. tenminste, bij de benz van mijn vriendin haar vader wel.
                                                was ook geschorst, maar bij het overchrijven was de schorsing weg.
                                                we hebben de verzekering direct opgebeld voor een noodverzekering, en direct op huis aan gereden (zonder apk dus:o)

McLambo
                                                Deelnemer

Zit een dikke laag tectyl op de bodem. Ik neem de krik wel mee, maar is er een manier om ‘onder’ de tectyl te kijken? (zonder het eraf te scrapen waar de verkoper bij staat :) )

McLambo
                                                  Deelnemer

Nog even wat vraagjes: ben vandaag wezen kijken:

– Lager waterpomp kapot. Zijn deze nog ergens voordelig te krijgen (hele waterpomp) bij brezan meer als 70 euro
                                                    – 1 wiellager achteras zingt. Hier zou een nieuwe in moeten. Zijn deze los te krijgen en weet iemand typenummer? 1.9N
                                                    – Geel interieur zonder hoofsteunen. Hier zou ik voor de veiligheid hoofdsteunen in willen. Kan ik die erop zetten? of moeten er nieuwe stoelen in.

Verder hard ding, hier en daar wat pitjes en oppervlakte roest. Heel mooi allemaal

Manta 24V
                                                    Deelnemer

Wiellager (compleet met steekas) en een waterpomp heb ik wel voor je (niet nieuw maar wel goed)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 78)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.