Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Vragen over Ascona's B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2009 om 21:43 #17537128
Bedankt voor de tip. Mijn pa had ook al de suggestie om vooral in Duitsland te kijken. Daar zijn er waarschijnlijk veel meer verkocht
Weet iemand hoe dat zit met een old-timer uit Duitsland halen? Invoerrechten? BPM????
De enige “invoerkosten” is het keuren of schouwen voor een nederlands kenteken. Vanwege de leeftijd van de B ascona’s is BPM of andere invoerrechten niet van toepassing.
Je hebt wel APK nodig voor een kenteken.
zie verder op RDW.nl8 november 2009 om 10:40 #17537129AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Martin 2.0S
Bedankt voor de tip. Mijn pa had ook al de suggestie om vooral in Duitsland te kijken. Daar zijn er waarschijnlijk veel meer verkocht
Weet iemand hoe dat zit met een old-timer uit Duitsland halen? Invoerrechten? BPM????
De enige “invoerkosten” is het keuren of schouwen voor een nederlands kenteken. Vanwege de leeftijd van de B ascona’s is BPM of andere invoerrechten niet van toepassing.
Je hebt wel APK nodig voor een kenteken.
zie verder op RDW.nlbijna helemaal goed
enkel dat stukje van dat je apk hebben moet
voor n kenteken klopt nietje kunt een auto altijd op kenteken krijgen
zelfs al is die niet apk waardigje kunt dus eigenlijk kiezen
of kenteken keuring apk mag je dan bij elk apk station laten uitvoeren;)
of kenteken keuring incl apk
maar dan moet de auto uiteraard daar wel klaar voor zijnwel is het zo
zodra een auto op kentken komt
dat hij een apk plicht heeftof je moet hem zo snel mogelijk schorsen;);)
voor de rest klopt het wel dat je geen bpm meer betaald voor een auto die ouder is dan 25 jaar
invoer kostten heb je ook nietleuke site:
mobile.de
8 november 2009 om 13:04 #17537130Bedankt voor de tip Louwe. Praten we dan gewoon over een normale ‘keuring’ van 45 euro? Of is dit een speciale keuring voor ingevoerde auto’s?
Ook die site: mobile.de staan er wat op. Niet zo veel als ik verwacht had, maar toch enkele 10tallen
Op Marktplaats ben ik ook al een aantal interessante B Ascona’s tegengekomen:
http://link.marktplaats.nl/294482648
Mooie wagen. 2.0S, dus goeie basis. Mooie kleur intereur (weet iemand in welke uitvoering dit standaard zat?). Is alleen een 4-deurs!http://link.marktplaats.nl/274997032
Heeeel mooie. Eigenlijk helemaal goed!. Alleen een sky-dak. Dat wil ik niet. en ook Beetje tuur!. Ook weer dat mooie beige interieur.http://link.marktplaats.nl/288533017
1.6S, dus zou goede as moeten hebben, maar 4-deurs :hmmzhttp://link.marktplaats.nl/289357138
Sja.. wel een 2-deurs, maar ziet er behoorlijk afgeragd uithttp://link.marktplaats.nl/290744669
2.0S, ziet er wat wat afgeragd uit, en …4-deurs :thumbdownhttp://link.marktplaats.nl/279719512
4-deurs :(http://link.marktplaats.nl/280886247
Op zich interessant, intereur is zwart, maar dat kan altijd verander worden. Het is een 1.6N en ik had begrepen dat deze dan een ‘smalle’ as heeft.http://link.marktplaats.nl/284479002
Helemaal goed, maar is al een keer opgeknapt geweest, en daarom te duur voor mijn doel. (heeft ook roest aan de binnenkant achter)Dus ja, ik zoek verder. Ik vraag me wel af waarom het merendeel van de ‘originele’ 4-deurs zijn. Misschien dat deze destijds vooral door gezinnen aangeschaft zijn, die er wat voorzichtiger mee omgingen als de 2-deurs rijders? :wtf
8 november 2009 om 17:08 #17537131AnoniemLid sinds:
1 January 1970apk is inderdaad n gewone keuring
kenteken keuring is dacht ik 6 tientjeslet op als je wel 1 invoert en op kenteken laat zetten
even vragen of je een kentken kan krijgen wat bij de leeftijd van de auto past
kost niets extra maar staat wel mooierals je der niet specefiek naar vraagt krijg je gweoon n nieuw
kenteken;)en dat er nu meer 4 deurs te koop zijn
heeft volgens mij er ook mee te maken dat
de meeste 2 deurs of plat zijn of al in handen van een liefhebber
daar de 2 deurs al wat langer iets populairder zijn dan de 4 deurs;)persoonlijk zou ik niet snel n 4 deurs kopen;)
14 november 2009 om 20:20 #17537132Gisteren een hele mooie gespot op marktplaats. Een gele. Ziet er nog volledig origineel uit, en in goede staat. Vraagprijs is ook niet abormaal.
1 probleem: er zit een open dakje in :(. Is het uberhaubt mogelijk om dat ongedaan te maken? Een 400r misschien in de toekomst, daar hoort natuurlijk geen open dakje in. :thumbdown
15 november 2009 om 08:41 #17537133AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah het kan wel weer dicht
maar das wel ff n klusje
daar een dak plaat niet vlak ishet makkelijkst is om dat stuk plaat wat er weer in moet omdat uit een ander dak ta halen
of je zet het hele dak over
is ook n optie maar nog veel meer werk
of je zoekt nog wat langer door
naar 1 zonder dakraam;)
(zou ik doen)15 november 2009 om 09:01 #17537134ok, dat kan ik dan beter doen inderdaad.
Als er verder nog iemand interesse heeft: http://link.marktplaats.nl/296207608
Heel mooi ding zo te zien.15 november 2009 om 09:40 #17537135AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je meer spullen voor minder geld
ok zo opt oog ziet deze er wel minder uitmaar dat kan in t echt nog wel eens meevallen;)
(als ik n b ascona zocht
zou ik cker even kijken
bij deze)
;)15 november 2009 om 14:30 #17537136De had ik al gezien ja. Maar ziet er imho behoorlijk afgetoeterd uit :(
Ach, misschien zet ik het nog wel ff in de ijskast tot volgend voorjaar. (twijfel twijfel)
15 november 2009 om 15:04 #17537137heb je meer spullen voor minder geld
ok zo opt oog ziet deze er wel minder uitmaar dat kan in t echt nog wel eens meevallen;)
(als ik n b ascona zocht
zou ik cker even kijken
bij deze)
;)dat ding lijkt mij ook wel wat maar dan moet ik eerst mijn rijbewijs halen en een andere ascona weg doen:hmmz(anders wordt het volgens mijn ouders te vol hier:P)
16 november 2009 om 14:18 #17537138staat er een in giethoorn te koop op marktplaats een nieuwe
origineel gepost door mayhem
ff inbreken op dit topic (zelfde onderwerp, zodoende)is er ergens nog een keienvanger ascona B te verkrijgen?
mm heeft m niet meer, arta niet meer…
16 november 2009 om 22:11 #17537139Op speurders staat een mooie… :thumbup
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-ascona-55281412.html?q=ascona
17 november 2009 om 07:08 #17537140Die had ik al gezien, maar helaas nog geen reactie gehad op mijn verzoek om een keer te komen kijken, of meer informatie. Ach, ik wacht rustig af…
17 november 2009 om 10:43 #17537141Inmiddels reactie terug, dus wellicht binnenkort ff kijken.
Wat mij opvalt is dat de meeste harde en originele B’tjes die langs komen op verschillende sites een 1.9N motor hebben (75pk).
Valt er aan zo motor nog makkelijk iets te googelen/kietelen? Of is het beter er niets aan te doen en direct voor een ander blok kijken.
Hoe is het verder met de technische uitrusting van een 1.9N gesteld? (assen, remmen, ophanging) Is dit bestand tegen een 2.0, 2.2 of 2.4?Het ombouw project mag best uitdagend zijn, maar als er echt een compleet ander onderstel onder moet, is het wellicht verstandig om verder te kijken.
zoals eerder aangegeven; het is mijn bedoeling om er eerst een tijdje in te rijden zoals ik hem koop, en dan info en onderdeeltjes verzamelen. Wellicht dat ik hem wel gelijk na aanschaf verlaag en een setje stoere wielen eronder zet.
23 november 2009 om 18:49 #17537142Staat nu een knalblauwe op speurders, met een record cih2.0 met vijfbak. Schijnt maar een klein beetje roest op te zitten. Ding is alleen geschorst:
Geld hiervoor hetzelfde als voor een import uit het buitenland?? Dus kenteken aanvragen + keuren is rijden weer?
Ik zal straks eens wat foto’tjes uploaden van Ascona prullaria wat ik ondertussen op de kop heb getikt
Een Kluwer sleutel handboek dat al zo’n 23 jaar in het plastic zit. Dillema: ik durf hem niet open te maken :wub
Boekje dat in het handschoenen kastje hoort te liggen:
Folder die hoogst waarschijnlijk bij de Opel dealer in de koffiekamer lag”
Met optielijst! :vertag
De machtige SR! :worsEn een leuke poster waar Opel probeerde auto’s aan de man te brengen bij Rijscholen: :thumbup
Achterkant toont een mooi doorzicht van een Ascona:
Misschien hier maar eens een lijstje voor vinden. Leuk voor op de hobby kamer!
23 november 2009 om 20:14 #17537143AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok ff weer wat andwoorden op de vragen
de assen van een 1.9 zijn identiek aan de standaard 2.0
dus die voldoenremmen zou ik wel wat gaan upgraden
als je nog meer wilt b.v 2.2/2.4
2.0 16vschorsen is niet het zelfde als importeren
bij importeren moet er n nieuw kenteken aangevraagd worden + de kenteken keuring
schorsen is niets anders dan het even buiten gebruik stellen van een bestaand kenteken
dus dat kun je zo ongedaan maken
en klaar
kost verder ook nietsschorsen heeft als voordeel
dat je geen belasting hoeft te betalen
(indien van toepassing)
maar ook hoef de auto niet gekeurd te zijn/worden;)nadeel je mag er niet mee op de weg komen
(t is volgens mij zelfs zo dat het kenteken vanaf een openbare weg niet zichtbaar mag zijn:o)dus officieel mag je hem niet op je oprit hebben staan zodanig dat het kenteken leesbaar is;)
suc6 met je zoektocht
en ja die met die 16v op mplaats ziet er niet al te best uit
maar dat kan schijn zijn1 die er netjes uitziet kan wel veel rotter zijn;)
dat zoort dingen ontdek je enkel door te gaan kijken;)
23 november 2009 om 21:07 #17537144Thanks again louwe!
Ik heb nu een aantal opties en wil binnenkort gaan kijken. Eentje is in Landgraaf, en dat is 2,5 uur rijden, enkele reis! Ik probeer dus zo veel mogelijk info en foto’s los te peuteren van de eigenaar om een goed beeld te krijgen.
Dat ie geschorst is, betekend dat ik hem met de autobrancare moet ophalen, dus daar kan ik rustig een dagje voor uittrekken!
3 december 2009 om 09:54 #17537145Het schiet nog niet op met het vinden van een plekje voor stalling (omgeving Ermelo anyone? ), dus ik zit te denken om de auto de eerste tijd onder een hoes op de oprit te stallen.
Nu vond ik in een ander topic een link naar een belgisch bedrijf die hoezen maken van tyvek materiaal: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl.
Ik wil de graag weten of sommigen van jullie ook de Ascona onder een hoes hebben staan, en of dit afdoende is om roest te voorkomen?
4 december 2009 om 10:31 #17537146Eentje op Speurders gezien waar ik denk ik eens ga kijken: http://www.speurders.nl/overzicht/opel-ascona-55281412.html?q=55281412 :hmmz
4 december 2009 om 10:41 #17537147link werkt helaas niet:thumbdown
4 december 2009 om 11:57 #17537148Link gefixed! :thumbup
4 december 2009 om 12:08 #17537149ja mooi ding. goede basis lijkt mij. al is dat pas zeker te zeggen als je gaat kijken, en de bodem etc goed controleerd.
een schorsing is opgeheft bij het overschrijven op je naam. tenminste, bij de benz van mijn vriendin haar vader wel.
was ook geschorst, maar bij het overchrijven was de schorsing weg.
we hebben de verzekering direct opgebeld voor een noodverzekering, en direct op huis aan gereden (zonder apk dus:o)4 december 2009 om 14:33 #17537150Zit een dikke laag tectyl op de bodem. Ik neem de krik wel mee, maar is er een manier om ‘onder’ de tectyl te kijken? (zonder het eraf te scrapen waar de verkoper bij staat :) )
5 december 2009 om 23:06 #17537151Nog even wat vraagjes: ben vandaag wezen kijken:
– Lager waterpomp kapot. Zijn deze nog ergens voordelig te krijgen (hele waterpomp) bij brezan meer als 70 euro
– 1 wiellager achteras zingt. Hier zou een nieuwe in moeten. Zijn deze los te krijgen en weet iemand typenummer? 1.9N
– Geel interieur zonder hoofsteunen. Hier zou ik voor de veiligheid hoofdsteunen in willen. Kan ik die erop zetten? of moeten er nieuwe stoelen in.Verder hard ding, hier en daar wat pitjes en oppervlakte roest. Heel mooi allemaal
6 december 2009 om 08:46 #17537152Wiellager (compleet met steekas) en een waterpomp heb ik wel voor je (niet nieuw maar wel goed)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.