Vragen Opel Astra G (5 deurs) Carrosserie onderdelen

Forumindex Forums Modellen Astra Vragen Opel Astra G (5 deurs) Carrosserie onderdelen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    JasperG

Beste Opel liefhebbers,

Ik heb sinds een tijdje een Opel astra G 5 deurs (2001) 1.7DTI in mijn bezit. Echter wil ik hier een aantal dingen aan gaan vervangen aangezien dit nodig is. Vandaar dat ik hier een aantal vragen over heb die hopelijk jullie voor mij kunnen beantwoorden.

– Past een Opel Astra station (rechter voordeur) op een Opel astra G 5 deurs?
      – Hoe lang moet een einddemper zijn voor een Opel Astra G 5 deurs en hoe groot is de inlaat hiervan? Dit omdat ik de volgende einddemper wil gaan aanschaffen: http://www.maxicartuning.nl/maxicartuning.nl/shop/index.php/component/virtuemart/opel/astra-g-97-04/sportuitlaat-dtm-2x75mm-max018-detail?Itemid=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Of moet ik hiervoor een aantal aanpassingen verrichten?
      – Hoe vervang ik de kofferklep van mijn opel?
      – Hoe vervang ik de linker voor scherm (spat scherm)?
      – Hoe vervang ik een voor portier van een Opel Astra G 5 deurs?
      – Weten jullie waar ik een lampen set (blauw) voor het interieur kan vinden? (raam knopjes, snelheidsmeter etc, kachel bediening, licht bediening, display voor datum, tijd, etc).

Graag zou ik ook willen weten hoe ik deze dingen kan vervangen (foto’s of andere topics?) ik kon namelijk geen topics vinden die mij hierbij verder konden helpen.

Met vriendelijke groet,
      Jasper.

Dolby
      Deelnemer

Vraag1: Ja een station G achterdeur past ook in een 5-deurs astra G.

Vraag2: Een uitlaat van een 3-deurs en of 5-deurs astra g past gewoon. Van een coupe en station zou de uitlaat een stuk meer uit steken.

Vraag6: Interieur lampen vervangen doormiddel van Led staan voldoende hier op het forum beschreven. Zoe op dashboard verlichting vervangen astra G.

JasperG

Bedankt voor je reactie Dolby,

Vraag 1: Misschien niet goed beschreven, het gaat hier om een VOORdeur en geen ACHTERdeur.
          Vraag 2: Het gaat hier om een after market universeele uitlaat (zie link). Zou deze gelijk passen onder mijn auto of zou ik hier nog wat aan moeten knutselen?

Bedankt voor je reacties!

Shane_Astra_g
          Deelnemer

Vraag 3 is heel simpel.

kofferklep open
            Kapje van linker achterlicht loshalen,Kabel van derde remlicht loskoppelen. Kabel eruit trekken.
            Scharnieren kofferklep zitten 2 pinnen die eruit tikken en klep kan eraf.

Ik zelf heb dit ook gedaan tijd geleden.

Vraag 6.

Koop geen goedkope leds, daar ga je spijt van krijgen koop die van crazyleds(quad leds) die zijn echt fel.

JasperG

Bedankt voor je reactie, wat betreft vraag 6 zal ik er inderdaad niet aan twijfelen wat duurdere te nemen.
              Wat betrefd de achterklep, deze zit nog vast met 2 (naam ben ik even kwijt) veren? Hoe krijg ik deze los?

[EDIT] Nevermind, heb ik al uitgezocht. Trouwens, die 2 pinnen waarmee de achterklep bovenaan vast zit, hoe ga ik deze er in vredesnaam uitkrijgen? Ik neem aan met een tang trekken? Aan de andere kant van de pin lijkt dit dicht te zitten. Hoe heb jij dit gedaan?

Shane_Astra_g
              Deelnemer

Oja vergat die gasveren helemaal.

Die pinnen kun je aan de andere kant eruit slaan met iets duns ertegen aan en een hamer. Als ie eenmaal stukje eruit is kun je het eruit wrikken trekken. Je komt er wel uit als je eenmaal bezig bent.

wim-v6
                Deelnemer

Ruitensproeierslang, Stekkers van Achterruitverwarming, Wisser Centrale Vergrendeling en Remlicht moet los inderdaad.

Willem

Dolby
                  Deelnemer

Vraag1: Een voordeur van een station past ook bij een 5-deurs. :thumb

@JasperG wrote:

Bedankt voor je reactie Dolby,

Vraag 1: Misschien niet goed beschreven, het gaat hier om een VOORdeur en geen ACHTERdeur.
                    Vraag 2: Het gaat hier om een after market universeele uitlaat (zie link). Zou deze gelijk passen onder mijn auto of zou ik hier nog wat aan moeten knutselen?

Bedankt voor je reacties!

Maatie
                    Deelnemer

Vraag 3: Mocht je als nog voor goedkope leds gaan neem dan 5050 leds. Deze hebben drie leds in 1 behuizing en een stralingshoek van bijna 180 graden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.