Vragen omtrent Manta restauratie !!!

Forumindex Forums Modellen Manta Vragen omtrent Manta restauratie !!!

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214782
    Noordpoolgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 March 2009

      Goedenmorgen …

      Aangezien ik al een tijdje met het idee loop om een manta b gsi/gte vanaf de grond af aan wil restaureren toch ff een paar vragen omtrent de ombouw.

      Zwakke punten van de carosserrie heb ik in de diverse verbouwings/restauratie topics al gelezen daar ben ik nie bang voor. Kriksteunen , a-stylen,accubak en reservewielbak

      Qwa laswerk zit het wel goed maar waar lassen jullie mee co2 , mig/mag ?

      Motorische gedeelte is de planning om helemaal zelf tedoen, motor ombouw al paar keer gedaan in kadettje’s en astra’s voor de autocross.
      Het idee is om er een c20xe in teleggen met 2.5 motronic en erachter een Omega 25-28 bak … (bak,vliegwiel en koppeling heb ik al)
      Heb zo her en der gelezen dat dit in de tunnel past van de manta , alleen de as naar het achterdiff moet ingekort/aangepast worden klopt dit ? Miss ff wat meer info enof foto’s.

      Dan komt nog het motorsteunen verhaal.
      Auto word waarschijnlijk een manta b uit jaar 84-85 .
      Zijn de motorsteunen van het bovenstaande type te gebruiken op een c20xe motor ??

      Heb nog geen carrosserie mocht iemand nog een complete , met deuren en alle plaatwerk weten te staan , liefst zonder motor :P.
      En intrieur en dash lijkt me ook wel makkelijk als dat er nog in zit …

      Dit waren even de vragen om het globaal een beetje op de rij te krijgen.
      Alle info welkom !!!
      Heb dr nu 3 maand onafgebroken tijd voor dus wordt tijd om de ”droom” te verwezenlijken.

      Alvast bedankt

      #17559898
      Ferrie_manta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        motorsteunen om c20xe in te bouwen moet je van een 1.8 gebruiken van een b manta bovenstaande jaren hadden meestal dacht ik al cih blokken en die steunen kunnen dus niet ook moet je de carterpan en olie aanzuigbuis van de 1.8 overzetten in de c20xe

        #17559899
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009
          #17559900
          Noordpoolgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 March 2009

            @ stender zoek toch een completere auto dus met achteras enzo ;)
            toch bedankt voor de link !

            @ferrie manta , dus gwoon de 1.8 steunen gaat lukken :) carter en olie aanzuigbuis wist ik al zal wel met rear wheel drive te maken hebben :wors
            Enig idee wat die gemiddelt kosten ?


            @billathome
            , oke doen we gewoon mig/mag .
            Even nog een vraag omtrend de las al je later wilt spuiten bedoel dan de hele carrosserie moet je de lasnaden nog extra aandacht geven met ontvetter of zink ?

            #17559901
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              origineel gepost door Noordpoolgsi
              @ stender zoek toch een completere auto dus met achteras enzo ;)
              toch bedankt voor de link !

              Geen dank, ik kom nog wel eens wat tegen.

              Deze dan?
              http://link.marktplaats.nl/300942674

              Die motor kun je altijd nog verpatsen. Zo’n 1.8 is wel goede basis voor ombouw.

              #17559902
              Ferrie_manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik heb ook een 2.0 16v gekocht ik was ongeveer 500 euro kwijt maar je moet er maar net geluk mee hebben ik heb ze ook zien staan voor 700 euro zorg wel dat je hem helemaal compleet vind met kabelboom ecu etc en dat er niet geknipt is in de kabelboom anders ben je net zo lang bezig als mij nu :P met de ombouw haha

                ligt er maar iedergeval net aan wat je wil wil je 2dehands wel oke blokje zal je rond de 500 kwijt zijn wil je zeker zijn dat ie goed is dan zit je rond de 700 euro

                #17559903
                Ferrie_manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  beste wat ik je zal aanraden is koop een manta met een 1.8s blok al erin liefst met 5 bak maar goed 4 bak kan ook en kijk dan voor een 2.016v blok
                  de 4 / 5 bak past zo op de 2.0 16v
                  enkel je koppelingsplaat moet je vervangen voor die van een 2.4ne dacht ik ikzelf doe het nog met de 1.8 koppeling dat gaat ook wel maar je heb kans op slippen tis bij mij ff tijdelijke oplossing en ik gebruik gwoon de drukgroep van de 16v ipv van de 1.8

                  #17559904
                  Noordpoolgsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 March 2009

                    @ferrie,Motor 2.0 16v heb ik ook al liggen ligt nog in de crossauto word overgelepelt in de manta !

                    Motor kwam uit schade calibra ding koste me 400 :):) hele auto erbij en die is voor goed geld weer weg gegaan.
                    Soms wel leuk die exicutie verkopen van de belasting dienst :P
                    Bak heb ik al van een omega word omgebouwd naar hydrolisch in de manta ! moet alleen nog ander vleigwiel hebben … heb nu een 8v moet een 16 v hebben heeft meer boutgaten


                    @stender
                    , Zoek een complete straat auto zodat ik alles kan demonteren enzo en precies weet hoe of wat aangezien dit mn 1ste manta ombouw is.
                    kan wel zon carrosserie en motor kopen ma dan weet ik de helft van de demontage nog nie ! :hmmz

                    Heb er de tijd ok nog wel voor begin van volgend jaar wil ik dr 1 hebben dus in maandje tijd komt er vast wel wat op het pad wat me aanstaat.

                    #17559905
                    Hendri
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 August 2005

                      He woon jij in Overdinkel????/

                      #17559906
                      Noordpoolgsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 March 2009

                        Jawel ! jij ook zo tezien ;)

                        Ik woon aan de beeninksweg verlenge van de ruhenbergerweg helemaal achteraf zeg ma …

                        Jij had toch n rode manta b als ik me zo niet vergis ?

                        #17559907
                        Hendri
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 August 2005

                          Gaaf man, ik dacht al dat ik de enigste was in Overdinkel ( Pastoor van Laak str naast het cafe met die dikke dodge op de oprit) Die rode manta heb ik voorig weekend gekocht , maar kom maar eens aan hier staat een manta in de schuur en ik heb al veel opels verbouwd

                          #17559908
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            beste is idd een complete auto kopen dan heb je iig een complete basis
                            casco van die kale groene is idd erg rot

                            #17559909
                            Noordpoolgsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 March 2009

                              @hendri , Heb zeeén van tijd tegenwoordig :P
                              Kan morgenavond ? kan ik mooi even kijken hoe of wat met zo’n auto !
                              Haha naast dat Café De broad dus .


                              @billathome
                              , dat epoxy is het niet makkelijker om dan meteen de hele bodem in die ”rotzooi” te zetten ? En orginele delen van een manta nog te bestellen of ? zoja waar


                              @eddepet
                              , die groene wordt hem nie !

                              Even een vraag over carterpan gedeelte …

                              Moet dat perse 1 zijn van een 1.8 ? of ?
                              Past die van een 2.4 niet op een 2.0 16 v ?

                              Hoeveel koppel en pk heeft een 2.4 cih eigenlijk ?

                              #17559910
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                div plaatmartriaal imitatie is wel te bestellen bij o a artaparts

                                #17559911
                                Ferrie_manta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  moet idd die van een 1.8 zijn en de aanzuigbuis ook van een 1.8 die 2.4 cih carterpan is langer dan die die van een 2.0 16v als ik dit goed zeg iedergeval past het niet :P

                                  #17559912
                                  Christian-tsx
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 May 2008

                                    2.4 cih heeft standaard volgens mij 125 pk.
                                    ik heb er webers op zitten, een 2.0 kop, en waarschijnlijk andere nokkenas.
                                    dan gaat het richting de 150-160 pk.

                                    koppel weet ik zo niet.

                                    #17559913
                                    Hendri
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 August 2005

                                      Kom maar eens kijken, wel eerst ff bellen i.v.b. met de kleine je hebt mijn nr in je u2

                                      #17559914
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        leg meteen ff t verschil uit tussen co2 en mig/mag:hmmz

                                        #17559915
                                        Noordpoolgsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 March 2009

                                          Dr zal wel een verschil zijn anders hadden ze beide geen verschillende benaming !

                                          maar wat het verschil is zelf ook geen idee …

                                          #17559916
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            is inderdaad het gas
                                            mig is een inert gas

                                            mag is actief gas

                                            t kwam over dat je dacht dat c02 en mig
                                            2 verschillende processen waren van lassen
                                            das dus niet zo;);)

                                            dus gewoon c02 lassen aan auto plaatwerk;):thumbup

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.