Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vragen omtrend mijn vectra b 1996
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2016 om 16:38 #18316488
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/wielnaaf-lager-achterzijde-opel-astra-corsa-combo-1800286.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is ook een optie.. een paar euro duurder.. weet alleen niet of dit een origineel onderdeel is of namaak van een ander merk…
15 mei 2016 om 16:39 #18316489Jaa ik had een paar op waar ik deze vandaan haal maar meerdere merken en verschillende prijzen dusja gaat het mij om welke merk is nou beter
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
26 mei 2016 om 17:32 #18316490Hallootjes ff vraagje,
ik was aan het kijken voor massapunt van de koplampen of iets dergelijks en trok ff de knipperlicht eruit en toen viel me oog op dit.
Het lijk van luchtfilter aftakking te zijn ofzo, maar toen ik m probeerde terug te plaatsen op zn plek kwam er water uit gelopen onder de auto(lijk uit dat ding te komen).
Kan dit kwaad of is het niks ernstig.En ook het punt van de koplampen mijn rechterkoplamp(passagiersskant),
Brandt zachter dan andere kant. De lampen heb ik allemaal al vervangen geen verbetering, weet iemand waar de massa punt zit van dit ding want ik irriteer me eraanEn kortstondig vraagje…
Hoort er wit piepschuim achter de bumper onder de lampen te zitten??(een heel stuk)thnx iig
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
27 mei 2016 om 08:18 #18316491Is een Resonantiebox.
Normaal zit er een afwateringsgaatje in, ander erin maken.
Heb ze wel vaker in handen gehad, alleen al effe terug.
De V6 heeft die bak niet namelijk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2016 om 11:05 #18316492Maar hij is niet aangesloten niks ligt los in de bumper maar weet jij hoe dat zit met dat massapunt en dat piepschuim
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
27 mei 2016 om 11:56 #18316493Zit normaal aan een pijpenstelseltje dat richting voorfront gaat.
Die zit weer aan een buis van je luchtfilterbak.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2016 om 11:56 #18316494Piepschuim zit onder de koplampen en midden van je bumper om hem op zijn plek te houden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2016 om 12:09 #18316495Ahhh okee aan me luchtfilterbak heb ik niks gevonden qua kabels
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
27 mei 2016 om 15:56 #18316496Ook geen kabels nee.
Onder je koplamp loopt normaal een dikke slang vanaf de resonantiebuizen naar je filterbakverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 mei 2016 om 20:35 #18316497jaa dat begreep ik later maar ben vergeten te antwoorden ad het fout geschreven idd
29 mei 2016 om 20:47 #18316498wie kan mij helpen!!
ik rij net na een gezellig dagje op de snelweg richting huis(ring a10) en motormanagment lampje ging branden dit keer bleef hij branden
en toen ik aankwam bij de afslag en moest stoppen voor het stoplicht viel de auto uit…
hierna startte de auto na 2 keer eindelijk en kon ik verder rijden ( mits ik gas erop hou anders valt ie weer uit)
als de auto lichtelijk stationair draait stotterd en moppert de motor ( het welbekende 3 pitten gevoel)
nou heb ik net de auto aan de opcom gelegd en kreeg ik de volgende foutcodes:P1640 – ( 0 ) Quad Driver-module (QDM) – Niet aanwezig.
P1503 – ( 0 ) – Niet aanwezig.
P1405 – ( 0 ) Stand Lineair EGR-Systeem – Niet aanwezig.ook heb ik gelijk even de Meetwaardeblokken geopend en bekeken.
hier viel mij al dit direct op:Klopvertraging cilinder 1: 4
Klopvertraging cilinder 2: 4
Klopvertraging cilinder 3: 2
Klopvertraging cilinder 4: 0deze waarden blijven contstant ongeacht hoe hoog ik stationair laat lopen
Morgen als eerst ff andere bougies halen en kijken of ik het hiermee kan oplossen,
en anders kijken wat het anders kan zijn.hopelijk kunnen jullie me helpen
bedankt alvast
29 mei 2016 om 21:00 #18316499even van een ander topic geplukt
1640 Klop regeleenheid of quad-drive n / a
1503 Startblokkering regeleenheid n / a
1405 Exhaust Gas Re-circulatie (EGR) klep n / a
neem contact op met liviu2004.. want dat andere topic (viewtopic.php?f=8&t=190912)dat van quad drive en startblokkering kan ECU gerelateerd zijn en daar is hij samen met zakhooiTM goed in..
misschien dat hun jouw via PM contact opweg kunnen helpen aangezien jij zelf al opcom hebt29 mei 2016 om 21:22 #18316500thnx bart maar in dat topic( heb het ff gelezen ) is er geen probleem met het lopen van de auto.
mijn probleem is het stationair lopen van de auto..ik heb al tijdje geleden een vraag gesteld ivm dat klopvertraging maar geen antwoord over gehad en dit valt me op
dat die nu op 0 blijft….bij de vorige keer bij 50 km/h stond de waarden hiervan op 8-8-8-6 ( 6 was ook cilin. 4)
ik heb tevens liviu2004 een berichtje gestuurd hopelijk kan hij me helpen.
thnx iig
29 mei 2016 om 21:29 #18316501in het tabje meetwaardeblokken kun je ook zien of een klopsensor actief is… als er staat niet actief is je klopsensor defect ( dan kan die o.a. een verkeerde telling aangeven)
de klopsensor is een soort microfoontje wat je ECU o.a gebruikt om de ontsteking beter en preciezer te laten verlopen.. dan kun je idd een afwijkend gedrag krijgen met stationair draaien dat je motor onder normaal stationair blijft schommelen
egr zou je door liviu of zakhooi kunnen laten verwijderen.. dan kan die nog steeds kapot zijn maar die krijgt dan geen aansturing meer.. dus dan is die fout ook weg..
voor de startblokkering wacht ik af wat liviu terug stuurt..29 mei 2016 om 21:34 #18316502ik heb niet opgelet of die actief is…. zal morgen even kijken…
verder wacht ik inderdaad ff liviu zijn antwoord af over de rest..
bedank alvast1 juni 2016 om 13:59 #18316503Nou we kenne gaan beginnen alles is eindelijk binnen
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
3 juni 2016 om 17:06 #18316504Zo na paar dagen bezig te zijn ff update woensdag ff nadat alles binne kwam ff de egr gereinigd en bougies vervangen
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
3 juni 2016 om 17:09 #18316505
En ook de bougies waren wel toen aan een vervanging
Na de egr gereinigd te hebben liep de auto weer als nooit te voren ook heb ik weer power terug en rijd ie veel beter
Vandaag maar ff interieur verandert
Werdt knettergek van de aux kabel
Die maar ff met paar kleine aanpassingen in het dashboard gebouwd
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
14 juni 2016 om 19:34 #18316506ff vraagje mijn stabilisator stang links voor heeft speling en die gaat worden vervangen voor de apk over 2 weken maar nou was mijn vraag is het beter om deze ook gelijk aan de andere kant te vervangen..
en kan de speling van de stab. stang invloed hebben met remmen… ik heb namelijk het probleem dat af en toe de auto naar rechts of links trekt tijdens het remmen.
ik heb al menig forums hier gelezen maar lees dubbele antwoorden zwz ga ik de draag arm rubbers nakijken voor slijtage..thnx iig
14 juni 2016 om 19:41 #18316507bij mij zit er ook speling op.. voor en achter maar was geen probleem met de APK en met (hard) remmen en bochten werk… heb alleen 2 verbindingsstangetjes links en rechts voor moeten vervangen aangezien er 1 ( rechts voor) kapot was
naar links of rechts trekken zullen ze op de remmen testbank van de APK wel achter komen.. scheelt je vooraf zoeken.. want bij een afkeur zetten ze bij de punten wat het afkeurpunt is..
14 juni 2016 om 20:05 #18316508dat snap ik idd en dat ze er achterkomen zwz maar ik ga het weekend voor de apk de stab. stang doen en knipperlich+koplamp vervangen dus vandaar de vraag of het nut heeft om beide stab. te doen als ik dan toch bezig ben ermee omdat ik wil voorkomen voor afkeurpunten wil ik het maar gefixt hebben teminste geprobeerd
14 juni 2016 om 20:12 #18316509als je de stabilisator stang los haalt als je de rubbers wil vervangen zou je tegen de tijd de stang opschuurt en in hamerite of een andere roest werende/sealende verf/coating te zetten want ze kunnen best wel verroest zijn na 20 jaar.. als je dan toch bezig bent
dan de rubbers erom en dan is het weer netjes…als de rubbers van de verbindingsstangetjes naar de knoppen gaan met los halen zijn nieuwe stangetjes 15 euro per stuk.. ( koste die van mij toen ik ze deed vervangen)
dus dat is ook niet de wereld.. maar dan is de boel weer nieuw en netjes..14 juni 2016 om 20:51 #18316510ik was van plan alleen de stab stang (LV) te vervangen maar de vraag was is het beter/verstandig om meteen de stabstang (RV) te vervangen meteen
14 juni 2016 om 21:16 #18316511mijn idee en wat andere (goede) garages zullen zeggen is dat dingen aan je ophanging en banden etc altijd per paar te vervangen.. dus als links kapot gaat rechts ook mee vervangen omdat het net zo lang mee gegaan is en wellicht binnenkort ook kapot gaat dan hoef je maar 1 keer een handeling te doen…
dus zowel links als rechts is verstandig om de verbindingsstangetjes te vervangen
14 juni 2016 om 21:17 #18316512de stabilisator stang is de dikke stang die van links naar rechts gaat tussen de verbindingsstangetjes.. daar is zowel voor als achter een kwaaltje bij de B vectra dat de rubbers slijten en dat je ophanging kan bonken/klapperen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.