Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Vragen kilometerteller/ benzineklep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2014 om 08:58 #17797450
@VideoRipper wrote:
…en je moet je motor nu starten door de achterklep te openen,
de versnelling in zijn vijf te zetten en het raampje van je rechter
portier naar beneden te laten zakken, gewoon omdat het kan? :lol:Zou wel handig zijn als anti-diestalbeveiliging. ;)
Ik denk dat het beter zal werken dan die hackbare electronica die er nu in zit. Ik zie het al voor me, hele straten waar iedereen om acht uur ‘s ochtends in en om zn auto aan het rennen is om hem te kunnen starten…
16 januari 2014 om 11:02 #17797451AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toch wel raar dat er in de jaren `96/ `97 veel aan de tigra`s zijn veranderd, elektronische tellers, eps etc..(wat nog meer dan wel leuk om te weten? :jerry )
Zijn er ook Tigra-a`s met diefstal-alarm uit de fabriek gereden?
Mvg Wesley16 januari 2014 om 13:04 #17797452@FleWesx wrote:
Zijn er ook Tigra-a`s met diefstal-alarm uit de fabriek gereden?
Volgens het Tigra-A boek wel, maar ik heb er geen.
17 januari 2014 om 20:16 #17797453Sloop staat er vol mee, meeste zijn met alarm….
Willem
8 mei 2014 om 14:34 #17797454Hoihoi ,
Weet iemand waar de kilometerteller aansluiting bij de motor zit ? Heb pas een Tigra uit 1996 gekocht en de
kilometerteller doet het niet …8 mei 2014 om 15:17 #17797455Mechanische teller of Electreische teller.
Mechanische teller, Kabel vanaf de Bak naar de snelheidsmeter.
Electrische teller 3systemen:
1: Tandiwel Pulseomvormer op de bak (Ronde stekker)
2: Pulsegever in de bak Rechthoekige stekker
3: Via ABS (indien ABS)Willem
8 mei 2014 om 15:33 #17797456Bedankt voor je reactie Willem ! Heb een mechanische kilometerteller . Heb je toevallig geen fotootje
waar hij zit op de bak ?M.v.g
8 mei 2014 om 20:33 #17797457Ik heb ‘m een half jaar geleden vervangen, maar heb er (helaas) geen foto’s van gemaakt.
Op zich is het niet moeilijk, alleen kun je er een beetje moeilijk bij en zie je hem niet al te best.
Het gemakkelijkste is om gewoon de oude kabel te volgen van het schutbord naar de bak.
Hij zit aan de bak vast, net naast de (glimmende) as die naar de versnellingspook gaat en zit
vast met een lange moer (als het nog een originele kabel is), maatje 21 of 22 (uit m’n hoofd).Het lukte mij niet om deze moer met een steeksleutel los te krijgen ivm te weinig ruimte, dus
heb ik de kabel gewoon doormidden gezaagd zodat ik er met een pijpsleutel overheen kon en
beter kracht kon zetten (veel kracht was er overigens bij mij niet voor nodig).Toen de kabel eenmaal los was, was het een fluitje van een cent om de nieuwe (imitatie-) kabel
met de hand vast te draaien. :)Mocht het nodig zijn, dan kan ik morgen wel even een fotootje maken.
Greetz,
Peter.
9 mei 2014 om 09:38 #17797458De kabel zit aan de bestuurderskant van de auto aan de bak vast, naast
de as van de versnellingspook:Op de foto is een imitatiekabel te zien (€35); een originele Opel kabel
heeft een echte moer welke ook langer is, maar is ook duurder.Greetz,
Peter.
9 mei 2014 om 19:25 #17797459Kijk , super bedankt voor de duidelijke foto !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.