Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Vragen 2.0e motor aankoop.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2015 om 12:32 #17273696
Hallo,
Heb een kadett c uit 1978 en ga deze in december goed onderhanden nemen. Ook wil ik de motor gaan vervangen. van de standaard 1.2 carburateur naar een 2.0e eventueel.
Nou wil ik een blok kopen met uitbreiding naar de toekomst toe. Zo wil ik later de motorinhoud gaan vergroten. Ook ben ik in een later stadium van plan er een 16v kop op te zetten enz.Nou is mijn kennis in deze specifieke motoren beperkt. Want heb gelezen dat de bore van een 2.0e het grootste is namelijk 95mm. En om deze verder te vergroten er een andere krukas in moet die van een 2.4 of een diesel krukas.
Is dit allemaal mogelijk met zo’n 2.0e blokje. Als het goed is is een onderblok van een 2.4 en een 2.0e cih hetzelfde.
Graag wat meer informatie.
30 september 2015 om 14:17 #18297793Hangt er vanaf wat je doel is qua vermogen en budget.
Wil je zoveel mogelijk pk voor zo weinig mogelijk geld. Kijk dan naar c20xe c20let ombouw.
Of wil je enigszins het originele jaren 70/80 karakter van een CIH motor blijven rijden?de 2.0 en 2.4 zijn hetzelfde qua boring van 95mm maar de slag is anders 69,8mm en 85mm
Daarbij zijn de 2.2 en 2.4 koppen anders dan de 1.9 en 2.0.Genoeg informatie te vinden op dit forum over deze motoren en het ombouwen ervan.
30 september 2015 om 19:59 #18297794Grote plannen lees ik hierboven.
Als de banksaldo dat ook maar kan bolwerken, want een 16V cilinderkop maken voor de 2.0/2.4 kost een lieve duit.
Vraag Henk 400 maar eens, of kijk bij zijn topics.
Hij heeft nog eentje gebouwd zo`n 16V CIH, afgezaagde cilinderkop van een 24V.
Zaag er in en klaar??
Vergeet dat maar, kost wel wat.Een C20XE of C20LET is goedkoper.
Een Ford COSWORTH TURBO blokje met bak van een Sierra/Escort kan ook.
Het is maar net wat je kunt hoesten. ;)
:thumb
30 september 2015 om 20:36 #18297795AnoniemLid sinds:
1 January 1970Henk 400 heeft er meer dan 1 cih met 16v kop…
Hij levert ze zelfs op bestelling……
Maar zoals gezegd niet t goedkoopste alternatief
Voor veel pk.s….Kop kun je verzagen de nokkenassen niet
Om maar eens 1 van de probleempjes te noemen… ;)30 september 2015 om 21:09 #18297796Ja genoeg plannen inderdaad. Dit zijn wel plannen voor langer termijn. Niet de plannen voor December.
Vandaar dat ik ook info in wil winnen hier heb dit op meerdere plekken gedaan.
Heb gezien dat sommige mensen de koppen kunnen maken voor wat geld als je de kop regelt.
Wilde eerst idd een c20xe in bouwen. Maar Ben toch beetje verliefd geraakt op de cih blokken. En wat je er allemaal mee kunt doen. Om zon oud blokje toch netjes mooi en een ruig karakter te geven. Dan erbij ze horen er een beetje in mooi van dezelfde leeftijd.
Maar ben blij dat jullie het duidelijk maken maar heb me hier goed in verdiept. En zeg al is geen project wat over 2 weken af moet mag makkelijk een jaar duren en meer ook wel.
Maar vinden jullie het slim om een 2.0e te pakken of zeggen jullie pak die voorsprong en ga naar een 2.4?
1 oktober 2015 om 09:42 #18297797Persoonlijk zeg ik 2.4, maar het is een kwestie van smaak. Een 2.0 kun je net zo veel mee. Nadeel is dat je een 2.4 blok wat minder snel tegenkom en vaak 2x zoveel kost als een 2.0
1 oktober 2015 om 09:50 #18297798Als je toeren gaat draaien en er mee gaat racen op de weg en of op Zandvoort/Assen neem dan de 2.2.
Maar met een snelle motor ben je er nog niet, een set Weber`s of injectie systeem komt er ook bij.
Net als een goede koppelingset, uitlaatsysteem, 5 bak en achteras met sperdiff.
Ombouw van 1.2 naar 2.0 is niet alleen de motor, remmen, ophanging en wielen komen er ook nog bij.
Dus…1 oktober 2015 om 10:22 #18297799AnoniemLid sinds:
1 January 1970een cih die hoge toeren moet draaien op b,v een circuit
kan niet met originele internals
dan is het zo een koekoeksklok
en steken de drijfstangen uit je onderblok ;) ;)1 oktober 2015 om 10:39 #18297800Louwe 16 klepper is altijd al een grappenmaker geweest, en ook nu zijn de grappen voor het oprapen. ;) ;)
Nou als gozert een motor gaat opbouwen, of laat opbouwen dan verwacht ik nieuwe delen uit de autosport.
Geen standaard spul wat al 200.000 km heeft geleden van standaard Jopie.
Heb zelf diverse keren een nieuwe motor opgebouwd, en draaide met gemak ruim 7000 t/min, en geen plof.
En 1 keer misschakelen en je zat op 8000 t/min. :wtf maar het bleef heel.Maar het klopt dat de CIH eigenlijk niet geschikt zijn voor hogere toeren.
En ja heb het zelf ook wel meegemaakt dat de drijfstangen op straat lagen, maar dat blokje was door een ander opgebouwd.
De startmotor was van het motorblokje geslagen, en een deel van een drijfstang zat in de uitlaatspruitstuk. :shock:
Was wel een dure les. :vertag :cry
Daarna deed ik het zelf, en nooit never problemen.Maar je moet ook altijd eerst de zaak netje`s rustig warm rijden en das pas met verstand gaan gassen. ;) :thumb
1 oktober 2015 om 12:23 #18297801Ja ik vind een 2.0 motor ook wel wat hebben. Wil alleen later wel motorinhoud vergroten. Gewoon om de hobby levend te houden. En om beetje met mijn auto bezig te blijven natuurlijk. Heb een hele mooie en nette 2.0 op het oog met injectie ect. er al op. Dus vandaar mijn topic.
Het is indd de bedoeling om een keertje op zandvoort te gaan rijden. En assen misschien ook nog wel. Toeren draaien vind ik ook belangrijk dat hij dat meer gaat doen als orgineel. Dit is allemaal wel in een later stadium maar belangrijk dat je het zegt dat daarvoor een 2.2 het beste is. En snap zelf dat er meer aan gedaan moet worden dan alleen een motor. Heb dit vaker gedaan. Heb al een achteras 1.6 , 1.6 vooras, tussenas en een getrag 240. De sper zal ik later moeten kopen deze zit er namelijk niet in(niet gekeken maar ga ervan uit dat die er nog niet in zit). En de remmen voor het liefst heb ik de rekord 2.2 remmerij maar die beginnen er steeds minder te zijn. Had een alternatief gehoord van volvo 240 voor klauwen met honda prelude schijfremmen. Daar misschien ook nog ideeën voor? Maar daar ben ik nog naar aan het kijken. Ook ben ik van plan de grote trommels in te gaan wisselen voor achter gewoon schijf remmen.
Snap dat die blokken zo standaard niet zoveel revs kunnen hebben. En ja inderdaad ben wel aan het kijken of ik internals meteen mee ga vervangen of dat ik dat net voor de zomer doe als het weer mooi en lekker weer word voor een meeting en een dagje op het circuit. Toch bedankt voor de waarschuwing. :D
Warm rijden is essentieel voor een auto. Dat is niet alleen als je op het circuit gaat. Maar in het algemeen ook als je gewoon op straat rijd.
1 oktober 2015 om 12:58 #18297802Vooraf goed nadenken.
Dat drukt de kosten, alhoewel………… :hmmz
Als je het overnieuw zou doen dan kocht je eerst een Kadett-C coupé met 1.6S of 2.0E.
Das een goed begin, eerst de body hard en mooi in de lak en dan langzaam? de techniek veranderen/verbeteren.
Let wel, voor dat je het in de gaten hebt ben je zo € 15000,- verder.
Er zijn vele je voor gegaan. ;)1 oktober 2015 om 13:34 #18297803AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Louwe 16 klepper is altijd al een grappenmaker geweest, en ook nu zijn de grappen voor het oprapen. ;) ;)
he jehtro
dit is anders geen grap hoor
heb al meerdere cih,s in koekoeksklokken zien veranderen
vandaar dat ik destijds de overstap naar c20xe,s heb gemaakt………
en ja een cih kun je best een bere sterke motor van maken
heb ook nergens gezegd dat dat niet kan ;) maar origineel gaan ze op n circuit allemaal vroeg of laat naar de eeuwige jachtvelden…..de meeste vroegok ik houd ook wel van n grapje maar als ik met het geen ik aan ervaring heb opgedaan
andere mensen kan behoeden voor dikke onkostten dan is dat niet als grapje bedoeld king:als voorbeeld en geheel offtopic
in het vw gezeik topic post ik wijselijk ff niets
daar ben ik niet grappig genoeg voor :jerry :jerryNou als gozert een motor gaat opbouwen, of laat opbouwen dan verwacht ik nieuwe delen uit de autosport.
Geen standaard spul wat al 200.000 km heeft geleden van standaard Jopie.
Heb zelf diverse keren een nieuwe motor opgebouwd, en draaide met gemak ruim 7000 t/min, en geen plof.
En 1 keer misschakelen en je zat op 8000 t/min. :wtf maar het bleef heel.Maar het klopt dat de CIH eigenlijk niet geschikt zijn voor hogere toeren.
En ja heb het zelf ook wel meegemaakt dat de drijfstangen op straat lagen, maar dat blokje was door een ander opgebouwd.
De startmotor was van het motorblokje geslagen, en een deel van een drijfstang zat in de uitlaatspruitstuk. :shock:
Was wel een dure les. :vertag :cry
Daarna deed ik het zelf, en nooit never problemen.Maar je moet ook altijd eerst de zaak netje`s rustig warm rijden en das pas met verstand gaan gassen. ;) :thumb
1 oktober 2015 om 13:53 #18297791Je hebt gelijk Louwe 16 klepper, maar dat ik met je eens was kon je dus wel lezen in mijn bericht.
Voor die het niet kunnen: originele CIH motoren ( met een hoop kilometers ) zijn niet geschikt voor het raggen op het circuit.Tja………
Wat in het VW topic aangaat……………
Dat staat ook in slap geouwehoer gedeelte, dat verklaart alles nietwaar?
Niet alles wat ik daar neerkalk is mijn mening, ik lok ook wel eens uitspraken uit. ;)
En dat is soms wel eens leuk.:jerry :thumb
1 oktober 2015 om 14:21 #18297792Als ik uit eigen ervaring een tip mag geven, probeer als eerst op zoek te gaan naar een platensper en een verse koppeling. Die geven je elke rit namelijk een grijns op je bek, of je nou met 100 of 200 pk rijd :thumb
1 oktober 2015 om 15:01 #18297804Ja vandaar ook de vraag over het blok het moet inderdaad future proof zijn en lekker beetje kan sleutelen.
En nee denk dat het leuker is het zelf op te bouwen naar een 2.0e met alle kop zorgen van dien. En als ik er zoveel geld over de jaren heen aan uit geef is dat maar zo. Daar zijn hobby’s voor.
En ja begin zeg ik al in december dan gaat hij helemaal uit elkaar alles lassen wat gelast moet worden. Mooi kleurtje geven. En dan het blokje.En is 350 euro een mooie prijs voor een 2.0e zonder de injectie, kabelboom , ecu en motorsteunen. of is dit aan de hoge kant? De man zegt dat de staat onbekend is. En weet niet hoeveel het ongeveer gelopen heeft.
1 oktober 2015 om 15:03 #18297805Iedereen die in de autosport zit, roept altijd: er mag wel 100 pk erbij. ;)
Het is nooit genoeg king:Trouwens…
Niet iedereen kan met een sper overweg op de natte weg, zekers niet van boven de 40%.
Alfa Romeo had een sper met max 25% .
Terwijl de oude Opel`s eentje hadden van 40%. :thumb1 oktober 2015 om 15:16 #18297806@itachi217 wrote:
Ja vandaar ook de vraag over het blok het moet inderdaad future proof zijn en lekker beetje kan sleutelen.
En nee denk dat het leuker is het zelf op te bouwen naar een 2.0e met alle kop zorgen van dien. En als ik er zoveel geld over de jaren heen aan uit geef is dat maar zo. Daar zijn hobby’s voor.
En ja begin zeg ik al in december dan gaat hij helemaal uit elkaar alles lassen wat gelast moet worden. Mooi kleurtje geven. En dan het blokje.En is 350 euro een mooie prijs voor een 2.0e zonder de injectie, kabelboom , ecu en motorsteunen. of is dit aan de hoge kant? De man zegt dat de staat onbekend is. En weet niet hoeveel het ongeveer gelopen heeft.
Wat?? 350,- voor een kaal 20E blok!!!
Gauw verder zoeken, daar heb je ook een 22E voor.
Verkoper had zeker in de gaten dat je nog een groentje bent ;)
Of is dit een test van je?1 oktober 2015 om 15:39 #18297807AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Je hebt gelijk Louwe 16 klepper, maar dat ik met je eens was kon je dus wel lezen in mijn bericht.
Voor die het niet kunnen: originele CIH motoren ( met een hoop kilometers ) zijn niet geschikt voor het raggen op het circuit.Tja………
Wat in het VW topic aangaat……………
Dat staat ook in slap geouwehoer gedeelte, dat verklaart alles nietwaar?
Niet alles wat ik daar neerkalk is mijn mening, ik lok ook wel eens uitspraken uit. ;)
En dat is soms wel eens leuk.:jerry :thumb
Wij zijn en zullen t waarschijnlijk nooit
Niet eens worden king:1 oktober 2015 om 18:44 #18297808Ja niet helemaal kaal. In en uitlaatspruitstuk zitten erbij. En hij zegt dat er snelle nokkeas in zit.
En ja vond het zelf ook al redelijk wat je ziet ze op andere verkoop site’s voor minder. En ja ik ben een groentje kwa dat betreft heb me nooit op de cih blokken gericht.
Maar heeft niemand anders een mooi blokje te koop?
3 oktober 2015 om 13:39 #18297809En een 2.0n kun je daar hetzelfde mee als een 2.0e? Dus injectie opzetten, slag vergroten enz.
4 oktober 2015 om 09:38 #18297810Een 2.0n heeft een lager compressie. En deze had ook minder vermogen. Daarnaast is deze kop volgens mij ook niet geschikt voor loodvrije benzine. Ik zou gewoon een 2.0e kopen, scheelt ook weer wat aanpassings werkzaamheden (brandstofpomp end.). Maar als het ff kan een sloop auto of lopende motor. Dan heb je alles.
4 oktober 2015 om 23:19 #18297811Okee dan duidelijk. Ja nu toch een 2.0e met alles erop en eraan. Kan hem nog lopend zien. Is niet duur en is van den vriend van un maat van me. Dus komt goed. Bedankt allemaal!
5 oktober 2015 om 19:34 #18297812Die gaat er zo in?
5 oktober 2015 om 20:44 #18297813Deze gaat erin komen denk ik ja ga even afspraak met hem maken zodat ik hem kan zien en kan ophalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.