mensen ik heb een vraag ben samen met een kamaraad bezig met een c20ne inbouw in een d kadett waar een 1.3s in lag
alles is aangesloten en door gemeten maar geen vonk.nu denk ik dat er misschien iets met de computer is.we hebben meerder computers liggen van een c20ne maar niet met hetzelfde nummer als de computer wat er nu in zit.is het een probleem als het nummer niet overeen komt ???
Gebeurd niet gek vaak dat zo’n computer kapot gaat hoor, kan natuurlijk wel. Eerst eens beginnen bij de basis, je zegt dat ie niet vonkt, maar spuit ie wel benzine in? Doet ie dat niet is de kans groot dat je krukassensor kapot is. Hoe heb je je bobine aangesloten?
Klikt het brandstof relai als je de auto op contact zet?
Heb je dan 12v op de zwarte draad bij de bobine?
Als je de motor start, klikt het relai dan nog een keer?
relais klikt als ie op contact gezet wordt.zwarte kabel op de bobine heeft 12 volt.of relais klikt als ik start weet ik niet
.bobine is getest en doet het.halgever is ook vervangen
Controleer even of je relais voor een 2e keer klikt. De 1e klik is voor de geschakelde spanning. Op het moment dat je krukas rond gaat draaien, geeft je krukassensor een signaal af die het relais een 2e keer laat klikken, hierdoor worden dan je brandstofpomp en ontsteking ingeschakeld,
achso ;) Was wel makkelijker geweest als er ook types met hall gever waren, hoefde ik niet zoveel moeite te doen om een ontsteking te vinden om met carbs te rijden :vertag