Vraagjes Tigra-A X1.6XE

Forumindex Forums Modellen Tigra Vraagjes Tigra-A X1.6XE

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    neliznl

Goeiedag allemaal,

Vandaag mijn tigra gekocht, mag hem donderdag ophalen :D . Ben wel het een en ander van plan er mee, en daarom aan jullie een paar vraagjes.

Ten eerste wil ik mijn audio-setje uit mijn Astra-F gaan over gooien. Versterker, Sub en 2 Ovale hoedenplank speakers. In mijn Tigra zijn de achter speakers en mijn hoedenplank netje meegenomen door de vorige eigenaar. Ik denk dat de ovale speakers toch niet mooi te verwerken zijn in de panelen, dus deze zullen in de achterbak een plekje moeten krijgen. Wat is jullie ervaring hiermee, ik zag wat voorbeelden waar ze in de 2 klepjes verwerkt zitten in de achterbak. Blijft dit goed zitten? Lijkt mij makkelijker dan een hele custom-made hoedenplank te maken. Waar leggen jullie je massa van je versterker naartoe, en hoe loopt de voedings kabel vanaf de accu naar versterker. Door het schot heen, of langs de deur etc.

Ten tweede viel me op dat de temperatuur op de TID (dus niet van de motor!) niet klopte, deze stond op -6,9C. maar dat lijkt me erg koud voor deze tijd van het jaar :shock: Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?

Tot slot vroeg ik me af of iemand nog een ‘hoedenplank’ (dat netje) te koop heeft liggen of een adresje weet ;).

Alle tips zijn welkom, kan het waarschijnlijk allemaal ook wel zelf uitvogelen maar zou mooi zijn als ik Donderdag meteen met wat voorkennis aan de slag kan!

Thanx,,

nizz

Cjay

Nu ik zou gewoon een hoedeplank maken!
        heb dat zelf ook gedaan.. neem gewoon een plaat van 18mm dik en zaag die in vorm.
        Laat hem dan gewoon overtrekken in stof ,kan je makkelijk allemaal zelf hoor! ;)

Voor je voedingskabel, ik had een gaatje geboord aan de passagierskant aan de voetplaats daar.
        Dan kan je er redelijk makkelijk aan via je batterij.(pas wel op als je boort).
        Kabel steek je dan langs je instaplijst door je “achterpaneel”(waar je achterste speakers zitten)
        Je massa krijg je aan de vakjes in je koffer waar je lichten zitten. ;)

Van die temperatuur zou ik het nou niet weten :???:

Nu veel geluk met je tigra ;)

Dominic

Ik heb er nog 1 liggen zon hoedenband (zonder gaten)
          Mag je zo van me hebben! Moet je wel nog ff zelf bekleden

neliznl

@Dominic wrote:

Ik heb er nog 1 liggen zon hoedenband (zonder gaten)
            Mag je zo van me hebben! Moet je wel nog ff zelf bekleden

meen je niet,, waar woon je in de buurt :D?

gertjuh1968

Ten tweede viel me op dat de temperatuur op de TID (dus niet van de motor!) niet klopte, deze stond op -6,9C. maar dat lijkt me erg koud voor deze tijd van het jaar :shock: Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?

als je de motor kap open hebt,
              tussen je koplampen in voor de radiateur zit een zwart blokje.
              deze is voor de temp van de TID, denk dat die stuk is.

neliznl

@gertjuh1968 wrote:

als je de motor kap open hebt,
                tussen je koplampen in voor de radiateur zit een zwart blokje.
                deze is voor de temp van de TID, denk dat die stuk is.

Super, ga ik daar ook meteen even voor kijken! Thanx voor al jullie reacties

neliznl

Was vandaag even op de sloop alvast wat spulletjes halen, zag daar dat er waar de accu zit ook een kabelboompje door het schot heen naar binnen loopt. Kan ik hier niet mijn voedingskabel naar me versterker doorheen trekken, of wordt dat erg lastig? Anders moet ik eventjes een boor vinden maar ben niet zeker van de plek waar ik het gat moet boren. Bij me astra had ik hem gewoon door het zijscherm lopen en dan bij de bekabeling van de deur naar binnen, dit gaat zeker ook niet bij de tig?

Thanx

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.