Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vraagjes mbt foutcodes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2011 om 11:02 #17242846
Heb sinds een weekje dat mijn corsa(X16XE) inhoud en opeens weer doorschiet en MM lampje brand, ene keer wel andere keer niet, en stationair af en toe hoog loopt.
Heb hem gisteren uitgelezen paperclip methode.
Volgende foutcodes zijn naar voren gekomen:
1405 EGR klep
0400 Exhaust gas circulation valve
0340 Camshaft sensor
0335 Crank sensor
0105 Intake manifold pressure sensor
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS)Nou rij ik met een powerbox met een onder inlaatstuk van een c16xe, dus hierop zit geen egr stuk dus ook niet afgedopt, de egr heb ik aan de zijkant aan de inlaat waar ie normaal ongeveer zit met 1 moer kunnen vastschroeven. Dus inprincipe werkt de EGR nog maar zonder nut. Dit is opzich geen probleem, hierdoor zijn de codes 1405 en 0400 te verklaren en deze zullen volgens mij verder geen invloed hebben.
De 0340 en 0335 hebben deze met elkaar te maken? Dus als de ene stuk of niet goed is, geeft de andere dan ook storing? Verstandig om allebei te vervangen? Of is meestal 1 ervan stuk? Zo ja, welke is dan verstandig om te vervangen?
De 0105 is de sensor die op de lucht inlaat traject zit toch? Zal deze ook eens vervangen. De 0120 zit op de gasklep, deze zal ik ook eens keer vervangen, hoog in de toeren kan wellicht hieraan liggen, of aan de kabels van deze sensoren die je met montage van een powerbox aanelkaar soldeert, zal deze ook eens na lopen.
Ik heb wel al inmiddels gisteren de accu pool los gehaald, om alles even te resetten, en te kijken of het weer terug komt. Sinds gisteren dus nog geen lampje gebrand, en auto rijd goed. Dus even afwachten.
Alvast bedankt voor de tips.
31 oktober 2011 om 22:16 #17937023Code 1405 mag niet worden gegeven zolang de stekker op de EGR zit.
Code 0335 ook met draaiende motor??
Code 0340 nokkenassensor, vaak draadbreuk bij distri kap..
Code 0105 is de map sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)
Code 0120 gasklep sensor, vermoedelijk draadbreuk bij sensor (lang leven niet goed gelegde draden na plaatsen Powerbox)
Willem
1 november 2011 om 09:19 #17937024HI Willem,
Bedankt voor de info.
Wat betreft de 0335, ik zou niet weten of deze ook met draaiende motor storing geeft. Hoe kan ik dit weten? Lees de auto namelijk uit als ie stil staat :D
Ik zal in iedergeval alle draden even na lopen, en de egr ff loshalen schoonmaken etc wellicht dat dit helpt.
5 november 2011 om 00:15 #17937025daarom ook code 0335 omdat de motor uit staat (geen motor toerental signaal, dit omdat de motor niet draait)…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.