Vraagjes

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    joop1970
    Deelnemer

Inderdaad, alleen op naam van je ma zonder aanmerking als hoofdbestuurder kan een beetje klote uitpakken als je schade hebt gereden. Via via wel eens gehoord dat er navraag is gedaan wie er daadwerkelijk in de auto reed na een schade.

RISL
      Moderator

Ik ben wel eens aangereden door een achterlijke, bijziende Belg die midden op de weg reed. Netjes de papieren ingevuld waar ik gewoon netjes vermeldde dat ik had gereden in de auto van m’n pa, enzovoort. Je mag de auto namelijk wel gewoon lenen. Dus dat hoeft zo’n probleem niet te zijn.
        Nadeel is natuurlijk wel dat je geen schadevrije jaren opbouwt als de auto en verzekering op naam van iemand anders staat.

jeroenk
        Deelnemer

@RISL wrote:

Ik ben wel eens aangereden door een achterlijke, bijziende Belg die midden op de weg reed. Netjes de papieren ingevuld waar ik gewoon netjes vermeldde dat ik had gereden in de auto van m’n pa, enzovoort. Je mag de auto namelijk wel gewoon lenen. Dus dat hoeft zo’n probleem niet te zijn.
          Nadeel is natuurlijk wel dat je geen schadevrije jaren opbouwt als de auto en verzekering op naam van iemand anders staat.

Tjsa, ik betaal iets van €43,- in de maand aan verzekering (20,5 jr / rijbewijs sinds 18jr3mnd met 0 schadevrije jaren). Bewust voor gekozen, hoewel het op naam van vaders _veel_ goedkoper zou zijn. Hij betaalde maar liefst 9,63 in de maand…. Echter staan er 3 auto’s op zijn naam, en mijne zou dan de vierde zijn. Als ik brokken maak dan schiet zijn premie vrij behoorlijk omhoog…

En daarnaast vind ik het wel fijn dat ik wat jaren opbouw (hopelijk:P) als ik straks de overstap maak naar een grotere auto :)

Edit: @hieronder; oké :) dat wist ik niet…

RISL
          Moderator

@JeroenK, dat is niet helemaal correct, de premie gaat per auto.
            Want de verzekering had bij mij toen een fout gemaakt en mij als schuldige aangemerkt, waardoor de premie van mijn auto torenhoog ging en die van de Vec-C van m’n ouders gelijk bleef, terwijl ze beiden op naam van m’n pa stonden op dat moment. Gelijk bellen en “toevallig” kwam er toen net een brief in het postvakje van de telefoonmiep waarin stond dat ik niet schuldig ging en dus bleef de premie op het oude niveau.
            Maar goed, laten we niet te ver offtopic gaan ;)

Sjimmm

Zou iemand kunnen nalopen of dit een goed wagentje is voor deze prijs? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=208649279″ onclick=”window.open(this.href);return false;

hdenisen

Jongens, jongens, dit is gewoon op….. :puke Kijk eens op het aanvraagform voor un vezekering : heeft u alles naar waarheid ingevuld ? Bent u nietz vergeten te melden wat voor ons van belang kan zijn ? Ja, dus alles naar waarheid invullen, anders krijg je problemen.
                Wel klage als wielen niet na un dag arriveren dan denktg men meteen aan op….. maar was dit dan ? Geen wonder dat maatschappijen zo wantrouwend zijn en hoge premies berekenen, ook schades die lekker “opgekrikt” worden, dat betalen we uiteindelijk toch allemaal zelf. Enne, eerlijk duurt het….. ;)

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.