Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2009 om 06:55 #17213264
paar vraagjes er zit in mn A’tje nu een 2.0S maar ik wil hem eigenlijks weer orgineel hebben is dit een goed idee? en wat zat er orgineel in? hoe kan ik dat nakijken? het is een S uitvoering uit 1972(gebouwd in 71) en ik heb het hemeltje eruit gehald en aan de onderkant van het dak zat wat vliegroest wat kan ik er het beste aan doen? en nog 1 lullig vraagje mischien ik krijg de knopjes van de verlichting niet los(A) alvast bedankt
20 oktober 2009 om 07:26 #17539186dit kan al origineel zijn…
er zit altijd wel wat vliegroest aan de onder kant van het dak. maar als je dat weg wilt hebben moet je het gewoon even stralen. niet te grof, en appossen voor oneffenheden in het dak.
20 oktober 2009 om 07:48 #17539187origineel gepost door bettus accu
dit kan al origineel zijn…er zit altijd wel wat vliegroest aan de onder kant van het dak. maar als je dat weg wilt hebben moet je het gewoon even stralen. niet te grof, en appossen voor oneffenheden in het dak.
voor zover ik weet is een 2.0S niet orgineel toch? en mijn km teller doet ook heel vreemd ik zit binnen 4 seconden op de 100 haha ligt dat ook aan de 2.0 motor ipv 1.9 of 1.6?
20 oktober 2009 om 08:01 #17539188hmm dan heb je wel een HELE snelle 2.0s anders ff controleren als je ergens rijd en word ingehaald of met een kameraad ff uit testen op t industrieterrein.
20 oktober 2009 om 08:12 #17539189Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?
Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.
Knopjes van je verlichting? Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
Er zit 1 knop links op het dashboard die je kan draaien en uit kan trekken. Als je aan de zijkant van dit knopje kijkt zit daar een lipje in, maar sommige hebben daar ook een schroefje zitten.20 oktober 2009 om 08:16 #17539190origineel gepost door postbusmanta
Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.
Knopjes van je verlichting? Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
Er zit 1 knop links op het dashboard die je kan draaien en uit kan trekken. Als je aan de zijkant van dit knopje kijkt zit daar een lipje in, maar sommige hebben daar ook een schroefje zitten.dank u die bedoelde ik staat geen cilinder inhoud op het kenteken bewijs.. maar wat is volgens jullie een slim idee? orginele motor? of de 2 liter laten zitten?
20 oktober 2009 om 10:31 #17539191Origineel is het pas als het motornummer bij het carrosserienummer hoort. Dan is het zonde om er iets anders in te hangen.
Als je nu een mooi-lopende en niet-rokende 2.0S erin hebt hangen, zou ik zeggen…………….lekker laten zitten.
Als je echter mee wilt doen met concours d’elegance is het een pré, om wel over te stappen naar een 1.9S.
Overstappen van een 2.0S naar een 1.6S krijg je spijt van.
Het is dus helemaal een kwestie van wat je zelf wilt.
20 oktober 2009 om 10:41 #17539192origineel gepost door postbusmanta
Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.
Heb ook ooit een orginele S gehad.
Met een 2 ltr er in (was wel een B, maar toch)
EN niet vooruit te schoppen:angel20 oktober 2009 om 11:01 #17539193origineel gepost door tcat
origineel gepost door postbusmanta
Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.
Heb ook ooit een orginele S gehad.
Met een 2 ltr er in (was wel een B, maar toch)
EN niet vooruit te schoppen:angeler zit genoeg pit in de motor daar ligt het neit aan maar ik ga niet mee doen aan parcoursen etc dus ik denk dat ik hem maar laat zitten
nog 1 vraag mijn koppeling piept als je hem los hebt en als je ligjes op het pedaal drukt is het over tips?
20 oktober 2009 om 13:59 #17539194Tip:
Motor eruit en een ander druklager monteren.
Ik heb het echter ook wel eens gehad met een nieuw druklager!!
Dan lopen ze net iets te stroef.20 oktober 2009 om 14:08 #17539195origineel gepost door postbusmanta
Tip:Motor eruit en een ander druklager monteren.
Ik heb het echter ook wel eens gehad met een nieuw druklager!!
Dan lopen ze net iets te stroef.gelukkig toen ik hem kocht zat bijna de gehele history erbij van A tot Z en is geen druk lager vervangen dus zal mijn collega even vragen die heeft er wel verstand van maar het ligt neit aan de koppelingskabel?
groeten
20 oktober 2009 om 14:09 #17539196Als de hele historie erbij zat dan weet je toch wat voor’n motor erin zit/zat? :P
2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?
20 oktober 2009 om 14:22 #17539197origineel gepost door Stender
Als de hele historie erbij zat dan weet je toch wat voor’n motor erin zit/zat? :P2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?
bijna alleen van de vorige eigenaresse daar staat de mtoor en carb niet bij want zit een weber op en nee sr is ook gewoon 1.9 zijn geen 2 liters gelevevrd in Atjes (zegt wikipedia):agent
20 oktober 2009 om 14:25 #17539198origineel gepost door Stender
…2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?JA, dat zie je verkeerd.
Motorinhoud origineel bij een A is gemakkelijk te achterhalen, er is namelijk een typeplaatje op de balk bij het luchtfilter waarop de cilinderinhoud vermeld staat.
Is dat weg, dan kun je altijd vragen bij een garage of ze dat na kunnen kijken voor je door de kentekengegevens in het APK-bestand in te voren.
Als laatste: een A-manta S kan ook nog een 1.2 zijn, als verder de ophanging niet veranderd is en de teller gaat te snel is de kans groot dat het om een 1.6S gaat.
20 oktober 2009 om 14:31 #17539199origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Stender
…2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?JA, dat zie je verkeerd.
Motorinhoud origineel bij een A is gemakkelijk te achterhalen, er is namelijk een typeplaatje op de balk bij het luchtfilter waarop de cilinderinhoud vermeld staat.
Is dat weg, dan kun je altijd vragen bij een garage of ze dat na kunnen kijken voor je door de kentekengegevens in het APK-bestand in te voren.
Als laatste: een A-manta S kan ook nog een 1.2 zijn, als verder de ophanging niet veranderd is en de teller gaat te snel is de kans groot dat het om een 1.6S gaat.
maar als ik mijn weinige manta kennis bekijk is de 1.2 later gekomen dan 1971?? want hij is in 1971 gebouwd want hij is van 31 januari en de 1.2 kwam in 1972
20 oktober 2009 om 14:33 #17539200origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Stender
…2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?JA, dat zie je verkeerd.
Oh ok weer wat geleerd :thumbup:thumbup
20 oktober 2009 om 14:45 #17539201…en dat terwijl je nog niet veel meer weet :D :D
knap! :thumbup
SR staat voor “Sport Rally”
Even in het kort;
Bij A-manta heette dit in bepaalde landen eerst de rally, later de SR, hier altijd de SR, ook bij de B-manta, SR was een optiepakket en kon je krijgen met resp. de 1.3 S, 1.6S, 1.9S en 2.0S, de 1.2 zat daar niet bij.
In het voorjaar 1981 hield de SR op met bestaan.20 oktober 2009 om 15:21 #17539202origineel gepost door henk 400rr
…en dat terwijl je nog niet veel meer weet :D :Dknap! :thumbup
SR staat voor “Sport Rally”
Even in het kort;
Bij A-manta heette dit in bepaalde landen eerst de rally, later de SR, hier altijd de SR, ook bij de B-manta, SR was een optiepakket en kon je krijgen met resp. de 1.3 S, 1.6S, 1.9S en 2.0S, de 1.2 zat daar niet bij.
In het voorjaar 1981 hield de SR op met bestaan.achja wikipedia weet alles he;) ik heb even een paar fotos van dat plaatje wat werd gezegd zat onder de troep dus ff schoongemaakt wle grappig om te zien maar het was dus een 1600 N? geen s? staat wel een S op mn kofferdeksel en die is orgineel voor zover ik het weet (ohja zoveel weet ik niet he) maar iig de kleur zal wel niet herkenbaar voorkomen kleur code 205
20 oktober 2009 om 15:22 #1753920320 oktober 2009 om 15:41 #17539204kleurnr 205 is lago blau :D
20 oktober 2009 om 15:46 #17539205origineel gepost door Kermitkiller
kleurnr 205 is lago blau :Dhelemaal correct al noem ik het baby blauw:thumbup
20 oktober 2009 om 15:50 #17539206origineel gepost door babyblue
origineel gepost door Kermitkiller
kleurnr 205 is lago blau :Dhelemaal correct al noem ik het baby blauw:thumbup
maar nu is mijn basis vraag is het verstandig om een 1600 erin te doen? zodat hij weer mooi orgineel word want veel kilometers gaat hij niet maken per jaar alvast bedankt
20 oktober 2009 om 17:10 #17539207als jij hem helemaal origineel wilt. waarom niet….
als je eventueel een 1600 erin wilt hebben, dan heb ik nog een hele goeie 1600 voor je liggen…
20 oktober 2009 om 19:39 #17539208origineel gepost door babyblue
origineel gepost door henk 400rr
…en dat terwijl je nog niet veel meer weet :D :Dknap! :thumbup
SR staat voor “Sport Rally”
Even in het kort;
Bij A-manta heette dit in bepaalde landen eerst de rally, later de SR, hier altijd de SR, ook bij de B-manta, SR was een optiepakket en kon je krijgen met resp. de 1.3 S, 1.6S, 1.9S en 2.0S, de 1.2 zat daar niet bij.
In het voorjaar 1981 hield de SR op met bestaan.achja wikipedia weet alles he;) ik heb even een paar fotos ..]
Wikipedia ….. :o :o
Ik ben zwaar beledigd :fy1 :fy1
wat een klote opmerking.20 oktober 2009 om 20:02 #17539209origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door babyblue
origineel gepost door henk 400rr
…en dat terwijl je nog niet veel meer weet :D :Dknap! :thumbup
SR staat voor “Sport Rally”
Even in het kort;
Bij A-manta heette dit in bepaalde landen eerst de rally, later de SR, hier altijd de SR, ook bij de B-manta, SR was een optiepakket en kon je krijgen met resp. de 1.3 S, 1.6S, 1.9S en 2.0S, de 1.2 zat daar niet bij.
In het voorjaar 1981 hield de SR op met bestaan.achja wikipedia weet alles he;) ik heb even een paar fotos ..]
Wikipedia ….. :o :o
Ik ben zwaar beledigd :fy1 :fy1
wat een klote opmerking.haha sorry khad het over mezelf haha en dat over de sr staat niet op wikipedia dus respect:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.