vraagje z20let

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen vraagje z20let

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    imported_heinsandra

mijn vraag is z20let ollie in de slang naar het gasklephuis ?? de slang tussen de intercooler en het gasklephuis. verder rijd de auto goed. turbodruk piekt op 0.7 en houd 0.5 vast alleen stoot hij tijdens het doortrekken heeft iemand een idee???

is er toevalig iemand die in nijmegen woond met een opc turbo ???

mvg

dion87

hoeveel km heeft de turbo onderhand gedraaid?

imported_heinsandra

de turbo heeft ongeveer 21000 km gelopen is gereviceert bij de vorige eigenaar
          gr hein

dion87

tja het hoort niet dat er olie in ligt, maar als het maar een klein beetje is is het niet zon probleem.

het kan ook komen door teveel olie druk bij je turbo… oplossing daarvoor is die banjo bout van je turbo terug naar je blok om te wisselen voor een grotere.

en hij wil ook nog wel eens olie gaan tuffen als je carterventilatie niet in orde is… daar had ik zelf laatst ook last van, toen begon die met een beetje blauwe pluimen en stotteren

imported_heinsandra

hallo dion banjo bout van je turbo ik ben heel niet bekend met een turbo kunt u mij een beetje uitleg geven weet wel van moteren af maar nog niets van een turbo dit is mijn eerste. eindelijk heb er lang voor gespaart heb ik altijd al gewild een zafira opc

dion87

nou de banjobout op de olieretourleiding is eigenlijk iets te klein, is een bekend probleem bij de Z20LET.

http://www.txautosport.co.uk/astra-gsi-sri-coupe-turbo-oil-feed-restrictor-bolt-z20let-282-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

hier staat nog wat uitleg in het engels.

imported_heinsandra

hallo dion en wat kan het zijn dat hij inhoud met doortrekken dan stoot hij zo nu en dan ???
                  gr hein

dion87

dat zou ik niet zo snel weten.. maar ik doe ook pas een jaartje kennis op over me z20let :P

misschien dat je em kan uit laten lezen bij iemand hier of bij de VOD

belgium turbo
                    Deelnemer

@heinsandra wrote:

hallo dion en wat kan het zijn dat hij inhoud met doortrekken dan stoot hij zo nu en dan ???
                      gr hein

Begin eerst even met je bougies te vervangen , helpt dit niet dan is het waarschijnlijk je bobine die stuk is .

tijgetje57
                      Deelnemer

Doortrekken dat hij inhoud kan ook zijn dat de klopsensor een defect heeft. Kan zoveel zijn, probeer eerst uit te sluiten met de goedkopere onderdelen is mijn advies.

Of iemand hier moet het echt pertinent zeker weten dat dit het is, dan zou ik dat advies oppakken.

CarloAstra
                        Deelnemer

volgens mij is de originele volgens mij te groot?! dus monteer je er eentje met een kleiner gaatje..
                          Net wat anderen ook al zeggen, begin eerst eens met een paar nieuwe bougies.. Overslaan wil niet altijd een storing geven in de ECU.

ronOPC1
                          Deelnemer

Zou eerst eens de bougies vervangen, zijn de koste niet. Als de auto dan nog schokt bij het gas geven, zou ik hem even uit laten lezen. Kan van alles zijn, zoals al gezegd….. kan bv ook de bobine zijn.

De banjobout zou ik er zeker inzetten voor de levensduur van de turbo te verlengen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.