Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Vraagje X30XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2011 om 12:07 #17241050
Wat doet dat ding wat achter de radiateur hangt en tussen de inlaat en het luchtfilter zit en wat
gebeurt/veranderd er als ik deze vervang voor een zo geheten powerbox.
Omdat dat ding(hoe het ook heten mag) achter de radiateur hangt kan het naar mijn idee
niet echt goed wezen voor het vermogen omdat het zo warm word daar.9 oktober 2011 om 14:45 #17914638Dat is het dual ram systeem. Deze zorgt voor de lucht verdeling naar de 2 cilinder banken. Vraag me niet hoe het precies werkt. Vervangen door een powerbox zal niet functioneren. omega is hier heel gevoelig voor en zal gekke dingen gaan doen.
Gr Jack
9 oktober 2011 om 15:06 #17914636Ik heb wel vaker gezien dat het erop zat maar ik zou wel eens willen weten wat het voor effect heeft.
Dat dual-ram systeem kan ook niet goed werken zo als die tegen de radiateur hangt,volgens mij moet lucht zo koel mogelijk zijn.9 oktober 2011 om 16:00 #17914633Ik heb er nooit problemen mee gehad dat het niet naar behoren functioneren. Daarbij is de snelheid van de lucht zo hoog dat deze niet zo warm kan worden.
Tevens zit heit nog je lmm en lucht temp meter in. Deze kun je niet weglaten dan krijg je de motor niet lopend.
Gr Jack
9 oktober 2011 om 17:08 #17914632Die lmm en die temp sensor zijn over te zetten natuurlijk.
Ik zou wel eens willen weten wat het effect is want het word niet voor niets gedaan natuurlijk.9 oktober 2011 om 18:04 #17914637wat wil je er voor in de plaats zetten dan
heb je daar een foto of linkje van ??9 oktober 2011 om 19:05 #17914635Zoiets als dit? ik wil gewoon van die hele fabriek af die achter m’n radiator hangt.
9 oktober 2011 om 19:36 #17914639Zou niet weten of het helpt, erg profi ziet het er in ieder geval niet uit.
Willem
9 oktober 2011 om 21:04 #17914634mantzel heeft er een powerbox voor dus weg moet het wel kunnen.
http://www.mantzel.de/tuning-shop/bilder/produkte/normal/894_1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
kan je ook makkelijk zelf maken.
maar je kan dr ook natuurlijk wat anders op zetten
http://www.projektopel.de/pics/omegav6kompressor98.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 oktober 2011 om 17:23 #17914640@Koekie wrote:
Zoiets als dit? ik wil gewoon van die hele fabriek af die achter m’n radiator hangt.
Die fabriek achter je radiator zit er niet zonder reden. Zitten diverse vacuumkleppen op on te zorgen dat de motor bij ieder toerental de juiste hoeveelheid lucht krijgt.
Zoals op die foto gaat helemaal niet werken is totaal niet stromend en zal daardoor veel weerstand hebben.gr Jack
10 oktober 2011 om 22:12 #17914641Die foto was ook alleen als voorbeeld bedoeld ik kon er geen vinden met een mantzel box erop.
Maar om even op die weerstand terug te komen heeft die orginele heeft nou ook niet echt een lekkere flow.
En hij word ook nog eens lekker voorverwarmt door de radiateur,warme lucht is nou ook niet iets waar een auto meer pk’s van krijgt.
Dat het kan heeft mantzel al laten zien maar wat is het effect voor de pk’s en het koppelje kunt natuurlijk ook zoiets maken
11 oktober 2011 om 16:23 #17914642koekie, dit komt idd op het zelfde neer als een mantzel power resonator
dat zou volgens mantzel +- 14pk en 20nm moeten geven.11 oktober 2011 om 18:11 #17914643Kijk daar heb ik wat aan,zit dat koppel dan onder of bovenin het toerengebied.
Er veranderd wel wat als je de lengte van je traject inkort natuurlijk.11 oktober 2011 om 20:48 #17914644dat kan ik nergens vinden,
dit was het enige wat op de mantzel site staat.13 oktober 2011 om 14:19 #17914645Tadaaa! klik Zoals je aan de datums in dat andere forum ziet rij ik er al een tijdje mee.
Korte samenvatting, ja auto “hangt” beter aan het gaspedaal, nee 14pk en 20 Nm kan ik niet garanderen, maar ik kan me er niet toe zetten om het weer origineel te maken, hij klinkt zo veel lekkerder zo.
@jack Dat verhaal van die temperatuur sensor… Sorry maar daar moet ik je toch ongelijk geven.Gr Wim
15 oktober 2011 om 15:25 #17914646Ik weet zeker dat de motor niet loopt zonder lmm. Wat betreft de lucht temp meter weet ik niet zeker. Verbruik zal zeker omhoog gaan omdat hij zeker gaat spelen en meer brandstof gaat inspuiten.
Gr Jack
15 oktober 2011 om 16:47 #17914647Ik zei ook niet dat ik de lmm weg zou halen alleen die in mijn ogen nutteloze 3-weg pijp die achter de radiateur zit.
Als alle sensoren erin blijven zal hij niet in een noodprogramma gaan lopen volgens mij.15 oktober 2011 om 17:00 #17914648zet er gewoon een kompressor setje op man, dan ben je dat ding ook kwijt :jerry
15 oktober 2011 om 18:28 #17914649bouw er gewoon wat in met supercharger, ben je dat ding ook kwijt ha ha ;)
16 oktober 2011 om 13:19 #17914650@Jack-omegax3.0xe wrote:
Ik weet zeker dat de motor niet loopt zonder lmm. Wat betreft de lucht temp meter weet ik niet zeker. Verbruik zal zeker omhoog gaan omdat hij zeker gaat spelen en meer brandstof gaat inspuiten.
Gr Jack
Ik heb over die lmm ook niets gezegd, ik heb destijds die tempsensor ergens aan ge tie-wrapped met het idee dat nog eens mooi en af te maken, nooit meer van gekomen. Verbruik? Moet je sowieso niet teveel op letten met een V6 maar ik vindt het meevallen. Als het heel heet is en je rijdt veel in de stad dan gaat ie wat meer zuipen maar verder.. Zolang ie maar gewoon koele lucht krijgt.
Gr Wim
16 oktober 2011 om 19:00 #17914651@sik wrote:
bouw er gewoon wat in met supercharger, ben je dat ding ook kwijt ha ha ;)
Dat zou ook nog kunnen ja :jerry 4.0ltr ofsow :D
16 oktober 2011 om 20:05 #17914652@Tukker sur meuse wrote:
Verbruik? Moet je sowieso niet teveel op letten met een V6 maar ik vindt het meevallen. Als het heel heet is en je rijdt veel in de stad dan gaat ie wat meer zuipen maar verder.. Zolang ie maar gewoon koele lucht krijgt.
Gr Wim
Dat is de reden dat ik ben gaan dieselen. :jerry
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.