vraagje voor GSE (ecu)

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218997
    dennisvdl
      Lid sinds:
      13 January 2009

      hallo gse,ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede ecu voor mijn monza waarvan ik nu toch een sterk vermoeden heb dat het daar aan ligt.
      nu is mijn vraag,past een ecu met bosch-nummer 0280001303
      in mijn wagen waar er ééntje in zit met bosch-nummer 0280001107
      want op die lijst die ik heb staat bij mijn nummer “bis 30e-36189” en bij die eerste nummer “ab d1003807”

      ik heb er ééntje gevonden maar ze kunnen mij geen foto doorsturen van de aansluiting-stekker,zodat ik niet zeker ben of deze ook bij mij past?

      #17645361
      royke2000
        Lid sinds:
        17 March 2010

        he jong wat is dat voor een type motor???

        #17645362
        dennisvdl
          Lid sinds:
          13 January 2009

          het zou volgens de nummer op het blok een 2500 zijn.maar origineel stak er een 3000i in.
          zie ook http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=122282

          #17645363
          fluks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2005

            als je een lmm met een nr hebt wat eindigt op 007 moet je er een ecu bij hebben met nr 0280 001 107 in samenwerking met grijze injectoren .
            dit hoort allemaal bij een 30e motor

            #17645364
            royke2000
              Lid sinds:
              17 March 2010

              ik heb nog een paar ecu’s van c30ne liggen ga straks voor je kijken naar de nrs :D

              #17645365
              fluks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2005

                origineel gepost door royke2000
                ik heb nog een paar ecu’s van c30ne liggen ga straks voor je kijken naar de nrs :D

                die passen niet is een helemaal ander systeem.
                als je er een 2.5 e motor in hebt moet er een ecu op zitten met nr 280 001 120 samen met lmm 280 202 024 de rest van je systeem kun je weer gebruiken

                #17645366
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Hallo nee past niet:

                  Het verschil tussen bis en ab betekend:
                  L en LE jetronic.

                  Jij hebt nu grijze injectoren dit is redelijk primitief en dit sluit de injectoren niet af bij gas loslaten en de latere LE jetronic versie doet dit wel en LE jetronic heeft injectoren met een andere Ohm waarde die geen voorschakel weerstanden hebben en der zit verschil in de luchtwegers:L jetronic schakelt de brandstofpomp terwijl LE dit op een andere manier via een tijdsrelais en toerental signaal schakelt.

                  Als je nu grijze injectoren hebt dan past een computer met nummer:0280001120 technisch sowieso niet aan de stekker van de kabelboom,der zit verschil in aantal pin aansluiten van de stekker wat technisch niet past.
                  Waarom der staat dat der 2 types LE computer zijn durf ik niet te zeggen.

                  Als je nu bv een 1 van de eerste 30E,s hebt met LE jetronic een 82/83tiger of een 86tiger 30E met LE jetronic dan zit der geen verschil tussen de onderdelen.

                  Jij moet echt de computer hebben met nummer:
                  0280001107

                  #17645367
                  fluks
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2005

                    origineel gepost door GSE
                    Hallo nee past niet:

                    Het verschil tussen bis en ab betekend:
                    L en LE jetronic.

                    Jij hebt nu grijze injectoren dit is redelijk primitief en dit sluit de injectoren niet af bij gas loslaten en de latere LE jetronic versie doet dit wel en LE jetronic heeft injectoren met een andere Ohm waarde die geen voorschakel weerstanden hebben en der zit verschil in de luchtwegers:L jetronic schakelt de brandstofpomp terwijl LE dit op een andere manier via een tijdsrelais en toerental signaal schakelt.

                    Als je nu grijze injectoren hebt dan past een computer met nummer:0280001120 technisch sowieso niet aan de stekker van de kabelboom,der zit verschil in aantal pin aansluiten van de stekker wat technisch niet past.
                    Waarom der staat dat der 2 types LE computer zijn durf ik niet te zeggen.

                    Als je nu bv een 1 van de eerste 30E,s hebt met LE jetronic een 82/83tiger of een 86tiger 30E met LE jetronic dan zit der geen verschil tussen de onderdelen.

                    Jij moet echt de computer hebben met nummer:
                    0280001107

                    kolpt helemaal maar hij heeft er geen 30 e in zitten maar een 2.5

                    #17645368
                    dennisvdl
                      Lid sinds:
                      13 January 2009

                      voila,das het antwoord dat ik graag wilde horen om zekerheid te hebben,nogmaals bedankt voor de altijd perfecte info van gse :-)

                      en voor fluks,volgens een eerder antwoord van gse zou er geen noemenswaardig probleem geven om dit motorblok ook te laten lopen met deze injectie-installatie.

                      #17645369
                      fluks
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 October 2005

                        hij zal er zeker wel mee lopen maar ik denk dat hij wel iets te veel brandstof zal krijgen

                        #17645370
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Nee hij loopt er prima op:
                          Je kunt probleemloos een 20E computer L-jetronic computer nemen of een 2500E en dan een lambda test doen die zijn allemaal precies hetzelfde dit hebben ze ooit op het OHF getest,ik wist het ook niet maar de 4 cil 20E L-jetronic computer doet precies hetzelfde op een 6 cil als de 6 cil computer.

                          Alleen de luchtweger maken wel een verschil uit,vanwege de veerspanningen en diameters van de doorlaat.

                          #17645371
                          rinus de boer
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            Voor mijn beeldvorming… Betekent dat, Ben, dat je dus een module uit de Manta/Ascona/Rekord met E motor kan gebruiken voor de 6 pitters als alternatief?

                            #17645372
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              ik heb het ook al eens geprobeert om op mijn 2.5 senator een 3.0 computer te proberen resultaat was dat hij constand blauw rookt
                              Dennis heeft ook een lmm met nr 280 001 007 dus van een 30e

                              #17645373
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Der was ooit eens een topic over die computers,maar aangezien bv een 20E en 30E technisch dezelfde motors zijn,(boring slag kleppen maat) worden er bij de 6 cil alleen 2 cil meer aangestuurt,dit is een kwestie van 2 extra aftakkingen maken naar de injectoren.

                                Of een 2.5 een andere brandstof verhouding krijgt op die 2mm kleinere boring per cilinder,durf ik zo niet te zeggen,op het OHF kwam naar voren dat iemand alles had getest 20E 25E en 30E en dat alles goed liep,ik heb net zitten zoeken maar kon dat topic niet zo snel vinden,misschien vind ik het vanavond.

                                #17645374
                                dennisvdl
                                  Lid sinds:
                                  13 January 2009

                                  voila,de oplossing zojuist gevonden!!!!

                                  bjorn is vanuit weelde (B) op mijn vraag effe langs gekomen om de test te doen met zijn ecu uit zijn monza en draait dus met zijn ecu perfect !!!!enkel nog wat fijn regelen,maar hij reageert perfect en normaal op het gaspedaal.
                                  van zodra ik de mijne terug monteer start hij perfect maar bij het minste gas geven hevig verzuipen.
                                  dus weet ik dat ik op zoek moet gaan naar een ecu met het nummer 0 280 001 107 om uit al mijn problemen te komen.
                                  dus voor iedereen die hier op heeft gereageert van harte bedankt (zeker voor GSE voor de vele goede info en ook voor MANUS,die te tip gaf van een defecte ecu)

                                  en voor bjorn,nogmaals BEDANKT voor het langs komen en laten uit testen !!!

                                  #17645375
                                  Opel_Bjorn
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 May 2008

                                    Ik ben blij, je voort te kunnen helpen en zeker omdat hij het deed! Nu maken dat die Monza weer op de baan kan!

                                    #17645376
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      super samenwerking, klasse ;)

                                      :jerry:wors:jerry:wors:jerry

                                      grtz :wors

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.