Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › vraagje voor GSE (ecu)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2010 om 16:32 #17218997
hallo gse,ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede ecu voor mijn monza waarvan ik nu toch een sterk vermoeden heb dat het daar aan ligt.
nu is mijn vraag,past een ecu met bosch-nummer 0280001303
in mijn wagen waar er ééntje in zit met bosch-nummer 0280001107
want op die lijst die ik heb staat bij mijn nummer “bis 30e-36189” en bij die eerste nummer “ab d1003807”ik heb er ééntje gevonden maar ze kunnen mij geen foto doorsturen van de aansluiting-stekker,zodat ik niet zeker ben of deze ook bij mij past?
22 maart 2010 om 16:43 #17645361he jong wat is dat voor een type motor???
22 maart 2010 om 17:43 #17645362het zou volgens de nummer op het blok een 2500 zijn.maar origineel stak er een 3000i in.
zie ook http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=12228222 maart 2010 om 18:11 #17645363als je een lmm met een nr hebt wat eindigt op 007 moet je er een ecu bij hebben met nr 0280 001 107 in samenwerking met grijze injectoren .
dit hoort allemaal bij een 30e motor22 maart 2010 om 18:14 #17645364ik heb nog een paar ecu’s van c30ne liggen ga straks voor je kijken naar de nrs :D
22 maart 2010 om 18:19 #17645365origineel gepost door royke2000
ik heb nog een paar ecu’s van c30ne liggen ga straks voor je kijken naar de nrs :Ddie passen niet is een helemaal ander systeem.
als je er een 2.5 e motor in hebt moet er een ecu op zitten met nr 280 001 120 samen met lmm 280 202 024 de rest van je systeem kun je weer gebruiken22 maart 2010 om 18:25 #17645366Hallo nee past niet:
Het verschil tussen bis en ab betekend:
L en LE jetronic.Jij hebt nu grijze injectoren dit is redelijk primitief en dit sluit de injectoren niet af bij gas loslaten en de latere LE jetronic versie doet dit wel en LE jetronic heeft injectoren met een andere Ohm waarde die geen voorschakel weerstanden hebben en der zit verschil in de luchtwegers:L jetronic schakelt de brandstofpomp terwijl LE dit op een andere manier via een tijdsrelais en toerental signaal schakelt.
Als je nu grijze injectoren hebt dan past een computer met nummer:0280001120 technisch sowieso niet aan de stekker van de kabelboom,der zit verschil in aantal pin aansluiten van de stekker wat technisch niet past.
Waarom der staat dat der 2 types LE computer zijn durf ik niet te zeggen.Als je nu bv een 1 van de eerste 30E,s hebt met LE jetronic een 82/83tiger of een 86tiger 30E met LE jetronic dan zit der geen verschil tussen de onderdelen.
Jij moet echt de computer hebben met nummer:
028000110722 maart 2010 om 18:31 #17645367origineel gepost door GSE
Hallo nee past niet:Het verschil tussen bis en ab betekend:
L en LE jetronic.Jij hebt nu grijze injectoren dit is redelijk primitief en dit sluit de injectoren niet af bij gas loslaten en de latere LE jetronic versie doet dit wel en LE jetronic heeft injectoren met een andere Ohm waarde die geen voorschakel weerstanden hebben en der zit verschil in de luchtwegers:L jetronic schakelt de brandstofpomp terwijl LE dit op een andere manier via een tijdsrelais en toerental signaal schakelt.
Als je nu grijze injectoren hebt dan past een computer met nummer:0280001120 technisch sowieso niet aan de stekker van de kabelboom,der zit verschil in aantal pin aansluiten van de stekker wat technisch niet past.
Waarom der staat dat der 2 types LE computer zijn durf ik niet te zeggen.Als je nu bv een 1 van de eerste 30E,s hebt met LE jetronic een 82/83tiger of een 86tiger 30E met LE jetronic dan zit der geen verschil tussen de onderdelen.
Jij moet echt de computer hebben met nummer:
0280001107kolpt helemaal maar hij heeft er geen 30 e in zitten maar een 2.5
22 maart 2010 om 18:36 #17645368voila,das het antwoord dat ik graag wilde horen om zekerheid te hebben,nogmaals bedankt voor de altijd perfecte info van gse
en voor fluks,volgens een eerder antwoord van gse zou er geen noemenswaardig probleem geven om dit motorblok ook te laten lopen met deze injectie-installatie.
22 maart 2010 om 18:49 #17645369hij zal er zeker wel mee lopen maar ik denk dat hij wel iets te veel brandstof zal krijgen
22 maart 2010 om 22:10 #17645370Nee hij loopt er prima op:
Je kunt probleemloos een 20E computer L-jetronic computer nemen of een 2500E en dan een lambda test doen die zijn allemaal precies hetzelfde dit hebben ze ooit op het OHF getest,ik wist het ook niet maar de 4 cil 20E L-jetronic computer doet precies hetzelfde op een 6 cil als de 6 cil computer.Alleen de luchtweger maken wel een verschil uit,vanwege de veerspanningen en diameters van de doorlaat.
23 maart 2010 om 08:47 #17645371Voor mijn beeldvorming… Betekent dat, Ben, dat je dus een module uit de Manta/Ascona/Rekord met E motor kan gebruiken voor de 6 pitters als alternatief?
23 maart 2010 om 08:57 #17645372ik heb het ook al eens geprobeert om op mijn 2.5 senator een 3.0 computer te proberen resultaat was dat hij constand blauw rookt
Dennis heeft ook een lmm met nr 280 001 007 dus van een 30e23 maart 2010 om 09:13 #17645373Der was ooit eens een topic over die computers,maar aangezien bv een 20E en 30E technisch dezelfde motors zijn,(boring slag kleppen maat) worden er bij de 6 cil alleen 2 cil meer aangestuurt,dit is een kwestie van 2 extra aftakkingen maken naar de injectoren.
Of een 2.5 een andere brandstof verhouding krijgt op die 2mm kleinere boring per cilinder,durf ik zo niet te zeggen,op het OHF kwam naar voren dat iemand alles had getest 20E 25E en 30E en dat alles goed liep,ik heb net zitten zoeken maar kon dat topic niet zo snel vinden,misschien vind ik het vanavond.
9 april 2010 om 20:57 #17645374voila,de oplossing zojuist gevonden!!!!
bjorn is vanuit weelde (B) op mijn vraag effe langs gekomen om de test te doen met zijn ecu uit zijn monza en draait dus met zijn ecu perfect !!!!enkel nog wat fijn regelen,maar hij reageert perfect en normaal op het gaspedaal.
van zodra ik de mijne terug monteer start hij perfect maar bij het minste gas geven hevig verzuipen.
dus weet ik dat ik op zoek moet gaan naar een ecu met het nummer 0 280 001 107 om uit al mijn problemen te komen.
dus voor iedereen die hier op heeft gereageert van harte bedankt (zeker voor GSE voor de vele goede info en ook voor MANUS,die te tip gaf van een defecte ecu)en voor bjorn,nogmaals BEDANKT voor het langs komen en laten uit testen !!!
9 april 2010 om 21:16 #17645375Ik ben blij, je voort te kunnen helpen en zeker omdat hij het deed! Nu maken dat die Monza weer op de baan kan!
9 april 2010 om 21:39 #17645376AnoniemLid sinds:
1 January 1970super samenwerking, klasse ;)
:jerry:wors:jerry:wors:jerry
grtz :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.