Vraagje voor de ver-gevorderde

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Vraagje voor de ver-gevorderde

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Ik ben een beetje info aan het verzamelen voor Opelpedia.

Weet iemand iets van deze concept. Het schijnt dat Opel (lees: GM) bezig is geweest met het ontwikkelen van wankelmotoren. Deze GT/W(ankel) zou een sportwagen met zo’n moter moeten zijn/worden.

Weet iemand of daar gegevens van zijn of is dit alles een vroege dood gestorven?

hanskadett

:hmmzgoede vraag hij heeft wel wat weg van een bitter misschien dat je via die weg wat meer info wint:thumbup

Astraman
        Deelnemer

Jah maar die was er toen dus al, daar had je toen idd de diplomat cd voor als prototype, de bitter is dat daadwerkelijk geworden en je had nog intermechanica. Die hoek werken ze alleen met v8-en maar dat wankel verhaal lijkt wel stoer. Zou voor mij iig nieuw zijn. Maar zoals ik al zei, kan ook bij deze gebleven zijn. Zal wel niks meer van rond rijden, als het dat al gedaan had.

Anoniem

het opel werk in bochum heeft een eigen afdeling voor al hun oude materiaal, misschien dat je hun eens aan kunt schrijven?

ze verschijnen vaker met prototypes of echte oude opels in de flash magazine, en daar staat dat de info van hun eigen bibliotheek/infotheek komt als het ware…..

Astraman
            Deelnemer

Hmm, das een goeie, ik zal eens mijn Duits op gaan halen en dan eens mailen.

Ben wel benieuwd.

opelfreak

1975 Opel GT-W Geneve

In Geneva in 1975, Opel revealed a beautifully streamlined two-seater, the “Genève”. Engineered to take a Wankel-type rotary engine, its original name was “GT/W” (“W” for Wankel).

However, GM dropped its Wankel development program before the car was completed. Opel Design renamed it and exhibited its fiberglass mock-up as an eye-catcher at the show.

The Opel Geneve was a styling study by General Motors. It featured a mid-mouted Opel Diplomate V8 engine, with 5354cc, developing 230bhp and a top speed of 235 km/h. The car was never put into production.

Stender
                Moderator

DAt dus, GT/W

Astraman
                  Deelnemer

De Chevrolet Vega en Monza waren zelfs ontwikkeld om wankel motoren kwijt te kunnen. Maar ook dit is een vroege dood gestorven. Kan er verder maar weinig over terugvinden.

Subzero-temperature durability testing of GM’s Wankel rotary engine installed in 1973 Vegas began in Canada. Initially planned as a 1974 Vega option, the engine was first delayed, then planned for the proposed Vega-based Monza 2+2. The 1975 Monza’s high floor tunnel was designed to accept the Wankel, but GM canceled the engine due its inability to meet emissions and fuel economy requirements.

opelfreak

@ Astraman, heb je toevallig het boek ‘als de gesmeerde bliksem, een eeuw Opel’? Naast een leuk boek om te lezen een schat aan informatie voor Opel Wiki.
                      Geschreven door Piet de Jong en Andre van Roeden, ISBN90-804003-1-9, uitgeverij: Streamline Facility Group Holland b.v.

Astraman
                      Deelnemer

Die heb ik toevallig jah,:o heb hem wel paar keer doorgelezen maar ik zal eens zoeken, bedankt voor de tip. :thumbup

opelfreak

ok dan;) Heb zelf dat boek geloof ik wel al 4x gelezen maar zo om de paar jaar lees ik het toch weer opnieuwking:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.