vraagje voor de c-kadett kenners

Forumindex Forums Modellen Kadett vraagje voor de c-kadett kenners

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kadett4x4
    Deelnemer

maatje van me vroeg, waarom er een schakelaar op het koppelingspedaal van zijn c kadett zit.
      het was een 1.6s coupe van 78 of 79.
      iemand het antwoord.

groeten.

Pat70

Staat een stukje over op een duits forum

http://www.kadett-forum.de/archive/44884/thread.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Iets met een versnelde leegloop van je carburateur ?
        Hoop dat hier iets aan hebt ;)

Grtzz Pat

de wit

Een plaatje zegt zoveel meer…..

LukeBanning
          Deelnemer

Bij mijn B Ascona zit er ook een op. Is de koppeling te ver versleten, komt het koppelingspedaal hoger te liggen, tot het tegen de schakelaar komt. Dan gaat er een lampje branden en weet je dat de koppeling op is. Trek het pedaal maar is iets naar ‘boven’, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk een lampje branden (bij mij hetzelfde lampje als van de handrem)

2000
            Moderator

@LukeBanning wrote:

Bij mijn B Ascona zit er ook een op. Is de koppeling te ver versleten, komt het koppelingspedaal hoger te liggen, tot het tegen de schakelaar komt. Dan gaat er een lampje branden en weet je dat de koppeling op is. Trek het pedaal maar is iets naar ‘boven’, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk een lampje branden (bij mij hetzelfde lampje als van de handrem)

Dat was mijn beredenering ook, of een verklikker voor een koppelingskabel die op breken staat.

[edit] zit er nog is aan te denken, maar het pedaal komt toch niet (nooit?) hoger te liggen bij een versleten koppeling?

LukeBanning
              Deelnemer

@2000 wrote:

@LukeBanning wrote:

Dat was mijn beredenering ook, of een verklikker voor een koppelingskabel die op breken staat.

[edit] zit er nog is aan te denken, maar het pedaal komt toch niet (nooit?) hoger te liggen bij een versleten koppeling?

eerder de koppelingskabel inderdaad, het pedaal komt idd niet omhoog volgens mij. ik had een versleten koppeling (tot op de popnagels echt) maar het lampje brandde nooit. Wel was de koppeling gewoon echt versleten. Het gaat inderdaad waarschijnlijk dus meer om een verklikkerlampje voor een koppelingskabel die het bijna begeeft vermoed ik

de wit

Eigenlijk zouden we de bekabeling even moeten, zoveel zit er niet.
                  Ik heb het nog nooit gezien, tenminste: het is me nog nooit opgevallen…

kadett4x4
                  Deelnemer

oke, meerdere antwoorden.
                    maar een verklikkerlampje voor het slijten van je koppelingskabel????, klinkt ook maar raar.
                    waarom zit het niet op iedere c kadett, en op andere modellen.
                    heb namelijk al meerdere opels gehad, en bij mijn ascona c 1.6 van 85, kadett e 1.8 gsi van 85, en vectra a 1.6 van 90, heb ik nooit een lampje of iets gezien toen de kabel kapot ging.
                    heb toch al vele opels voor de cross gehad, en heb het nog nooit gezien.
                    maar misschien zijn er nog meer antwoorden, of moeten we de kabels maar eens gaan volgen.
                    als we tijd hebben en we weten het, laat ik het hier weten.

groeten.

Aapje

Ik zeg voorbereiding voor cruisecontrol! Inbouwen die handel :D

LukeBanning
                      Deelnemer

Haha, op ‘t koppelingspedaal, that makes sense ;-)…
                        Heb even gezocht in ‘t Haynes handboek van de B Ascona, ik vermoed dat het bij die Kadett toch echt hetzelfde is. Komt ‘ie:

The pedal height varies according to the state of wear of the clutch friction disc. As the plate lining wears the pedal follows and moves upwards towards the driver. A switch has been fitted to the clutch pedal support bracket to register when the pedal height has moved to a point at which the actuating mechanism requires adjustment. The pedal travel warning light is on the same circuit as the hand-brake-on warning switch and brake hydraulic system warning switch.

En dan nog wat meer uitleg… Maar dit lijkt me duidelijk zat!

Wel raar dat dat niet op elke C Kadett zit inderdaad… Wel op elke B Ascona iig… (Voor zover ik weet)

Koendettc

veel van die dingen waren optie bij de C kadett, alsook een lampje voor de handrem…
                          het lampje zit wel in je dashboard klaar maar niet elke kadett heeft een schakelaar in de handrem zitten..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.