Vraagje velgenmaat. van 16 naar 17 inch

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vraagje velgenmaat. van 16 naar 17 inch

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    derartz
    Deelnemer

hallo ik heb een setje velgen gezien die ik misschien wil kopen. standaard ligt er onder mijn astra 205-50R16. de velgen die ik misschien wil kopen hebben de maat 205-50R17. meestal zie je dat de hoogte van de band kleiner wordt, naarmate de inches groter worden.

weet iemand of dit problemen met aanlopen gaat geven? de et waarde is het zelfde (49). ?.
      Weet iemand wat de maximale bandenmaat voor 17 inch velgen is bij een astra G, zonder aanpassingen aan te auto te verichten?

anoniem

het gaat niet aanlopen, maar je kilometerteller gaat wel afwijken!
        de rolomtrek wordt groter dus je teller gaat minder aangeven dan je daadwerkelijk rijdt!
        hoeveel precies weet ik niet!

Motorsmurf

Ik weet niet hoe het bij jouw astra is maar in de BC van mijn auto (Zafira B) kan ik de bandenmaat instellen.

En anders kan je altijd je teller vergelijken met een GPS.

RickR91
          Deelnemer

Ik rij in het “mooie jaargetijde” rond op Tomason TN1 met bandenmaat 205/35 ZR17
            Teller geeft iets teveel aan 130 terwijl je iets harder dan 120 rijdt.
            200 terwijl je 185 rijdt.

Vind dit zelf best wel meevallen, qua flitspalen scheelt het wel :jerry
            Liever iets teveel km op je teller dan te weinig.
            Als je vaker van Tilburg naar Vught rijdt begrijp je wat ik bedoel.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.