Vraagje Vectra B2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vraagje Vectra B2

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236862
    Tjiepie
      Lid sinds:
      20 June 2011

      Hallo allemaal,

      Hierbij wil ik mezelf graag even voorstellen; ik ben Jean-Paul, bijna 21 en kom uit omgeving Eindhoven. Heb sinds December een Vectra B2 2.0 liter, rijdt geweldig! Hiervoor heb ik een gare Astra Station uit 1994 gehad, alhoewel ik er nooit kosten aan heb gehad.

      Aan mijn Vectra heb ik nog niet zo veel versleuteld, ben namelijk niet erg handig maar in de toekomst zal er misschien nog wel wat aan gebeuren. Op dit moment heb ik een vraagje…

      Toen ik de Vectra kocht liep hij niet lekker stationair, dit is inmiddels verholpen door het gaskleppenhuis goed te (laten) reinigen! Maandje of 2 terug reed ik over de snelweg en begon mijn auto ineens erg te schokken / stotteren. Uit laten lezen bij de Opel dealer maar die vonden niet veel, uiteindelijk via via erachter gekomen dat mijn kleppendekselpakking niet goed was waardoor olie bij de bougie is gelopen, andere pakking er tussen gedaan en reed weer als een zonnetje! Tot ongeveer 2 weken terug, hij stottert af en toe weer bij langere afstanden over de snelweg…

      Wie o wie kan mij hierbij helpen?

      Mijn dank is groots:-)

      #17870471
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        ik zou 1 ding checken (kun je ook echt zelf)

        je gasklephuis:
        Of het carterventielatiepijpje is uitgeboord (staat in de How-To boven in het vectra deel)
        en of de Stappen motor ook is schoon gemaakt (staat in dezelfde how-to)

        Ik vermoed dat het daarin zit, dat doen ze namelijk niet in de garage.

        Je kleppendeksel pakking:
        draai alle bougies er eens een keer uit, zijn ze schoon rondom en op de electrode is die goed.

        #17870472
        Tjiepie
          Lid sinds:
          20 June 2011

          Thanks voor je reactie! volgens mij is de stappenmotor wel meteen schoongemaakt. Vriend van me heeft dit gedaan, de How-to mbt de carterventilatie was ik inderdaad al een keer tegengekomen maar wist niet of dit voor mij ook zou kunnen gelden ;)

          Dank!

          #17870473
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            als jij een x20xev hebt geldt dat juist voor jou

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.