Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraagje recirculatieklep vectra c auto airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2012 om 01:01 #17244973
Ja was aan het vogelen…. de boel besloeg een klein beetje…ja met 5 personen en regen..
Maar was dus ff knoppen aan het drukken en toen dacht ik hoe weet je bij een vectra met Climate control eigenlijk of je recirculatieklep wel naar behoren werkt?Wat ik wel merkte dat als ik de knop van de recirculatieklep in druk ( gaat lampje aan)dat de ventilator wat zachter gaat..maar hoor geen klep dicht gaan of zo of zo..
En airco blijft op auto staan…Ben gewoon nieuwsgierig…
PS, als ik bv bij de auto aan kom en de voorruit is door afkoeling…en vochtig weer beslagen dan druk ik op de snel ontwazem stand en dan is de voorruit zo schoon. werkt dus wel, maar als ik met 4 personen in de auto zit en de airco end op stand auto…en het is 20 graden dan doet de blower het bijna niet… hoe doen jullie dit zetten jullie de blower zelf hoger (lampje auto gaat dan uit) of …
Wie weet weten mensen met het zelfde systeem het.
7 januari 2012 om 08:25 #17968973Als er niet te veel geluid is, zou je het zoemen van het motortje achter het dashboardkastje moeten kunnen horen.
Hoor je hem niet in wil je het zeker weten, dan draai je met 4 schroeven het dashboardkastje los, en kan je het zien.
7 januari 2012 om 12:35 #17968974Hoi Arnold,
Als je bij die weersomstandigheden een beslagen auto hebt zou ik zo ie zo mijn vraagtekens zetten bij de werking van je airco :hmmz
Ik heb mijn airco permanent aan staan en heb nooit last van dit probleem. Ik zal dan ook een zeer laag vochtigheidsgehalte in de vec hebben daar door.Maar met 5 personen in de auto en het is buiten 20 graden en binnen ook zal de airco niet bijspringen om het koeler te maken, wel om de lucht droog te maken.
Dan dien je ‘m op 19 graden te zetten anders gaat ie niet bij koelen.
De recirculatie klep gaat aan wanneer je ‘m pr knop aan zet, gaat er idd een lampie branden of hij gaat automatisch aan door dat ie meet dat de lucht buiten smoetzig ist :afro Maar da’s wel een optie. Met beslagen ramen en 5 personen in de auto zou ik die recirculatie niet gebruiken maar wel de voorruit ontwaseming. als je die aanzet dient de blower automatisch op standje 7 te gaan, lampie aan en lampie van auto is dan uit.Bij mij hoor je ook dat er zachtjes wat draaid voor ongeveer 10 seconden als je de recirculatie aan of uit zet.
Safe driving Jurgen.
7 januari 2012 om 13:06 #17968975Airco is pas terug compleet gecontroleerd afgevuld en gereinigd door V.O.D
Werkt wel goed hoor.. andere is ik rijd minder dus auto staan vaak wel een tijd stil (wel vaak 2 weken en met dat vochtige weer….
Verder doet mijn vec alles wat jij beschrijft.. en als ik hem op koud zet vriest het bijna.
En ik heb de airco ook altijd aan staan en op auto..maar door weinig rijden verzameld zich er best wat vocht denk ik.
Ik heb het ook over de achter zij ruitjes en soms achterruit.
Niet de hele auto is dik beslagen…
Verder is het bv s`avonds en temp onder de 5 graden komt overdag geen lastStap ik in en de voorruit zit bv dicht beslagen zet ik hem op snel wasem en dan is de voorruit zo schoon..
Voorruit is altijd schoon…moet hem wel eens schoonmaken.. maar dat is voor mij een rot klus met die kl…rugpijn dan moet je ff rekken …
7 januari 2012 om 13:24 #17968976Dat mijn achterste ramen een beetje aanslaan heb ik ook wel als er ineens 4 mensen instappen als het regent.
7 januari 2012 om 14:03 #17968977@aapje1963 wrote:
Airco is pas terug compleet gecontroleerd afgevuld en gereinigd door V.O.D
Werkt wel goed hoor.. andere is ik rijd minder dus auto staan vaak wel een tijd stil (wel vaak 2 weken en met dat vochtige weer….
Ok, dan zou het idd kunnen liggen aan het feit dat je niet zo vaak de vec rijdt.
Het zou ook kunnen dat je interieurluchtfilter aan vervanging toe is.Voorts kun je de werking van de recirculatie controleren door ’em dicht te zetten terwijl je rijdt. Na een kwartiertje zul je merken dat de lucht binnen in je vec wat bedompter aanvoelt en wat muffig gaat ruiken. Zo niet, dan is ie niet dicht gegaan. Zo ja en je zet ’em dan open dien je direkt de frisse lucht op te merken.
Safe driving Jurgen
7 januari 2012 om 14:15 #17968972Ja vaak stil staan…
Interieur filter is gelijk met airco beurt vervangen.Ik hoor wel dat onder het rijden het geluid van de blazer veranderd als ik de klep sluit of opend..
Is kastje moeilijk te verwijderen…en belangrijker weer terug te plaatsen?
En gebeurt het wel eens dat zo’n motortje overlijd?
Lees wel over een ratelend motortje..
En ja met mijn rugprobleem onderste boven onder dashboard kastje hangen…en het schijnt ff pielen te zijn.. nadeel van invalide zijn V.O.D afhankelijk…
Mensen in Almere/omgeving die me kunnen helpen?8 januari 2012 om 09:09 #17968978Speaker kan die 5 torxjes wel voor je los vrotten in 5 minuten :afro
Mijn vec is uit 2004 en er is een hoop kapot aan geweest maar nog nooit iets aan het verwarmingssysteem.En het interieurfilter is nummer 1 in de vergeethoek van de vod, dus een controle hierop welke in 1 minuut kan is geen overbodige luxe.
Safe driving Jurgen.
8 januari 2012 om 11:20 #17968979Het filter is zeker vervangen, is apart met airco beurt gedaan en heb ik ook gecontroleerd.
Dat dashboard kastje als je die 5 torx los hebt valt hij dan gelijk los naar beneden of moet je hem er dan uit trekken?Gister geprobeerd de klep onder het rijden dicht te doen, ik merkte niets… maar ik kwam langs weilanden en die rook ik binnen en ook als ik de ruiten sproei ruik ik die direct binnen dus ik denk dat de klep wel open staat!
Ik hoor geen motortje dus misschien is het motortje overleden en staat de klep continu open.. of het moet een heel stil motortje zijn hoor bij op contact zetten wel de benzine pomp ff en navi maar verder?
Ik heb dit liever dan dicht ;)
Verder werkt alles OK airco end
Het moet een keer gecontroleerd worden..ik zal Speaker eens vragen woont dicht bij mij in Almere
Ik zie hem alleen niet meer zo vaak op het forum..Wat zou een monteurtje die bv bij Opel werkt en ook voor zich zelf wat bij klust handig zijn ;)
Open zal voor nakijken motortje en vervangen wel de hoofdprijs vragen motortje kost op google gezien al ong 100 euro :???:
Gister niets beslagen en indien bij instappen de voorruit door afkoeling beslagen is is deze heel snel schoon door de snel wasem stand. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.