Vraagje over subwoofer.

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Vraagje over subwoofer.

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Ik heb een simpel actief subwoofertje, zo’n rond Caliber dingetje van hooguit 200 watt RMS, die ik heb gekregen en die wil ik in mijn auto plaatsen, ik heb inmiddels een gat waar ik een pluskabel doorheen kan trekken maar ik heb een vraag hierover.

Gisteren zag ik bij een maatje van me een dikke Ground Zero Installatie en hij heeft er een capacitator en een pluskabel van 35mm² in gebruik. Nu zijn de klemmetjes van deze kabel vrij dun waardoor ik eigenlijk mijn vraagtekens heb bij die dikke kabel, dus daardoor rees bij mij de vraag; kan ik met mijn simpele subwoofertje ook af met een dunnere kabel?

Als ik me niet vergis is het een Caliber BCT20A.

Bluns

Ja voor zo’n 200 watt rms moet 16mm2 ook voldoende zijn.

Astraman
        Deelnemer

Okee jah dat scheelt wel behoorlijk ja. Weet je ook waar ik die het beste op kan afzekeren?

Roelof

Afzekeren altijd bij de accu voordat de kabel het chassis in gaat.

Astraman
            Deelnemer

Oww sorry jah dat weet ik idd, iedereen heeft die houdertjes daar bij de accu zitten. Nee ik bedoel ik eigenlijk met waarop, welk amperage. :D

Astraman
              Deelnemer

Heb ergens een tabelletje gevonden en daar stond in 16mm² op maximaal 65A zekeren. Klopt da?

Roelof

Waar is je versterker mee gezekerd?
                  Ik schat dat een 200w versterker ongeveer op 25 tot 30A gezekerd is. En als die geen zekering kent moet er in de manual een aanbeveling staan.

Al is je kabel 50mm2 het zekeren gaat uiteindelijk om wat eraan komt te hangen.

Astraman
                  Deelnemer

Vandaag aan het beunen gegaan, kabel getrokken, toch een gaatje gevonden dacht ik, maar helaas niet geschikt dus een ander geboord in de buurt van de gaskabel. Alles onder de dorpels weggewerkt. Pas in de kofferbak zie je hem pas weer, signaalkabel aangesloten, netjes remote weggestopt….affijn alles in orde, subwoorfer eraan geprikt, is dat ding dood. :cry Dus goed, jammer maar helaas, maar nu heb ik in ieder geval alles voorbereid liggen, de zekering heb ik er even uitgetrokken. In Essen maar eens kijken voor iets moois, ook wat meer kwaliteit want eigenlijk heb ik best een leuke install zover maar de sub is het enige wat mist. Nog tips?

Astraman
                    Deelnemer

@Roelof, ik heb er een 25A zekering in gedaan en dat draait prima. De subwoofer zelf heb ik ook weer aan de praat gekregen, intern de verbinding tssen eindtrap en de speaker was verrot, even nieuwe draadjes gemaakt en werken!! Ik dacht dat ik een goedkoop rotding had maar nog een aardige bak herrie uit. Ben blij dat mijn radio een aparte subwooferuitgang heeft. Voor kwaliteit is standje 1 (van 8 ) meer als zat, maar kan nu dus ook als ik zin effe gerrie batsbak uithangen en lekker dreunen :jerry

dion87

en dan lekker aso bij het stoplicht kei hard je muziek aan hebben :jerry

RISL
                        Moderator

Gerrie jonguh :P je komt niet eens uit Brabant, maar van boven de sloten…dan ben je geen Gerrie Batsbak, eerder Oh Oh Sjonnie -offtopic :jerry

Astraman
                          Deelnemer

Jah jonge hoeist? As ik een steen hard gooi dan let ie in Brabant dus kek uit wa ge zegt jonge.. Ik werk in Brabant al een jaar wa in dus ik praot un aardig woordje mee wanne, d’n hele dag bouwvolk over de vloer, en dan witte hoe da git!! Die komme effkes buurten en dan staade zo un half uur te wauwelen over t’een en ander. Bekse koffie d’rbij. Zo skon kent zen :jerry

RISL
                            Moderator

Ja…nou, grensgevalletje dan. Maar vooruit, voordeel van de twijfel. ;) Ge moogt d’n Gerrie Batsbak zijn oor.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.