Vraagje over strip onderaan raam. Kad. C, Opgelost met dank

Forumindex Forums Modellen Kadett Vraagje over strip onderaan raam. Kad. C, Opgelost met dank

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Astraman
    Deelnemer

Hoi, ik heb 2 strips voor het raammechniek gevonden voor onder mijn zijruiten. Nu heb ik van de sloper van een de hele ruit erbij gekregen maar dit is een coupé ruit. Hebben jullie nog tips om die strip los te krijgen van de ruit?? Buiten het slopen van de ruit om dan ;)

076 wokkel

Dat zit geklemd geloof ik.

Met een plaatje/plamuurmes wat prullen? Wil dat niet lukken?

of zit ie gelijmd/gekit?

Astraman
        Deelnemer

Jah met plamuur mes is het gelukt, alleen de ruit is niet meer. Knappe desillusie, eerst kwam ie aan een kant 5mm los, en daarna zei die pats. Stond effe heel raar te kijken, zo sta je met een ruit in je handen en zo issie weg. Klein sneetje in m’n poot, bloeden als een rund haha, baal er wel van, maar jah, daar krijgen we de ruit niet meer mee teurg. Maar nu moeten we hem weer op de andere krijgen….maar daar heb ik nu eigenlijk niet zo’n zin meer in want dan moet ik hem op de kopse kant er op gaan tikken, en getemperde ruiten op de rand gaan slaan zie ik nie zo zitten eigenlijk. Ga denk ik een ruitenbedrijf vragen of zij hem voor een paar eurootjes erop kunnen zetten. Zij hebben vast truucjes.

076 wokkel

haha zonde van de ruit, gelukkig dat je zelf niks ergs hebt :P

Succes er mee;)

Aapje

Hehe pech Astraman! :P Zo had ik van de week ook een raam opeens laten springen :D

Moest een stuk bekleding achter een achterruit rubber weg krijgen, wou ‘t rubber nog _net_ een klein stukkie verder bewegen. Paf! :P

Astraman
              Deelnemer

Jah, en toen zat ik beneden een boterham te eten, sotnd de tv op national geographic, hele uitleg over getemperd glas en dat het het zwakst op de rand was. ECHT WAAR?!?!?! Niks van gemerkt :fy1 Haha.

Nou maar eens binnenkort dat ding op de ruit zien te krijgen, anders ga ik wel zoeken naar een ruit met strip ofzo :P

sniksnak
                Deelnemer

Ik maak normaal altijd de strip en het rubber goed schoon en doe er dan iets afwasmiddel aan en dan tik je de rand er gewoon op met beleid.

Is mij nog nooit misgegaan;). Succes.

Astraman
                  Deelnemer

Afwasmiddel, tuurlijk, haha, Das de truuk, dat ik dat niet zelf bedacht had. Het eraf halen is sowieso moeilijker omdat die rubbers helemaal vast geplakt zijn door 30 jaar op dezelfde plek gezeten te hebben dus als ze los en schoon zijn moet dat nog wel lukken. Goede tip, dat ga ik eens proberen.

Ik breng wel verslag uit als het gelukt is.

Astraman
                    Deelnemer

Nou ben weer bezig geweest, vandaag mooi weer dus bezig geweest. Maar ehh gaandeweg, heb ik toch goed schrik van dat die ruit toen in me snufferd geploft was. Dus ik d8 voor die paar tientjes, ik bel wel een glasbedrijf.

Dus ik gebeld en daarheen….werkplaats zo schoon dat je van de grond kunt eten, daar hou ik al van, word daar netjes geholpen, die gozer ramt gewoon die ruit met een kunstof hamer erop :P niks aant handje, hij doet dat natuurlijk wel vaker.
                      Maar samen gekeken, hij bewonderde het ruitmechanisme, dus hij ook de ruit weer gemonteerd voor me, had niet gehoeven maar wel super dat ie dat gewoon deed. Heeft ie met een krabbertje nog wat ramen langsgelopen want er zat ergens een verteerde sticker, ook verwijderd!

En het mooie komt nog, hij is klaar, ik zeg wat krijg je van me? Een had, is goed zo!

Dus ik ben wat dat betreft helemaal weer gelukkig. :D

Dus als je goeie service zoekt, Glas Garage Nijmegen. Hij zal denk niet iedereen gratis helpen maar hij werkt super netjes. :thumbup

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.