vraagje over schokdemper/veer combinatie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vraagje over schokdemper/veer combinatie

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227738
    jutoma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2005

      omdat mijn auto nog steeds slecht op de weg ligt wil ik een nieuw setje schokdempers en veren kopen.
      Ik heb dit setje gezien :

      http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120631536133&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

      De combinatie lijkt mij wel geschikt voor mijn vectra B z1.8xe sportedition 2, maar ik weet niet of ik nog ergens anders op moet letten?

      mvg,
      Martijn

      #17750192
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        dit soort sets staan ook nieuw via marktplaat(auto onderdelen leverantiers hoor) ,,of winparts ,, dan heb je ook nog wat advies en of garrantie .

        voorbeeld

        1 V-Max schroef set kompleet 359€ in tilburg

        2 FK schroefset kompleet 259€ hengeloo

        ga naar marktplaats dan opel vectra en dan onderstel en ophanging daar staan de komplete sets ruim aan geboden .

        lijkt me makkelijker bellen en met eventueel vragen ,,, als bieden of kopen via e bay in dit geval .

        bert

        #17750193
        jutoma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2005

          Ik heb natuurlijk al veel gelezen over de setjes die worden aangeboden op marktplaats, ik geloof dat de combinatie Bilstein / Eibach deze ver overtreft in kwaliteit.
          Deze set kost iets meer als 400 euro thuis afgeleverd, en dat is maar 50 euro meer als een v-maxx setje.
          Ik weet alleen niet wat mijn as last is, en of dit van belang is bij deze aankoop.

          Mvg,
          Martijn

          #17750194
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik zou voor de Bilstein / Eibach kit gaan.
            Is kwalitatief beter dan een FK of V-Maxx setje.

            Die zijn wel weer interessant als je je auto dieper dan 35mm wil laten zakken.

            #17750195
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Vergeet Eibach ProKit.
              Ik ken een aantal mensen die de veren hebben gehad en ze zijn allemaal doorgezakt. Je koopt 25mm en uiteindelijk zakt je wagen (over een half jaar tijd ongeveer) naar 60mm of meer.
              O.a. met een Calibra, een Dodge (of een andere amerikaan, ben ff kwijt wat het precies was) en een Toyota Yaris. Allemaal hetzelfde probleem.

              Bilstein kan ik je wel heeeeeeel sterk aanraden. In ieder geval wat dempers betreft want ik heb zelf een setje B6 Sport van Bilstein onder m’n Calibra zitten.
              Ik heb daarbij een setje sportveren van Vogtland (-30mm) en dat rijd echt ge-wel-dig! :)

              Goed, die kit samen kost nogal wat (ongeveer 600 euro samen, incl transport vanuit DE) maar je hebt dan ook kwaliteit onder je wagen zitten. Daar kunnen al die goedkope schroefsetjes echt een puntje aan zuigen.
              Plus, het gaat hoogstwaarschijnlijk veel langer mee.

              #17750196
              jutoma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2005

                Ik lees wel wat over de Eibach veren , maar het zijn een paar negatieve ervaringen tegenover velen positieven ervaringen.
                Ik heb met een medeforum gebruiker gemaild ( Juren ), deze was ook te spreken over deze combinatie.

                Martijn

                #17750197
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  origineel gepost door McKaamos
                  Vergeet Eibach ProKit.
                  Ik ken een aantal mensen die de veren hebben gehad en ze zijn allemaal doorgezakt. Je koopt 25mm en uiteindelijk zakt je wagen (over een half jaar tijd ongeveer) naar 60mm of meer.
                  O.a. met een Calibra, een Dodge (of een andere amerikaan, ben ff kwijt wat het precies was) en een Toyota Yaris. Allemaal hetzelfde probleem.

                  Bilstein kan ik je wel heeeeeeel sterk aanraden. In ieder geval wat dempers betreft want ik heb zelf een setje B6 Sport van Bilstein onder m’n Calibra zitten.
                  Ik heb daarbij een setje sportveren van Vogtland (-30mm) en dat rijd echt ge-wel-dig! :)

                  Heb nu bijna 3 jaar de eibach pro kit in combinatie met Bilstein B4. Auto is geen mm verder ingezakt. Inzakken komt ookniet door de veren maar door de schokbrekers, als je ze voor inbouw eenstuknof 5 maal in duwd heb je daar na inbouw geen last meer van. Als het de veren zijn is het paps metaal en zouden ze binnen een jaar kapot zijn. Eibach staat juist bekent om z’n kwaliteit. Ze waarschuwen overigens voor imitatie. Foose in America gebruikt ook eibach…

                  Safe driving Jurgen

                  Goed, die kit samen kost nogal wat (ongeveer 600 euro samen, incl transport vanuit DE) maar je hebt dan ook kwaliteit onder je wagen zitten. Daar kunnen al die goedkope schroefsetjes echt een puntje aan zuigen.
                  Plus, het gaat hoogstwaarschijnlijk veel langer mee.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.