Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vraagje over remschijven vervangen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2009 om 16:14 #17210195
ik heb achter mijn remblokken vervongen… maar nu hebben de schijfen ook hun beste tijd gehad:( is dit zelf te vervangen. als iemand mij even kan uitleggen wat er precies moet gebeuren. dan red ik mij wel.
16 juni 2009 om 16:27 #17489036remklauw los.
schroefje van de schijf los.
handrem los zetten
paar klappen op de trommel van de schijf.
wil de trommel niet los komen, handrem terug stellen in de auto.Willem
16 juni 2009 om 16:28 #17489037wiel eraf
klauw eraf (remleiding hoeft niet eens los)
extra schroefje los
schijf erafklauw uitelkaar duwen
nieuwe schijf erop
extra schroefje vast
klauw erop
wiel eropje kan nog eventueel nieuwe remschoentjes in de trommel zetten voor de handrem, maar ik heb dat de vorige keer ook niet gedaan.
Even met een fijn schuurpapiertje geschuurd. Hoef je ook je handrem niet opnieuw af te stellen.3 april 2010 om 20:09 #17489038Gisteren zijn we er dus achter gekomen dat ook mijn schijfen voor hun beste tijd hebben gehad
maar nu zit ik via hbase online te zoeken wat me 2 nieuwe gaan kosten maar als ik op mijn kenteken zoek krijg ik 3 schijfen en in mijn ogen is alleen de prijs anders maar goed ik heb er niet zo veel verstand van dus mijn vraag is wat is het verschil
ik heb hierond even een screen shot van de 3 die ik op hbase online te zien krijg en hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven :)3 april 2010 om 20:14 #17489039origineel gepost door Mskantje16v
Gisteren zijn we er dus achter gekomen dat ook mijn schijfen voor hun beste tijd hebben gehad
maar nu zit ik via hbase online te zoeken wat me 2 nieuwe gaan kosten maar als ik op mijn kenteken zoek krijg ik 3 schijfen en in mijn ogen is alleen de prijs anders maar goed ik heb er niet zo veel verstand van dus mijn vraag is wat is het verschil
ik heb hierond even een screen shot van de 3 die ik op hbase online te zien krijg en hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven :)Dat is heel simpel.
ze zijn alle maal het zelfde.
Maar van een ander fabrikant of type schijf.3 april 2010 om 20:16 #17489040origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Mskantje16v
Gisteren zijn we er dus achter gekomen dat ook mijn schijfen voor hun beste tijd hebben gehad
ik heb hierond even een screen shot van de 3 die ik op hbase online te zien krijg en hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven :)Dat is heel simpel.
ze zijn alle maal het zelfde.
Maar van een ander fabrikant of type schijf.Ja maar onderste 2 zijn allebij van Brembo maar zit nogal een prijs verschil tussen ?
maar ik zou gewoon die van €58- kunnen kopen ?
3 april 2010 om 20:16 #17489041Zijn alle drie voor de voorkant !
De eerste twee zijn hetzelfde, alleen van Bosch of Brembo ( twee bekende remfabrikanten)
De laatste zijn Brembo Max schijven.
Dit is een wat betere schijf, met groeven en beter bestand tegen hitte. Alleen interessant als je echt sportief rijdt.Ik heb laatst een setje bij http://www.autopartsonline.nl gehaald, niet duur en doen het prima.
Let wel even op dat je achterschijven koopt !!3 april 2010 om 20:23 #17489042origineel gepost door CommoCruiser
Zijn alle drie voor de voorkant !De eerste twee zijn hetzelfde, alleen van Bosch of Brembo ( twee bekende remfabrikanten)
De laatste zijn Brembo Max schijven.
Dit is een wat betere schijf, met groeven en beter bestand tegen hitte. Alleen interessant als je echt sportief rijdt.Ik heb laatst een setje bij http://www.autopartsonline.nl gehaald, niet duur en doen het prima.
Let wel even op dat je achterschijven koopt !!Hij zoekt juist schijven voor de voorzijde :jerry
3 april 2010 om 20:27 #17489043Aaahh, verkeerd gelezen !
Hij was er achter gekomen dat z’n schijven voor aan vervanging toe waren toen hij de blokken voor de schijven achter had vervangen…. :wtf
Of zoiets…..Maarre, denk er ook even aan dat je ook je blokken vervangt als je je schijven vernieuwt.
3 april 2010 om 20:29 #17489044origineel gepost door CommoCruiser
Aaahh, verkeerd gelezen !
Hij was er achter gekomen dat z’n schijven voor aan vervanging toe waren toen hij de blokken voor de schijven achter had vervangen…. :wtf
Of zoiets…..Maarre, denk er ook even aan dat je ook je blokken vervangt als je je schijven vernieuwt.
Het is ook verwarrend… De 1 vraagt om schijven achter, de ander om schijven voor:D
Maar degene waar je op reageerde vroeg toch echt om schijven voor:thumbup3 april 2010 om 20:33 #17489045origineel gepost door OPC-lijntje
origineel gepost door CommoCruiser
Het is ook verwarrend… De 1 vraagt om schijven achter, de ander om schijven voor:D
Maar degene waar je op reageerde vroeg toch echt om schijven voor:thumbupOh ja, ik haalde mooiwark en mskantje16V door elkaar. :sleeping
3 april 2010 om 20:51 #17489046Ik heb onlangs remblokken en schijven (voor+achter) besteld bij http://www.teiledirekt.de
Goede service, ze belden me zelfs dat ik teveel had besteld (set was 4 remblokken ipv 2).
En de prijs € 172 euro (excl. € 13 verzend). rondom… Maar bij die anderen zal het wel niet minder zijn, toch ?
3 april 2010 om 21:01 #17489047Zo he, die is goedkoop.
Is het ook nog een beetje kwaliteit ?3 april 2010 om 21:12 #17489048Ze zijn van het merk NK, maar je kunt ook kiezen voor andere merken (Jurid, ATE) Ik moet ze nog monteren ;), maar ik heb er alle vertrouwen in.
Ze hebben trouwens ook een mooie website; zodra je je automerk- en type invoert, kun je alleen nog maar dingen bestellen voor dit type.
4 april 2010 om 10:13 #17489049origineel gepost door CommoCruiser
Remblokken heb ik vorig jaar septbember net allemaal vervongen dus lijkt me dan toch niet nodig ?
4 april 2010 om 10:19 #17489050origineel gepost door Mskantje16v
Remblokken heb ik vorig jaar septbember net allemaal vervongen dus lijkt me dan toch niet nodig ?
die remblokken die er nu op zitten zijn nu ingesleten op je huidige remschijven, daarom moet je die dan ook mee vervangen
4 april 2010 om 10:53 #17489051origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Mskantje16v
die remblokken die er nu op zitten zijn nu ingesleten op je huidige remschijven, daarom moet je die dan ook mee vervangen
Hmmmmm :hmmz
ben ik dan maar weer lekker mee
maar ja iig bedankt voor de berichten :)
mijn vraag is beantwoord nuTHNX
4 april 2010 om 10:58 #17489052hmz vind op mp net een mooi setje voor weinig
http://link.marktplaats.nl/335135754 <<< 2 schijven incl blokken €79- dus das nog te doen
4 april 2010 om 11:16 #17489053als ik jou was zal ik eerst even een automaterialen zaak bellen voor een prijsinfo, bijvoorbeeld de brezan ;)
4 april 2010 om 11:25 #17489054origineel gepost door Silverspeed
als ik jou was zal ik eerst even een automaterialen zaak bellen voor een prijsinfo, bijvoorbeeld de brezan ;)Dan word het Roskamp Automatrialen hier in stadskanaal
Brezan hier in stadskanaal ben ik geen fan van voor kleine dingetjes ga ik er nog wel eens heen maar verder ook niet :)Maar zal van de week even informeren bij Roskamp
4 april 2010 om 11:28 #17489055origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door Silverspeed
als ik jou was zal ik eerst even een automaterialen zaak bellen voor een prijsinfo, bijvoorbeeld de brezan ;)Dan word het Roskamp Automatrialen hier in stadskanaal
Brezan hier in stadskanaal ben ik geen fan van voor kleine dingetjes ga ik er nog wel eens heen maar verder ook niet :)Maar zal van de week even informeren bij Roskamp
hmm… hebben wel echte duitse Delphi schijven en blokken hoor ;)
4 april 2010 om 11:29 #17489056Beetje rondvragen kan nooit kwaad.
Maar dat setje van mp is een hele mooie prijs, volgens mij.4 april 2010 om 12:50 #17489057weet uit ervaring dat goed koop vaak duur koop is.
snel krom trekkende schijven en piepende remblokken.5 april 2010 om 11:07 #17489058origineel gepost door wim-v6
remklauw los.
handrem los zetten
Heb je met de hermontage van de schijven en klauw niet een momentsleutel nodig?. en ook locktite icm nieuwe bouten?.
Ik heb bij mijn corsa ooit de remschijven en blokken vervangen, en bij de astra zelfs achter (moest de zuigers draaien om deze te kunnen indrukken) alleen ben ik er nu een beetje huivering voor. Mijn Auto is bij de TUV gekeurd in Apeldoorn.
Conclusie, Auto was in technisch goede staat, alleen een remverschil van 20% voor en 18% achter. Volgende keer de remschijven vervangen was het advies.
Groeten Joris.
5 april 2010 om 11:25 #17489059origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wim-v6
remklauw los.
handrem los zetten
Heb je met de hermontage van de schijven en klauw niet een momentsleutel nodig?. en ook locktite icm nieuwe bouten?.
Ik heb bij mijn corsa ooit de remschijven en blokken vervangen, en bij de astra zelfs achter (moest de zuigers draaien om deze te kunnen indrukken) alleen ben ik er nu een beetje huivering voor. Mijn Auto is bij de TUV gekeurd in Apeldoorn.
Conclusie, Auto was in technisch goede staat, alleen een remverschil van 20% voor en 18% achter. Volgende keer de remschijven vervangen was het advies.
Groeten Joris.
Dat is de grootse BS wat ik gehoord heb.
als je rem verschil hebt moet je de schijven vervagen.Je moet niet vervangen maar opsporen.
geleide bussen controleren zuigers controleren.
Als dat alle maal goed is dan pas aan nieuwe blokken en of schijven denken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.