vraagje over remmen Zafria A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) vraagje over remmen Zafria A

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    hengelo78

Hallo allemaal

zal me even snel voorstellen
      ik ben Niek
      36 jaar en kom uit hengelo overijssel
      ben sinds een tijd zafira a rijder en bevalt me prima.

nu mijn vraag:
      hoe kan ik erachter komen welke diameter schrijf remmen ik nodig heb voor mijn auto
      hij is bij de garage geweest en ze raden aan rondom de auto alle remmen te vervangen.
      nu heb ik op internet beetje lopen zoeken maar zelfs als ik mijn kenteken invoer op onderdelen sites dan zie ik nog steeds veel verschillende maten
      hoe kom ik erachter welke ik nodig heb.?
      is dit ergens terug te vinden of word het gewoon ouderwets alles opmeten?

misschien dat jullie hier iets aan hebben(kenteken: 77-htf-3)

alvast bedankt

bart-gsi
      Deelnemer

Als je wil kun je ze ook zelf vervangen.. Je bent met 2 uurtjes klaar max. Je kunt je kenteken invoeren op http://www.autopartsonline.nl daar laten ze zien welke set schijven er voor jouw beschikbaar en passend zijn…

hengelo78

dank je voor de info
          toevallig net op dier website kenteken ingetoetst en krijg 3 opties.
          origineel..sport en super sport of zoiets
          als ik origineel doe en dan alles aanklik wat ik nodig heb dan kom ik op 188 euro
          de garage vertelde mij dat onderdelen alleen als minimaal 500 euro was.
          klopt dit prijs verschil
          zijn ze echt zo goedkoop daar?

en bij zelf vervangen moet je ook weer leidingen ontluchten toch? mij totaal onbekend

dank je

bart-gsi
          Deelnemer

Als je alleen schijven en blokken vervangt hoef je niks te ontluchten..
            Ik zou gewoon standaard aanhouden als je alleen normaal gebruik hebt.. Zit je altijd goed
            Bij de garage rekenen ze ook werk uren en verwijderings bijdrage etc… En dan valt het idd duurder uit.. Ik ben voor mijn opel vectra b 250 euro kwijt voor schijven en blokken rondom en zelf vervangen… Is niet zo moelijk je moet er wel de tijd voor nemen als je dit voor het eerst doet of iemand van het forum vragen.. Ik wil je best helpen met het vervangen maar ik kan momenteel niet met mijn eigen auto rijden i.v.m. problemen met mijn rijbewijs ik heb er wel het gereedschap voor om ze te vervangen voor je

hengelo78

Dank je voor de info.
              Dat bedrag wat de garage zei was noh zonder werk uren enzo….met werkuren erbij kwam ik wel op 800 zeiden ze…alleen het materiaal was 500 volgens hun….. ik ga het dan wel via internet doen en kijken of ik iemand kan vinden die het voor een mooi prijsje eronder wil zetten…

Dank je voor je reacties

bart-gsi
              Deelnemer

Ik wil het er best voor je erop zetten geen probleem.. Ik kom dan wel met de trein met gereedschap bij me.. Dus dat zou dan de enige extra kosten zijn voor jouw als ik zou komen… Bij de remmen moet je het volgende bestellen.. De schijven en blokken remreiniger/multireiniger ( kun je er gratis bij bestelllen) hwt vet wat er ook gratis bij zit en de slijt indicatoren als je auto daarmee uitgerust is

hengelo78

mijn auto is ook verlaagd
                  nu wil ik dit ook weer in originele staat terug brengen, zodat ik weer over drempels kan en zodat de auto weer wat stugger is
                  nu stuiterd die heel erg

enig idee wat ik daar allemaal voor nodig heb?
                  misschien compleet setje ofzo?

dank je

bart-gsi
                  Deelnemer

@hengelo78 wrote:

mijn auto is ook verlaagd
                    nu wil ik dit ook weer in originele staat terug brengen, zodat ik weer over drempels kan en zodat de auto weer wat stugger is
                    nu stuiterd die heel erg

enig idee wat ik daar allemaal voor nodig heb?
                    misschien compleet setje ofzo?

dank je

als je de standaard schokdempers hebt heb je alleen de standaard veren nodig.. als je een schroefset/verlagingskit hebt dan heb je schokdempers en veren nodig.. die wil ik er ook voor je opzetten mocht je de keus gemaakt hebben dat ik je remmen vervang… het ligt dan tenslotte toch al uit elkaar gehaald..
                    mvg

ik had op http://www.mijnautoonderdelen.nl gekeken voor de standaard schokdempers en veren van Monroe maar voor een set rondom zit je tussen de 600 a 700 euro… en dan met ik het bovenste gedeelte van de oude dempersoverzetten of van de sloop halen (het gedeelte waar de schokdemper in de veerpoot gebout zit) en de stofkappen ( of je bestelt de stofkappen nieuw) want die konden ze daar niet leveren… dus de remmen en schokdempers daar zit nogal een kosten plaatje aan.. dan zit je rond de 1000 euro.. is nog steeds goedkoper dan bij die garage die voor 500 euro alleen de remmen in huis heeft en niet eens monteert voor dat geld

Famempeters

kijk is op http://www.winparts.nl goedkoop merk spul n kost weinig het werk is als je een beetje handig bent en torx gereedschap (2 voor geleide stiften van de rem klauw) hebt niet het ergste .
                      ik zou het zeker zelf doen mar bij de garage moet ook het licht branden en 21% voor Mark Rutte en de opmakers tja dan gaat het hard 2 uur is al met de btw 250€ bij de betere garage .

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.