Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › vraagje over ombouw naar e-ramen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2012 om 19:49 #17251377
Ik wil mijn Senator A ombouwen naar e-ramen.
Nu ben ik van het weekend aan de achterkant begonnen. Maar toen ik het mechanisme eruit had, leek het of de plaat waar het mechanisme aan vast geschroefd wordt, verschilt tussen hand slinger en e ramen.
Wie kan me vertellen of ik de deuren zelf ook mee over moet zetten???
Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik iets grandioos over het hoofd gezien???Momenteel zit het handbediende mechanisme er weer terug in, maar man wat een kut werk was dat zeg :ass
13 augustus 2012 om 19:55 #18056195weet waar je aan begint Chris.
tis inderdaad een rotklusje, die elec ramen van senator.
ben zelf ook eens bezig geweest met het repareren ervan.maar volgens mij past een handslinger set, of elect set gewoon in de zelfde deur hoor.
mogelijk moet je de elect wat bijdraaien, voordat hij op de montage gaten past.
13 augustus 2012 om 20:00 #18056196rotklus is het zeker. Maar naar mijn idee wel de moeite waard (als het werkt :P)
Maar heb het ding in alle richtingen gedraaid wat ik me maar kon bedenken. Op geen enkele manier kwamen de gaten over een :wtf
Je hebt toevallig geen foto van de plaat achter de binnenpanelen???????
Kunnen we vergelijken :jerry13 augustus 2012 om 20:26 #18056197kan wel, ik heb op het bigopels forum al uitgelegt hoe.
13 augustus 2012 om 22:31 #18056198op het oude forum nog?, haico
13 augustus 2012 om 22:36 #18056199Er schijnt ook verschil in achterdeuren te zitten zie dit topic
viewtopic.php?f=14&t=168393
misschien dat het daar in zit??14 augustus 2012 om 06:01 #18056200Verschil schijnt te zitten in de C styl bij rekord E1 en E2 (zelf ook nooit opgevallen)
Voor senator A1 en A2 zijn ze het zelfde. Maar staat nergens dat er verschil zit in de deur zelf.
Maar dat wordt van het weekend dus een poging 2 wagen.
14 augustus 2012 om 14:34 #18056201@Ghanz wrote:
op het oude forum nog?, haico
nee gisteren nog bij het topic van peter z’n C commodore (projekten)
de verschillende achterdeuren heeft er niets mee te maken , de ruit zit ruim voor de C stijl en is bij de rekord-commodore en senator hetzelfde !
hier een foto van de boutgaten ,hoe de motor hoord te zitten.
de motor zit met de elektrische aansluitingen naar boven.
14 augustus 2012 om 18:13 #18056202Kijk, deze is duidelijk.
Wat ik gedaan heb met het her inbouwen van het mechanisme is de kabels kruislings laten lopen (dan gaan ze beide ook op en neer) en daarna zoveel mogelijk op de rol op gedraaid. En daarna met de spanrol de kabel op spanning gebracht (tip: als je hem niet genoeg op spanning krijgt, draai de spanrol dan eens om, werkte hier ook).
Heb ik van het weekend iets te doen :thumbup
En Hans, ik neem me er gewoon lekker de tijd voor. Zorg eerst dat 1 kant klaar is, voordat ik met een andere begin ;)14 augustus 2012 om 19:59 #18056203ik ben vanavond even bezig geweest met de kabels,maar dat gaat niet zo makkelijk als van de handbediening.
er zit op de motor nog een extra wiel voor een omleiding op een of andere manier :hmmz
maar als je erachter ben dan laat het even weten :thumb15 augustus 2012 om 06:01 #18056204zullen we zeker even doen. Zal het dan eerst maar even “droog” proberen ;)
15 augustus 2012 om 17:31 #18056205op het bigopels forum staat de oplossing dank zij douwe :thumb
15 augustus 2012 om 18:03 #18056206gezien, gaat me (ons denk ik) een hoop tijd en ergernis schelen :jerry :jerry
22 augustus 2012 om 17:32 #18056207En ze zitten erin, zowel links als rechts achter.
Viel eigenlijk nog reuze mee. Kabelboom leggen was meer werk.Maar het zit en het werkt, daar gaat het immers om :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.