waar kan ik nog een nieuwe oliepomp voor een 2.0e verkrijgen mijn ascona heeft namelijk niet genoeg oliedruk
en me distributieketting spanner heb ik al 1x vervangen en nu naar 1 maand tijd (ong 250km) rammelt die weer als het blok op temperatuur is
volgens de garage is me oliedruk waarschijnlijk te laag dan en dit kan te maken hebben met dat de oliepomp kapot is of niet goed werk :wtf
en hier bij de automaterialenzaak is die niet meer bestelbaar nu is mijn vraag waar deze verkrijgbaar is of wat het probleem anders zou kunnen zijn?
en hoe kan ik de oliedruk meten zonder oliedrukmeter?
Verkeerde olie? Had eerst 15w40 erin, had ook bijna geen oliedruk bij warme motor.
Bleek de deksel ingelopen te zijn van de oliepomp. Deksel van de oliepomp gevlakt en nu 20w50 erin, en nu 2 jaar en 20d. km. verder, geen last meer gehad van te lage oliedruk.
Ik heb ook een te lage oliedruk. Stationair geeft hij niks aan en tijdens het rijden staat de wijzer net iets na de 2. Heb er net 15w40 in laten gooien en heb een versterkte en groterepomp van Risse erin zitten :shock:
vandaag begonnen met het uit elkaar halen van het blok meteen alle pakkingen vervangen ik heb ook een lichte speling op de distributieketting
dus ook meteen de ketting vervangen en de spanners hopen dat het hierna opgelost is
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.