Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vraagje over nieuw type remblokken remschijven.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2015 om 10:53 #17273361
Hallo Forumleden.
I.v.m. mijn Astra G station 1998.
Tegelijkertijd met mijn APK wou ik mijn remblokken voorzijde bij de schijfremmen laten vervangen.
Nu kreeg ik de opmerking dat tegenwoordig de remblokken uit een nieuw, harder materiaal bestaan.
En het dus beter is als ik de remschijven ook gelijk zou (laten) vervangen, i.v.m. beter compatibel zijn met nieuwe materiaalsoort.Zit hier iets van waarheid in?
(n.b. misschien zitten de schijven er al wel heel lang op).
bvbd.
Willem
1 september 2015 om 12:19 #18295014Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat dat een probleem is. Hoogstens slijten je schijfjes dus iets sneller, maar dan nog lijkt het me onzin om ze preventief te vervangen omdat ze anders te hard zouden slijten. Klinkt me als een verkooptruc. Overigens is het wel mooier om tegelijk schijven en blokken te doen, maar bij mijn weten niet omdat er nieuwe materialen gebruikt worden.
Mochten je blokken overigens van dit type zijn dan heb ik nog een gloednieuw TRW setje liggen die je voor een mooie prijs over kan nemen.
http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/set-friction-pads-brake-opel-astra-g-corsa-d-meri.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Op mijn 1.6je zitten deze:
http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/set-friction-pads-brake-opel-astra-g.html” onclick=”window.open(this.href);return false;1 september 2015 om 13:17 #18295015meestal gaan schijven veel langer mee dan remblokjes, zolang er niks mis is met je schijven kan je die gewoon laten zitten en, er nieuwe remblokken opzetten.
als er nieuwe schijven op moeten dan zet ik wel altijd nieuwe remblokken erop, omdat gebruikte remblokken niet altijd vlak zijn en krassen kunnen makken in je nieuwe schijf.
1 september 2015 om 15:07 #18295016Gemiddeld gaan er 3 sets remblokken op de levensduur van 1 set schijven.. Maar dat is nogal afhankelijk van hoe er met de auto gereden wordt… Als je altijd hard gaat en hard en veel moet afremmen ben je ook zo door je schijven heen en gaan ze vaak na een tijd krom staan… Maar zoals bovenstaand is gebruikelijk
1 september 2015 om 18:04 #18295017zolang de schijven dik genoeg zijn gewoon nieuwe blokken er tegen zetten
1 september 2015 om 18:32 #18295018Remschijven kunnen normaal gesproken heel lang mee. Denk dat je bij normaal gebruik echt wel 3x nieuwe remblokken nodig hebt voordat je remschijf versleten is. :thumb
1 september 2015 om 19:18 #18295019Voor de apk regels is er wel een minimale maat van de schijfdikte… Weet het zo snel niet hoeveel die bedraagt.. Bij en vrachtwagen is dat bijvoorbeeld 37mm
1 september 2015 om 19:53 #18295020Dank voor alle reacties.
Klinkt allemaal logisch, maar niemand heeft dus wel eens gehoord dat de nieuwe blokken nu wat harder materiaal hebben zijn als de wat oudere.
Volgens vraagbaak moeten de schijven min 24 mm zijn, laat ze dus wel even nameten en dan beslissen.
Opel wintercheck gaf aan dat de blokken nog geschat 10.000 meekunnen , dus dacht laat maar meteen doen ( eigenlijk nog 8.000 te goed dus het kan even wachten)Denk dat ik maar even door spaar en dan in een keer lagers, schijven en blokken laten doen, lagers zitten er ook al 240.000 km op .
1 september 2015 om 20:02 #18295021remmen worden steeds verder ontwikkeld.. dus ja of ze nu van een ander matriaal gemaakt worden.. dat kan.. maarja.. door naar een remblok te kijken weten we nog niks staat vaak niet eens op de doos…
maar er zijn wel verschillen in waarvoor de blokken bestemt zijn.. voor straat gebruik, (semi) sport, (semi) race/rally
blokken voor een race en rally kun je op straat niet gebruiken.. die moeten eerst op gewarmt worden voor ze volledig naar behoren werken en hebben ook een andere schijf nodig in combinatie en zijn zachter en vaak van een carbon samenstelling
voor straat gebruik ligt dat heel anders.. die hoef je niet eerst warm te rijden om ze te laten werken en zijn wat harder om een langere levensduur mee te laten gaan
hebben geen carbon samenstelling i.v.m. de lagere prijs…2 september 2015 om 17:12 #18295022vroeger waren remblokken van asbest, tegenwoordig mag dat niet meer en word er dus een ander materiaal gebruikt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.