Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vraagje over koppeling strakker stellen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2012 om 19:55 #17251521
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de koppeling kabel strakker kan stellen van mijn Vectra c2 met f17+ bak. :wtf
Mvg,
Martijn18 augustus 2012 om 20:02 #18058033dat is hydraulisch is dus niet testellen
18 augustus 2012 om 20:07 #18058032ik heb de tekst even aangepast, het gaat om de koppelingskabel.
Als ik hem in zijn achteruit zet voel ik soms weerstand bij het inzetten en hoor de tandjes kort knarsen.18 augustus 2012 om 20:33 #18058030zit geen kabel meer op werkt op vloeistof kun je niet bij stellen
18 augustus 2012 om 20:35 #18058031Nogmaals,
Deze is hydraulisch net als je remsysteem zeg maar. Geen kabels vanaf pedaal.18 augustus 2012 om 20:56 #18058035ok, ik had in het motorcompartiment gekeken en dacht een kabel te zien die naar het hefboom mechanisme ging.
Is er een andere mogelijkheid om het inzetten naar zijn achteruit vloeiender te laten verlopen? ( het gaat om een handbak)Mvg,
Martijn18 augustus 2012 om 21:01 #18058034remolie en dus koppeling verversen en ontluchten
en als ie moeilijk in zn achteruit gaat, een keer in zn vrij de koppeling op laten komen en opnieuw koppelen scheelt ook.
18 augustus 2012 om 21:03 #18058036De kabels die er lopen, zijn de schakelkabels..
daar zet je m mee in zijn versnellingen
18 augustus 2012 om 21:08 #18058037Ik heb vandaag de remolie vervangen en het heeft wel wat geholpen, maar toch blijft hij soms met een klunk inkomen.
Het vreemde is dat hij het van de 10 keer 8 keer zonder problemen doet, en die andere keren met lichte weerstand in zet !18 augustus 2012 om 21:10 #18058038@wim-v6 wrote:
De kabels die er lopen, zijn de schakelkabels..
daar zet je m mee in zijn versnellingen
Ok, weer wat geleerd ( bedankt) :thumb
18 augustus 2012 om 21:14 #18058039Een beetje Opel-bak kraakt en piept bij het in de achteruit zetten. ;) Dat hebben eigenlijk alle Opels die ik gereden heb wel. Je kunt nog even ‘t oliepeil van de bak (laten) nakijken, maar daar valt normaal weinig geks te verwachten.
18 augustus 2012 om 21:17 #18058040Oliepeil van de bak zal het niet aan liggen, de F17bakken hebben hier zowiezo wel gauw last van, zeker als je te snel na het intrappen van de koppeling de achteruit inschakeld.
Als deze gaat kraken bij normaal inschakelen kan dit inderdaad liggen aan de vloeistof van de Hydraulische koppeling (Remvloeistof), maar kan ook aan versleten koppelingsdelen liggen..
@ lemmens, Dan heb je toch altijd met de lieve kleine bakkies van Opel gereden, ik rijdt met bakken die gesynchroniseed zijn op de Achteruit (F23 F25 F28 F40 M20 M32 etc etc)
Willem
19 augustus 2012 om 12:09 #18058041@ wim: dat klopt, meest kleine opels. ;)
19 augustus 2012 om 15:10 #18058042@ Lemmens: een Corsa-C / Combo-C 1.7CDTi heeft ook een gesynchroniseerde Achteruit, evenals de 1.3CDTi’s met 6bak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.