Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › vraagje over kisten maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2011 om 12:50 #17233030
beste mensen ik vroeg mij toch een ding af.
ik wil binnenkort eens wat extra kabaal in de wagen maken en wou daarom een ding wel eens weten.
een baskist waar ik ze ook zie ze hebben altijd een schuine achterkant.
is dit noodzakelijk of mag het ook een gewone viernate bak worden bv.
zou kwa inbouwen voor mij veel handiger zijn,weet iemand dit19 februari 2011 om 14:12 #17820359De kisten met een schuine achterwand zijn zo gebouwd vanwege de inbouw tegen een achterbank.
Zo kun je de kist verder in de kofferbak monteren en blijft er meer plaats over.Verder zou ik niet weten wat het verschil van een schuine of rechte achterwand zou zijn.
Misschien iets met geluidsgolven ofzo, maar ik denk dat de mensen die aan DB wedstrijden meedoen daar meer mee bezig zijn.19 februari 2011 om 14:38 #17820360schuine, rechte of ronde achterkant maakt niet uit is enkel voor beste plaatsing in de auto.
het enige wat echt belangrijk is is het volume van de kis de inhoud.
verder moet je bepalen wat voor een soort kist je wilt maken gesloten of bass reflex en noem het maar op.19 februari 2011 om 16:48 #17820361dat van die liters wist ik wel wou alleen weten of de vorm wat uit maakt
19 februari 2011 om 18:18 #17820362Een schuine kant aan de behuizing is zeer goed om staande golven te elimineren. Maar er zijn miljoenen commerciele speakers die goed klinken in een vierkante behuizing… dus in hoeverre dit nadelig genoemd kan worden….
Ik kan bijvoorbeeld thuis in de luisterruimte dit effect wel heel goed waarnemen op mijn zolder. Die heeft namelijk een puntdak en de lage tonen klinken daar super fijn, terwijl het in mijn woonkamer met allemaal rechte betonnen wanden ontzettend snel dreunerig wordt…. In een luisterruimte zijn staande golven dus zeker zeer hinderlijk!
19 februari 2011 om 18:24 #17820363Ik heb gister een bandpass kist gekocht met magnet woofer, zo’n ding knalt ziek hard echt een aanrader zeg:P Is een rechthoekige kist en de woofer zit binnen in het midden die zie je geeneens en dan 2 poorten. Binnenin van dat noppenspul echt wel nice gemaakt:D
Heb anders nog wel kistje liggen met pioneer woofer, 400rms 1400w max. Ook met schuine kant, niet te groot past heel mooi tegen de achterbank:thumbup
28 februari 2011 om 19:50 #17820364@ vinci, wat heb je allemaal staan in je luisterruimte? en is een zolder daar geschikt voor?
mijn vader is eenn audio gek, en heb ook wel leuk spul staan. is elke avond wel op hifi.nl te kijken, heb stapels met boeken en folders enzo over versterkers en speakers, en gaat vaak shows af,via u2u mag ook:P
28 februari 2011 om 19:55 #17820365 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.