vraagje over het vervangen van remblokken voor astra f 92

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel vraagje over het vervangen van remblokken voor astra f 92

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228035
    sanderoo18
      Lid sinds:
      26 October 2010

      hoi ik heb een vraagje, ik heb vandaag mijn remblokken zelf vervangen want dit was nodig om naar de apk te gaan.
      nu heb ik ze vervangen heb een goed remdruk maar remt niet echt goed voor wat nu? of is zit normaal als je dit hebt gedaan? mvg sanderoo18:P

      #17754231
      Rob-Epe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2005

        Ben geen techneut… maar heb toen bij onze F ook enkel de blokken laten vervangen.
        De schijven waren nog goed, en de beun zei van te voren dat indien noodzakelijk de schijven afgedraait moesten worden.
        Dit hoefde niet, maar hij zei wel dat in het begin het remmen een beetje vreemd zou aanvoelen omdat de blokken nog ingeremt moesten worden.
        Gewoon lekker rijden en de snelweg een beetje vermijden… veel remmen dus. Wel rustig aan doen.

        #17754232
        Detailing4you
          Lid sinds:
          5 November 2010

          Inderdaad, de blokken moeten nog inlopen op de schijven! Niet te hard remmen dus, na verloop van tijd wordt het vanzelf beter!

          #17754233
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            eertse 200 a 300 kilometer heb je minder remvermogen.
            Je hebt vast een groef op de schijf zitten en niet de remblokken af geschuind.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.