vraagje over et waarde..

Forumindex Forums Modellen Calibra vraagje over et waarde..

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232302
    whoacali
      Lid sinds:
      28 January 2011

      de et waarde is 49 van originele calibra velgen. Als ik andere velgen koop hoeveel mag de et waarde hiervan afwijken zonder dat ik wielkasten moet uitrollen etc? is een et waarde van 42 te doen?

      #17812210
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Heeft niet direct met ET waarde te maken, maar met velgbreedte.
        ET waarde voegt wel ietsjes toe daar aan, maar is niet de grootste factor.

        Sowieso wordt het afgeraden om een sterk afwijkende ET waarde te nemen ivm slijtage aan de wiellagers.
        De ET waarde houd namelijk de centerlijn van het wiel exact rond het wiellager waardoor de belasting op het lager optimaal is geplaatst.
        Meer als een 10mm kleinere ET wordt in de regel afgeraden.

        Kijk anders even in het topic wat Hardcorehell neergezet heeft. Daar heb ik de hele berekening neergezet ;)

        #17812211
        whoacali
          Lid sinds:
          28 January 2011

          dankje ik heb gebaseerd op alle info die ik erover heb gelezen nu een set velgen (nog niet erop gezet eerst centreer ringen kopen). Maar ga ervanuit dat ze passen en niet nadelig zijn voor de wiel lagers en dat ik ook geen wielkasten moet uitrollen:

          17x7J en een et waarde (zelf moeten meten stond er niet op) van ongeveer 40-42.

          denk zelfs dat ze perfect passen, maar dat ga ik nog zien;)

          #17812212
          Cat v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 February 2008

            Ik heb zelf ook deze maat eronder 17x 7j et 40 dat gaat prima maar als ik iets te snel een drempel neem wil ie voor nog wel eens het spatbord raken

            Gr Cat

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.