vraagje over een bekeuring (belangrijk)

Forumindex Forums Overige Opel algemeen vraagje over een bekeuring (belangrijk)

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    soepkiepe
    Deelnemer

ik heb het gered om in 20 minuten 3 boetes te krijgen :hmmz
      op een 30 km weg reed ik wel 1x 40 1x 41 1x 43.
      zeer zware vergrijpen dus.
      alles bij elkaar wel haast goed voor een bedrag 300 euro :wtf :wtf

ik kom er dagelijks langs, om mijn zoontje naar school te brengen.

maar wat ik me nu afvraag, ik ben er net weer eens lang gegaan om het eens te bekijken.
      ik kom op het kruispunt, daar moet ik rechts af, de straat krijgt ook een andere naam.
      maar er staat niet 1 keer aangeven dat ik daar maar 30 mag!

volgens mij kan ik er toch tegen in beroep gaan nu?
      ben er zelfs 2x langs gegaan om te kijken als ik hem echt niet over het hoofd zag, maar vanaf dat kruispunt is er niks te zien.
      ook aan de indeling van de straat niet, het is een gewone klinkerweg.

ben eigenlijk met spoed op zoek naar een antwoord.
      want dan ga ik er natuurlijk even een paar foto’s van maken en tegen in beroep.

liever geen “ik denk” antwoorden, maar wel graag duidelijk ;)

TWA
      Deelnemer

Foto’s maken met een krant van vandaag er bij of zo. Moet volgens mij idd worden aangegeven. Staat er ook niets als je de wijk in rijd? Zoals een 30 KM zone?

DarkNL08
        Deelnemer

Binnen bebouwde kom (woonwijk) is altijd 30.

40 rijden waar je 30 mag is toch ruim 30% te hard.
          Als je 120 rijdt, rijd je dus 160 ! Flink te hard….

:jerry :jerry

TWA
          Deelnemer

@DarkNL08 wrote:

Nee joh, jij bent in de war met een woonerf. Is altijd 50 tenzij er een 30km zone is…

-BlendjuH-
            Deelnemer

@TWA wrote:

@DarkNL08 wrote:

Nee joh, jij bent in de war met een woonerf. Is altijd 50 tenzij er een 30km zone is…

Woonerf is stapvoets (15km)

2000
              Moderator

Bij onze wijk staat 30km/u aan gegeven als je binnen rijd. Als er niets staat, dan is het (volgens mij) gewoon 50.

soepkiepe
                Deelnemer

ik ben net weer wezen kijken heb fotos gemaakt.

nu het leuke en ingewikkelde.

ik rijd de baarlelaan op,(kom ik van heel de andere kant)
                  daar in het begin staat 30 km.
                  ik draai een scherpe bocht door, daar gaat de baarlelaan over in de tamboerlaan, daar staan geen borden, dus voor mij onduidelijk als ik de weg niet zou kennen.
                  dat is ook gelijk het deel van de tamboerlaan waar ik geflitst ben.
                  net na die scherpe bocht komt een weg van links.
                  als ik vanuit die straat zal komen, dan kom ik geijk de tamboerlaan op, en staat er niks aan gegeven over de snelheid.
                  wanneer ik van het kruispunt kom waar ik altijd de tamboerlaan op draai (daar heb ik ook de fotos gemaakt) staat er totaal niks aan gegeven.

na mijn idee is het toch zo dat wanneer je een andere weg op draait, er borden horen te staan?

hoe kan ik het met google eart hier laten zien haha :P

TWA
                  Deelnemer

@-BlendjuH- wrote:

@TWA wrote:

@DarkNL08 wrote:

Woonerf is stapvoets (15km)

Japs…daar geld dus de beperking. Binnen BBK is het gewoon 50. Herkenbaar aan een blauw bord met plaatsnaam. 30KM of andere snelheidsbeperkingen MOETEN extra worden aangegeven door het bekende ronde bord met rode rand (let dus op met 30km zone: is wit, vierkant met daarom het bord 30 geprint)

Ik zeg protest aantekenen met foto van locatie. Maar zoals eerder al gevraagd: zeker weten dat je niet eerder de zone in bent gereden? Drempels zijn nl ook typerend voor een 30km zone.

soepkiepe
                    Deelnemer

@2000 wrote:

Bij onze wijk staat 30km/u aan gegeven als je binnen rijd. Als er niets staat, dan is het (volgens mij) gewoon 50.

ja zo zit ik nu ook te twijvelen dus, als ik er in draai staat er wel 30, maar hij vernaderd van straat naam, en op geen 1 kruispunt is het aan gegeven, daarom twijvel ik nu ook best wel ;)

situatie.

hier kom ik weg. waar de fotograag staat zeg maar haha

hier draai ik heen, let ook op de weg indeling, ziet er niet uit als 30 km zone vind ik.

en ff 1 met wat beter zicht in de straat ;)
                      bij de rooie cirkel ongeveer ben ik geflitst.

fotos zijn wat klein, als je er op klikt worden ze iets groter

2000
                      Moderator

Het lijkt mij dat als je zonder enige borden kan komen op de plek van het flitsen, dan kán je niet weten dat het 30km/u is.

pieterrademakers
                        Deelnemer

borden staan vaak aan het begin van een straat, dus als je op een kruising komt zie je daar geen bord staan. Ik denk als je aan het begin van de straat waar je gefitst bent gaat kijken daar zal wel een bord staan dat je maar 30 . Volgens mij doen ze dat omdat je anders de gehel wijk vol hebt staan met borden.
                          Vraag is; wist je het echt niet of zoek je een goede reden om er onder uit te komen ;)
                          Anders zou je met de 3 boetes de zaak voor kunnen laten komen en wellicht kun je dan er 2 ongedaan laten maken. Ik denk echter gezien je snelheden 3 maal net in de 40 het best aannemelijk zou kunnen zijn dat je het wel wist. Want waarom rijdt je daar geen 50? Ben blij dat je dan niet voor me rijd, dat scheelt mij een boete voor bumperkleven ;)

soepkiepe
                          Deelnemer

heb al zitten denken om het eventueel op mijn km teller te gooien :P
                            maar bereik ik ook niks mee.

ik ga er sowieso tegen in, zal wel uitstel van betaling worden, maar ja wie niet waagt wie niet wint
                            op deze foto valt het niet te zien, maar die ik net gemaakt heb lijkt het net als of er wel een bord heeft gehangen.
                            wie weet komen ze me tegemoed dat ik maar de helft hoef te betalen haha
                            want ik zet er ook zeker in dat de weg er niet uit ziet om 30 te rijden.
                            en dat je dus al over de 30 bent voor dat je dat zelf in de gaten hebt, wat ook zeker zo is.
                            er zal hier vast nog wel een hoogevener of iemand uit omstreken reageren die het vast met me eens is.

piet.

ik wist het serieus niet.
                            ik denk dat den haag die bewuste donderdag ook heel rijk is geworden!
                            die borden staan aan de kant van de weg waar ik lang niet in de buurt kom, heb ik toevallig vandaag gezien, maar daar waar die borden staan heet die straat anders.
                            tsja, denk toch dat het er uiteindelijk uit komt dat die hele wijk 30 km is, maar zoals ik al zei, aan die weg valt dat echt niet te zien.
                            ligt geen drempel of niks in.
                            de reden dat ik er geen 50 reed is simpel, de laatste straat naar links moet ik in om me zoontje naar school te brengen, zo 200 meter na waar de flitser stond dus.
                            die weg kom ik ook weer uit rijden als ik hem weg gebracht heb, de 3e keer moest ik in het laatste hofje zijn, hun stonden in het hofje er voor.
                            dus dat ik er 40 reed is op zich niet zo raar.
                            als die straat langer was geweest, of ik had daar niet hoeven te wezen was ik waarschijnlijk met een hogere snelheid geflits, aangezien ik serieus niet beter weet dan dat je daar 50 mag.
                            tot vandaag dan :agent

Andre_Ede

Volgens mij hoeft er niet bij iedere straat een bord te staan met de snelheid die je daar mag.
                              b.v. in Lunteren als je Lunteren binnenrijdt dan staat er 50km, zo’n 100 meter verder staat er een bord 30.
                              Dit is bij alle wegen die Lunteren ingaan het geval.
                              Dit wordt nergens verder herhaald, maar ik zou het niet wagen om in Lunteren toch 50 te gaan rijden.
                              Dan krijg je ook van die stapels bekeuringen.

81supporter
                              Deelnemer

Ik neem aan dat die kilometers die je aangeeft na correctie zijn ?
                                Over het algemeen kan je rustig maximaal 10% te hard gaan overal zonder problemen.
                                Maar als jij denkt benadeeld te zijn dan zou ik gewoon eens de wijkagent erbij slepen en hem ter plekke vragen hoe het zit.
                                Zonder direct te melden dat je geflitst bent.
                                Ook flitsende agenten begaan blunders.

Zo heb ik er ooit eentje bij genaaid die op een uitvoegstrook geparkeerd stond met een lasergun en zijn vette reet op de kofferbak net achter de bosjes.
                                Foto gemaakt en op de kabelkrant laten plaatsen.
                                De “beste”man (ahum) mocht daarna op het matje komen bij de opperpopo.

Arjen
                                Deelnemer

Hoe hard mag je bij jou in de straat?

Opaul
                                  Deelnemer

Dit valt me toch tegen van jullie automobilisten! :thumbdown

Bijna overal waar je 30 km/h mag gaat het om ZONES. Je rijdt een zone in waar je slechts 30 km/h uur mag en die maximumsnelheid geldt todat je weer een bord tegenkomt waarop staat dat deze 30 km/h zone voorbij is. Het zou wat worden als de gemeente op elke straathoek in een woonwijk waar je 30 mag een snelheidsbord moet neerzetten…

Voor het bewijsmateriaal heb ik maps.google even gebruikt:
                                    http://g.co/maps/u5jvy

Arjen
                                    Deelnemer

Precies. Daarom vroeg ik ook, hoe hard mag je bij jou in de straat? Als het in jouw straat 30km/u is en als je op weg naar school geen bord tegenkomt met einde 30km is het gewoon 30km waar je gefitst bent. De rechter zal het je kwalijk nemen dat je de regels niet kent….

iquick
                                      Deelnemer

Sorry dat ik de topic steel maar wij hebben het tegenovergestelde meegemaakt. Mijn vader had met de astra geparkeerd op een invalideparkeerplaats. Maat dit gebeurde zo, mijn moeder is invalide dus mijn vader had haar uitgezet voor de deur van de kliniek. Mijn vader zag een auto wegrijden dus hij heeft de auto achteruitgeparkeerd en is snel naar binnengerend om mijn moeder te helpen want ze kan moeilijk lopen. Dus hij zag de paal met die invalidebord niet omdat hij achteruit had geparkeerd. Boete tja €180 euro + €6 euro administratie :wtf €186 totaal. Nu hebben wij bezwaarschrift geschreven alleen moeten we het toch betalen. Nu kwamen wij 2 dagen later daarweer en DE PAAL WAS OPEENS WEG :wtf IK ga dus weer een bezwaarschrift schrijven heb nu ook foto’s gemaakt maar zal geen kans hebben. Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan doen?

EN ohja was in Den Haag :sleeping

Opaul
                                        Deelnemer

Ik snap jullie verontwaardiging. Ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gekregen omdat ik geen parkeerschijf gebruikte want ik was me daar niet bewust van. Was een duur half uurtje bij de kapper. In eerste instantie heb ik ook meteen bezwaar aangetekend maar dit werd natuurlijk afgewezen.

Zeker in het geval van iquick snap ik dat je de bekeuring onterecht vind en ik gun hem je vader ook echt niet. Maar regels zijn regels en in beide gevallen hebben jullie de daar geldende regels overtreden en ben je dus terecht gestraft. Zeker een OvJ zal denk ik niks doen met jullie bezwaar omdat het woord van een ambtenaar meer waard is dan het woord van een burger. Als je de parkeerwachter had kunnen vinden had die het misschien wel begrepen omdat hij ook meteen kan zien dat het geen opzet was.

soepkiepe
                                          Deelnemer

heb je die 186 betaald? dan ken je het vergeten!

k zal mooier vertellen, en is serieus gebeurd!
                                            wij gingen met de hele familie naar zo jaarlijkse markt.
                                            druk natuurlijk dus auto in de berm geparkeerd, 2 autos, die van me schoonouders en de mijne er achter.
                                            tijdje later lopen we terug naar de auto, wat denk je wat? hebben ze er geen linten neer gezet en bordje dat je er niet mag parkeren?
                                            meneer de agent was net bonnetje voor ons aan het schrijven.
                                            uiteraad tegen in gegaan.
                                            maar ons werd als advies gegeven de boete vast et betalen, als de zaak geseponeerd werd kregen wij ons geld weer
                                            dus zo netjes geweest om dat te doen.
                                            mijn schoonouders hadden de boete niet betaald.

krijgen we bericht.. wij moesten gewoon betalen.
                                            komen bij me schoonouders. zaak geseponeerd!!! :wtf :wtf
                                            dat terwijl we precies de zelfde brief hebben gemaakt!
                                            slaat toch helemaal nergens meer op!

maar ja, ben bang dat ik hem wel moet betalen ja, is er niet een 1 of andere regel dat ze je maar 1 keer per zoveel tijd op dezelfde plek mogen flitsen ofzo? haha
                                            k dek dat die agenten ook zo iets hadden van heyyy daar komt die astra weer aan haha die hebben zich natuurlijk dood gelachen.

al weet ik zeker dat ze die dag veel hebben verdiend:P
                                            maar wil wel bezwaar aan maken dat de wegindeling niet duidelijk maakt dat je er 30 mag :jerry

Ghanz
                                            Deelnemer

zeguh soepkiepe… tis daar een 30km ZONE !!! in het hele wijkje daar mag je maar 30km uur !

iquick
                                              Deelnemer

Nee ik heb die 186 euro niet betaalt heb tot maart de tijd :jerry Maar goed ik snap natuurlijk wel dat je boete moet betalen maar het slaat helemaal nergens op dat de boete meteen na het parkeren geschreven is, scheelde maar 1 minuut ofzo. Dan heb ik zoiets van kon je niet waarschuwen? En er zat een beveiliger binnen die ziet die invalideparkeerplaats ook en hij kan ook op de ruit zien of je wel of niet een kaartje hebt. Die heeft mijn vader ook zien parkeren hij had ook kunnen zeggen van meneer u hebt op een invalideplek geparkeerd. Zo sneu gewoon. Die boete boeit mij niet maar, ze konden wel even waarschuwen. Me oom zei ook al van heeft geen zin, maar ja ik ben eigenwijs dus ik ga toch die brief inclusief fotos sturen, helpt het dan nog niet betaal ik em wel.

Waar ik geen bericht van ontvangen heb, is de parkeerboete die ik had gekregen waar ik ook bezwaar op had geschreven. Parkeerde op een bedrijventerrein en je moest dus in de vakken parkeren maar die zakenlui daarow nemen twee parkeerplaatsen inbeslag met hun leasebakken. Ze kunnen amper parkeren waardoor ik met de helft in een parkeerplaats zat en met de helft buiten de parkeervak waardor ik dus een boete van €76 euro kreeg. Ook bezwaar opgedaan maar nogsteeds niks gehoord gelukkig. :jerry

Wat ik hiermee wil zeggen is, bezwaar schrijven helpt tenzij je het goed doet king:

81supporter
                                                Deelnemer
                                                  mallemalle

IIg ben je wettelijk niet verplicht die 6 euro admi kosten te betalen

btw, zelfde meegemaakt, in 10 minuten tijd 2 boetes, op de heenweg naar de automaterialenzaak en terug, niks aan te doen, ik reed te hard, respectievelijk 7 en 9 km, maar zuur is het wel

soepkiepe
                                                    Deelnemer

dus als ik die 6 euro euro niet over maak krijg ik geen rare brieven in huis?
                                                      scheelt me toch weer 18 euro haha.

vind het sowieso raar dat ik over al die 3 boetes 6 euro moet betalen, wrm hebben ze het niet gewoon ff in 1 envelop drukken:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.